Permalänk
Medlem

Ung & Bortskämd

Jag hoppas verkligen att någon mer än jag har sett det programmet. Det är för mig helt främmande att se unga individer som inte ens kan gå och handla i en matvarubutik. Personligen känns det värre än att se folk skämma ut sig på Tylösand.

SVTPlay

Permalänk

FörnedringsTV i ett nötskal!

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Undrar om jag orkar se. Kommer bara bli förbannad.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk

Bortsett från de rent teatraliska bitarna som är uppenbart skådespelade och påhittade bara för att det ska verka extra "outrageous" så ser jag inte riktigt problemet? Att ta hand om sig själv är inte rocket science. Efter några filmer på Youtube om vad som helst man nu vill ha hjälp med så har de där personerna antagligen kommit ikapp verkligheten: dessutom lär de om något klara sig bättre då de inte blir tillbakadragna av gamla och djupt ineffektiva mönster.

Det är klart det går åt helvete för dessa personer, men det är bara ren tv. Dessutom, köttfabrik? Det är bara löjligt.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Jag har suttit och kollat på dessa program bara för att det är lite humor i att se så förlorade människor.

Men man blir ju bara förbannad nu mot slutet. Föräldrarna är ju också helt tappade bakom flötet.
Vem fan lämnar ut sitt kreditkort till ungarna och låter dem spendera fritt. Eller tar lån och köper en motorcykel åt sin unge.

Skillnad på ifall föräldrarna har oändligt med pengar. Då kan de väll spendera fritt. Men dessa föräldrar verkar ju ha det svårt i övrigt med ekonomin.

Jag skulle använt knytnäven om jag var förälder till någon av dessa ungar...

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Hej alla swec:are,

Jag har tittat på 3 avsnitt och tycker att programmet är hyffsat underhållande ändå.

Tror att jag liktsom de flesta här på forumet kommer ifrån en uppväxt där vi har fått hjälpa till hemma på ett eller annat vis och inte blivit uppassade/bortskämda förutom vid speciella tillfällen såsom fördelsedag, studenten, jul eller blivit ompysslade vid sjukdom mm.

Vet inte hur det är med er andra men för mig ligger det en viss nyfikenhet blandad med fasination över att se dessa ungdomar bli lite "lost" över vardagliga saker i form av t.ex matlagning(hur man skalar en lök) eller liknande som de flesta av oss knappt reflekterar över, minsta lilla sak kan förvandlas till en nästan omöjlig uppgift att klara av för dem.

Precis som i andra doku-såpor klipper ju produktionsbolaget ihop "best/worst of" till 1tim underhållning vilket leder till att vi som tittare oftare får se de mer extrema sidor av deltagarna vilket inte alltid ger en rättvis bild men hur som helst så är ju barnen en produkt av föräldrarnas "pampering", titta bara på Carolines(tror jag hon heter) pappa, han är ju mer utav en butlet/betjänt än farsa men med tanke på den som jag uppfattar genuina glädje att serva sitt enda barn ska jag inte idiotförklara honom då han verkar trivas med den rollen dock så gör han ju sin dotter en otjänst i mitt tycke.

Kommer troligtvis att fortsätta följa serien för att stilla min nyfikenhet vem som "vinner" i sista avsnittet.

-Ha det gött alla!

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem

Patetisk serie, orkade kolla ett avsnitt knappt sen blev man bara så förbannad vilka korkade föräldrar det finns som gör allt för vuxna ungar som inte tar ansvar för nåt..

Permalänk

Har sett lite av denna serie och tycker det är tråkigt, ser ingen mening och sen så skulle jag kunna gissa att det är ganska så överdrivet

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Hmm.... Dåliga människor tycker jag.... Även om det är överdrivet så undrar jag varför man vill bli uthängd som totalt inkompetent nolla.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Såg igenom första avsnittet nu, fy fan vad sorgligt ärligt talat.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Skrivet av Timpa:

Hmm.... Dåliga människor tycker jag.... Även om det är överdrivet så undrar jag varför man vill bli uthängd som totalt inkompetent nolla.

