HP Pavilion DM3-1190eo eller HP Pavilion DV6-3150so?

Permalänk

HP Pavilion DM3-1190eo eller HP Pavilion DV6-3150so?

Hej alla!

Jag ska köpa en ny bärbar dator och valet står mellan "HP Pavilion DM3-1190eo" eller "HP Pavilion DV6-3150so".

En jämförelse mellan dessa två finns här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=552037,654173

DM3an lockar väldigt mycket för att den är mindre än DV6an, något jag värderar ganska högt. Dock använder jag min dator till bland annat musikinspelning och behöver således ganska mycket kraft och kan om nödvändigt prioritera detta högre än en liten storlek.

Anledningen till att jag har svårt att välja mellan dessa två är egentligen bara processorn. DM3an har en "Intel Core 2 Duo SP9300" och DV6an har en "Intel Core i5 450M".

Så min fråga är egentligen vad man ska prioritera rent prestandamässigt då DM3an har mycket sämre busshastighet än DV6an men extremt mycket större L2-cache.

Är DV6an en snabbare/bättre dator än DM3an eller gör den stora L2-cachen att datorerna är ungefär likvärdiga?

Här kommer lite info om de två processorerna:

DM3:
Processor: Dual Core 2,26 GHz
Busshastighet: 1 066 MT/s
L2-cache: 6 MB

DV6:
Processor: Dual Core 2,4 GHz
Busshastighet: 2 500 MT/s
L2-cache: 0,5 MB
L3-cache: 3 MB

Jag vore väldigt tacksam för lite hjälp i mitt val!

Permalänk

i5:an är snabbare, plus att du får ett bra grafikkort på köpet. är du ute efter mobilitet så finns följande 13 tums hp datorer: Produktjämförelse hos Prisjakt