Permalänk
Medlem

Xbox 360 Slim

Tja, har en kort fråga om Xbox 360n.

Har aldrig haft en spelkonsol förut förutom PS1.. så det var ju ett tag sen men iaf, går det att koppla in den vanliga internet kabeln in i Xboxen så man får internet och kan lira med polarna online som vanligt eller måste man köpa ett sånt där Live kort?

//Tack

Permalänk

på den nya behöver du inte Live kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghettosmurfen95:

på den nya behöver du inte Live kort

Tror du missuppfattade honom (eller så gör jag det), men jag tror inte trådskaparen menar ett WLAN-kort när han skriver "live kort".

För att kunna spela online behöver du ha Live Guld. Hur du skaffar det är lite upp till dig, du kan köpa det direkt i affären, eller betala med ditt kreditkort, eller beställa på internet... etc.

SLIM har dock både inbyggt WLAN och LAN.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

oh okej, så man behöver alltså köpa till det där "Live Gold" för att kunna lira multiplayer.. då vet jag tack ^^

Permalänk

med den nya xbox så behöver du bara internet sladd och för att kunna spela online

Permalänk
Medlem

Nej, han behöver fortfarande Live Guld. Kolla upp fakta innan du uppger dig för att veta.
Det stämmer dock att man får 1 månads gratis live guld när man reggar ett nytt silverkonto ("gratis konto"), men det är varken nytt eller har något med SLIM att göra.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Nya ändringar med SLIM är att du kan ansluta den trådlöst via en router. Den funktionen fanns i den äldre versionen av 360 också men då skulle man köpa en adapter.

För att spela med kompisar måste du skaffa guldmedlemskap, detta kostar pengar. Att inneha silvermedlemskap är helt gratis, då kan du prata med vänner och ladda ner demos. Guld gör att du kan spela online.