Permalänk

xbox 230 eller Ps3 - NAS

Hej, hur fungerar det att streama film och ljud ifrån en NAS till en ps3 eller xbox360?
HAr en Netgear ReadyNAS Duo som sköter det mellan datorerna, men klarar konsollerna av att se det som en HDD?

Tack för hjälpen.

Visa signatur

|Citera För Svar|

Main: Silverstone Temjin TJ08B-E : Seasonic X-460FL : i5 3570k : Gigabyte GA-Z77-D3H : Samsung 830 256 GB :Vengeance 2x4 GB LP : Blu-ray brännare Server: FD Array R2 : PicoPSU : Asus E35M1-I Deluxe : Corsair 2x2 GB : WD Scorpio Blue 160GB : 4 x WD/Seagate 2 TB Green Övrigt: Eizo F2331 : BenQ V2210 : MS Sidewinder X4, Intellimouse 3.0 och Logitech G930

Permalänk

Att streama video via Xboxet kräver att du har Windows Media Center installerat på värddatorn, vilket kräver att du har WindowsXP/Vista/7 installerat. Jag är inte så grymt haj på NAS men jag tror inte dom har operativsystem i en såpass traditionell mening?

Xboxet kommer inte kunna se den som en hårddisk och kollar du in NASen via USB till xboxet så kommer den att formateras, alltså INGET jag rekomenderar.

Så med xboxet så vet jag ärligtalat ingen lösning på ditt problem.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Moderator
Moderator

Tycker du ska köra på en Xbox 230 som du skriver i rubriken, låter spännande

Höll nästan på att köpa en PS3 förut men sen kom deras äckliga firmware-update som förstörde ganska många användningsområden jag var ute efter.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Jag har en xbox 360 och det funkar perfekt att streama videos, musik bilder etc från min NAS via wifi.

Permalänk
Skrivet av spot_1337:

Jag har en xbox 360 och det funkar perfekt att streama videos, musik bilder etc från min NAS via wifi.

Skulle du kunna förklara hur ?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

skaffade mig Ps3 Media server och nu klara min lilla 360 av allt! ^^ slänger igång 1080p, 720p me sub och allt ^^ 5.1 ljudet funkar prima och kan spela upp de allra flesta format,...

fast jag kör ju inte en NAS utan en liten "atom driven PC" som får tro att han är en server hehe,..

ville bara dela med sig lite,..

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem

360 borde se det som en server/dator, som den gör när man streamar från sin PC,... ^^

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Skrivet av TroNi:

Skulle du kunna förklara hur ?

Jag går in på videos ikonen om jag vill se videos, sen kommer alla datorer och min NAS upp i listan. Då klickar jag på NAS;en och alla mappar ploppar upp på xboxet. Sen e det bara att välja film o tuta&köra

Permalänk
Inaktiv

Jag kan se min NAS (QNAP TS101) med min Xbox och streama video och ljud.
Skulle dock inte rekommendera att köra det över ett 802.11g nätverk, går riktigt dåligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150287:

Jag kan se min NAS (QNAP TS101) med min Xbox och streama video och ljud.
Skulle dock inte rekommendera att köra det över ett 802.11g nätverk, går riktigt dåligt.

Slimen har ju .n

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.