Bitfenix Colossus får fönster och färg

Permalänk
Melding Plague

Bitfenix Colossus får fönster och färg

Bitfenix släpper fyra nya varianter av datorlådan Colossus.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jäklar! nu börjar detta chassi tilltala mig, man kanske ska slå till på ett colossus sen . Någon som vet om man kan montera en 240/360rad i taket på detta chassi?

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem

Gaaaaaaaalet, Venom är ett givet köp

Permalänk
Medlem

Vad ska du ha för färg då? är det bara jag som typ vill köpa deras lilla Lan chassi ? har försökt hitta info om när det ska komma men jag hittar ingenstans vill veta Release och Pris

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk

Nu börjar det likna något , schyssta var de alla 3!

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem

Riktigt snygga! Den svart-gröna framför allt. Fast om jag skulle köpa någon av dem så skulle det nog bli rött iaf. *host*

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk

Snyggt, bra bitfenix! (y)

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk

Venom var snygg, väldigt bra beslut att ta fram modell med fönster

Permalänk
Skrivet av SVP:

Jäklar! nu börjar detta chassi tilltala mig, man kanske ska slå till på ett colossus sen . Någon som vet om man kan montera en 240/360rad i taket på detta chassi?

Det låsbara förvaringsutrymmet begränsar utrymmet i toppen av chassit därför finns tyvärr ingen plats för någon 240/360mm radiator utan endast 1x120mm radiator.

Permalänk
Avstängd

Har för mig att en polare lyckades med att få in en 240Rad i det..

Inget för mig. fick ett Colossus av bitfenix för att testa men det var nog inget med det chassit som var som det skulle, det var grå plast lackad svart så det syntes ganska så bra sen var det lite väl otympligt, det är stort men känns ändå litet..

Min lillebror fick mitt Colossus och han älskar startrek batterier så han är hel nöjd me det

Permalänk
Medlem
Skrivet av BitFenix/Nordic:

Det låsbara förvaringsutrymmet begränsar utrymmet i toppen av chassit därför finns tyvärr ingen plats för någon 240/360mm radiator utan endast 1x120mm radiator.

aha det var lite tråkigt jag är iallafall glad att ni gjorde fönster modeller och tillämpade chassi med gröna led , såg i något galleri att Venom blev uppvisat på Dreamhack nyligen men jag trodde att det endast var en specialare för Mionix eftersom att det var dom saom hade det? iallafall nu när jag ändå fått tag på någon från bitfenix, när ska ni releasa Survivor chassi och vad kommer det kosta? tänkte nog köpa mig ett sånt eftersom att det verkar riktigt bra med handtaget och allt (får väll vänta på en recension av releasen)

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Skrivet av SVP:

aha det var lite tråkigt jag är iallafall glad att ni gjorde fönster modeller och tillämpade chassi med gröna led , såg i något galleri att Venom blev uppvisat på Dreamhack nyligen men jag trodde att det endast var en specialare för Mionix eftersom att det var dom saom hade det? iallafall nu när jag ändå fått tag på någon från bitfenix, när ska ni releasa Survivor chassi och vad kommer det kosta? tänkte nog köpa mig ett sånt eftersom att det verkar riktigt bra med handtaget och allt (får väll vänta på en recension av releasen)

Survivor kommer att finnas tillgänglig i två olika utföranden och skall enligt beräkningarna finnas tillgängliga i svenska butiker tidigast i slutet av nästa vecka.

BitFenix Survivor, 1100:-
BitFenix Survivor Core, 900:-
(Cirkapriser inklusive moms)

Skillnader mellan modellerna

Survivor
2 x USB 2.0 and 2 x USB 3.0
Medföljande fläktar: 2 x 200mm LED

Survivor Core
4 x USB 2.0
Medföljande fläktar: 1 x 200mm standardfläkt

Permalänk
Medlem

Kommer Window Venom finnas med flera färger, eller bara grön?

Klockrent köp i Januari i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antar96:

Kommer Window Venom finnas med flera färger, eller bara grön?

Klockrent köp i Januari i alla fall.

Ja, Fast vit och med sandy bridge

Permalänk
Medlem
Skrivet av BitFenix/Nordic:

Survivor kommer att finnas tillgänglig i två olika utföranden och skall enligt beräkningarna finnas tillgängliga i svenska butiker tidigast i slutet av nästa vecka.

BitFenix Survivor, 1100:-
BitFenix Survivor Core, 900:-
(Cirkapriser inklusive moms)

Skillnader mellan modellerna

Survivor
2 x USB 2.0 and 2 x USB 3.0
Medföljande fläktar: 2 x 200mm LED

Survivor Core
4 x USB 2.0
Medföljande fläktar: 1 x 200mm standardfläkt

Då får man väl ta sig till att köpa ett då det är release.
Jag antar att handtaget som ni har satt dit kanske är lite skönare grepp på? om ni inte har gjort det så kan jag tipsa er om att bara göra undersidan rund

säg till om ni har något demo chassi ni vill bli av med! ^^

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Skrivet av Antar96:

Kommer Window Venom finnas med flera färger, eller bara grön?

Klockrent köp i Januari i alla fall.

Colossus Window Venom är namnet på den svarta modellen med grön LED belysning i windowserien. Förutom Venom (grön) så finns Colossus Window i svart med röd LED belysning och i vitt med blå belysning.

Colossus venom Edition har grön/röd LED belysning men är annars identiskt med den vanliga Colossus modellen.

Permalänk

venom versionen hade dom razer montern på Dreamhack, Måste bara säga att det var riktigt snyggt , men en baktanke, ska man ha med sig det till lan och sådana saker kan det bli tungt att bära. väger ungefär 16kg utan komponenter om jag minns rätt..

Permalänk
Medlem

hoppas att dom kommer göra en likadan version med survivor för det chassit verkar grymt om man ska dra och lana dom borde göra det i Venom Window ed

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk

Jag har fått en uppdatering från utvecklingsavdelningen angående detta med radiatorer.

"Vi har lyckats få ner storleken på både USB3.0 PCB:et i den normala versionen, och USB2.0 PCB:et på "Window Edition", så nu går det faktiskt att få plats med två stycken 12cm fläktar i taket. Vi har dock inte haft möjlighet att testa några radiatorer själv, så det enda jag kan säga med säkerhet idag är att 2 x 120mm fläktar kommer att vara möjligt på Window Edition på direkten, och på standard-
versionen (inklusive Venom) mycket snart."

David Jarlestedt / Produktansvarig

Permalänk
Medlem
Skrivet av BitFenix/Nordic:

Jag har fått en uppdatering från utvecklingsavdelningen angående detta med radiatorer.

"Vi har lyckats få ner storleken på både USB3.0 PCB:et i den normala versionen, och USB2.0 PCB:et på "Window Edition", så nu går det faktiskt att få plats med två stycken 12cm fläktar i taket. Vi har dock inte haft möjlighet att testa några radiatorer själv, så det enda jag kan säga med säkerhet idag är att 2 x 120mm fläktar kommer att vara möjligt på Window Edition på direkten, och på standard-
versionen (inklusive Venom) mycket snart."

David Jarlestedt / Produktansvarig

Sjukt Nice! att man möjligtvis kan få plats med en 240radd utan att behöva modifiera en massa , yay!

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB