Permalänk
Medlem

Ny bärbar för 7000 kr

Jaha, eftersom dom fräckt snodde min 10 månader gamla dator framför näsan på mig så måste jag åter igen ha en ny.

Fick rådet att köpa en Acer 5738zg här sist och var väldigt nöjd med den. Har ni några nya råd nu möjligtvis?
Vill väl ha en skärm på 15,6 helst, och gärna så kraftfull som möjligt.
Det här var det jag hittat

Acer Aspire 5742G-374G - PC City

Dell Inspiron 5010/7354 - PC City

Permalänk
Medlem

återkommer om ett tag så ska vi se om jag hittat några bra alternativ förutom dom du har länkat

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk

Den här listan borde innehålla de mest aktuella kandidaterna. Alla har bra grafikkort och kostar mindre än 7000 kr.

Bärbara datorer - Hitta de bästa priserna, information och omdömen

Sen lär det vara sådär med kvalitetskänslan hos vissa på listan, men eftersom du var nöjd med den acern (lillebror har en liknande som jag tycker känns plastig) så borde det inte vara ett problem.

Permalänk
Medlem

Där hittade jag två nya kandidater, vad säger ni om Dell inspiron 15R och Acer Aspire 5745G (längst ner på listan)

Kan hålla med om att Acer känns lite plastiga, särskilt tangenterna verkar lite ömtåliga. Men jag hade inga problem med den i 10 månader.

Permalänk

Dell: Dell Inspiron 15R Review
Acer modellen med G310M: Acer Aspire 5745G review - Laptop reviews - TrustedReviews

Jämför man rakt av får du bättre prestanda med dellen, 330M kan inte matcha 5650.

Permalänk
Medlem

Acern har dock en i5 och bättre batteritid (med nästan 30 min)

Permalänk
Skrivet av matnojje:

Acern har dock en i5 och bättre batteritid (med nästan 30 min)

Dellen (15R) har också en i5:a.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har koll på dom nya grafikkorten?
I min gamla dator hade jag ett 5650 och enligt notebookcheck.net så är det bättre än både 5470 och 330M.
Känns ju sådär att köpa en nydator med ett sämre grafikkort, om så är fallet?

Permalänk

Japp, 5650 är bättre än 330m. Ska du ha ett nvidia kort som presterar i klass med 5650 får du titta på 335M eller 425/435M. Sen finns det modeller med core i3/p6xxx och 5650 för en tusing mindre om du vill hålla igen (se länken i tidigare inlägg).