För lata för att säga nej ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Älskart!

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem

Kollat i 10 min, är ju bara skit arg på dem.

EDIT: utröstningen fick mig på bra humör igen

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem

OMG ge mig tillbaka mina 50 min. Varför Varför ?!?!?!
Jag skulle inte kunna kolla på mig i spegel om jag visste att en 10 klarar sig bättre i livet än dom alla tillsammans.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är komiskt att se att man kan vara så jävla bakom flötet, trodde botten var nådd efter Kungarna av tylösand. Den enda som verkar kunna nåt vettigt är han Tim-joel. Och den svarte killen som åkte ut sist var ju redigt jobbig. En tjej på jobbet sa att han är med i Paradise hotel med. Har det blivit nån ny karriärsgrej? Var med i så många dokusåpor du kan och va helt menlös aå kanske de får upp ögonen för dig?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Har det blivit nån ny karriärsgrej? Var med i så många dokusåpor du kan och va helt menlös aå kanske de får upp ögonen för dig?

Eller en klar brist av människor som ställer upp?!

Skrivet av SunQ:

Men man blir ju bara förbannad nu mot slutet. Föräldrarna är ju också helt tappade bakom flötet.
Vem fan lämnar ut sitt kreditkort till ungarna och låter dem spendera fritt. Eller tar lån och köper en motorcykel åt sin unge.

Jag skulle använt knytnäven om jag var förälder till någon av dessa ungar...

Föräldrarna har helt klart gjort en björntjänst till barnen. De ploppade ju knappast ut så här.

Förstår dock inte hur våld löser det här problemet. Utveckla?

Permalänk
Medlem

Folk är totalt jävla dumma i huvudet, detta gäller först och främst föräldrarna. Får ont i magen,
Slö-jobbar i 40 minuter och tycker att det är det jobbigaste dem har gjort och vet dessutom inte hur lång en normal arbetsdag är. 23 år arbetslös/aldrig haft ett arbete och går upp 11-12 varje dag??!?

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Folk är totalt jävla dumma i huvudet, detta gäller först och främst föräldrarna. Får ont i magen,
Slö-jobbar i 40 minuter och tycker att det är det jobbigaste dem har gjort och vet dessutom inte hur lång en normal arbetsdag är. 23 år arbetslös/aldrig haft ett arbete och går upp 11-12 varje dag??!?

Personligen skulle jag skämmas att gå ut på gatan om jag vore dom men dom är såna egoister så dom skulle kunna äta upp sin egen avföring om den var värd någonting

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Undrar vad dom gör med sin tid, jag brukar hinna få tristess över en helg om jag inte har något att syssla med.

EDIT: tur som fanken att man har ett intresse för datorer så att man alltid har något att skruva på.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Såg kvällens avsnitt och höll på och dö av skratt. Paulina och Karolinas föräldrar alltså, vad lider dom av? Haha

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Solklart att det är föräldrarnas fel att ungarna är så där! Borde ju vara snudd på straffbart att som förälder inte visa vad som är rätt och fel och att inte våga säga nej! Hemskt!

Stackars dessa ungar!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk

Är det bara jag som blir förvånad att ingen är fet/överviktig

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Tim-Joel är en värdig vinnare, dock skrattade jag lite när han inte visste vad en tredjedel var

Visa signatur

Burk: AMD FX-8320 | Radeon R9 270X | 8GB RAM | ASUS M5A97 R2.0 | CM 550W | FDD R4 | Samsung Evo 840 250GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av McFeast:

(...). Precis som i andra doku-såpor klipper ju produktionsbolaget ihop "best/worst of" till 1tim underhållning vilket leder till att vi som tittare oftare får se de mer extrema sidor av deltagarna vilket inte alltid ger en rättvis bild men hur som helst så är ju barnen en produkt av föräldrarnas "pampering", titta bara på Carolines(tror jag hon heter) pappa, han är ju mer utav en butlet/betjänt än farsa men med tanke på den som jag uppfattar genuina glädje att serva sitt enda barn ska jag inte idiotförklara honom då han verkar trivas med den rollen dock så gör han ju sin dotter en otjänst i mitt tycke.

Kommer troligtvis att fortsätta följa serien för att stilla min nyfikenhet vem som "vinner" i sista avsnittet.

-Ha det gött alla!

titta bara på Carolines(tror jag hon heter) pappa, han är ju mer utav en butlet/betjänt än farsa men med tanke på den som jag uppfattar genuina glädje att serva sitt enda barn ska jag inte idiotförklara honom då han verkar trivas med den rollen dock så gör han ju sin dotter en otjänst i mitt tycke.

Ovan tycker jag är intressant. Jag tänkte lite på samma sak: att man inte ska "idiotförklara" pappan då han verkar trivas med rollan.^^ Varför? Jo, jag har på nära håll sett en dotter - där förhållandet var det omvända i jmf. med Caroline och hennes far - som blivit tvingad av sin mamma att sköta hushållet, handla, laga villan, skotta snö, klippa gräs etc. Det enda mamman tillät sin dotter - mer eller mindre - var att gå i skolan och i övrigt följa samhällets normer, regler. Annars så var mamman en sann tyrann. Nu kanske ni tror att jag överdriver men icke:

mamman slog (örfilar eller större slag) sin dotter om dottern hade slarvat. Och då talar vi inte om slarv med att inte ha betalt in hyran så man håller på att bli bostadslös eller något liknande. Nej det kunde vara detaljer som att det fattades en handduk i badrummet och liknande, eller att dottern hade handlat vara A som var dyrare än vara B.

Problemet är att mamman är läkare och då modern innehar denna position i egenskap av läkare så vet hon hur man ska "ta sig runt" eventuella anmälningar från våra myndigheter som har till uppgift att vid behov utreda och kontrollera att barn och ungdomar inte far illa i hem såväl som samhälle. Vill minnas att någon av hennes kompisar anmälde det hela bl.a. till socialförvaltningen. Men (lite överdrivet sagt) med flätade hårflätor och nybakat kaffebröd framme när socialtjänsten gjorde en koll så tackade de för sig och gick.

I ljuset av detta så är jag ändå glad över att det finns fäder/mödrar som - låt vara att nämnda föräldrar är lite naiva i sin uppfostran av barnen - faktiskt bryr sig om sina barn. Speciellt fäderna då detta genuina, djupa och äkta "mammiga omsorg" är rätt ovanlig från fäder. Den "level" av omsorg barnen får är ovanlig så tillvida att de får äkta och obegränsad kärlek.

Man brukar säga att en del är "för dumma" för att bli föräldrar. Dessa föräldrars "brott" är att den obegränsade kärleken landar lite fel så att säga. Men hellre att kärleken och omsorgen landar lite fel (den kan man rätta till när den landat) än föräldrar som är totalt outbildade/IQ-befriade när det kommer till vad det innebär att skaffa barn och sörja för deras framtid.

Jag har sett skräckexempel på där:
a) barnen varit smartare än föräldrarna
b) föräldrar som bokstavligt talat inte KAN något om framtid, skola utbildning etc. där barnen får liten eller ingen vägledning alls - risken blir att de blir allt ifrån till permanenta socialfall till att de blir den skara som genom sina val kommer tillhöra arbetarklassen (vilket har gjorts undersökningar på att det ofta blir så att barn till obildade/outbildade föräldrar ofta själva likt föräldrarna blir arbetarklass). Det är väl onödigt och bli "Hugo sopgubbe" när man kan bli advokat?:)^^

Så jag jag tror att det är bättre att ge barn den kärlek som man visar på i programmet. Hellre lite för mycket än lite för lite. Att jag är djärv och säger allt detta är för att forskningen visar att barn inte far illa av föräldrar som ger för mycket kärlek så att säga.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd

Tim-Joel Bergman från "Ung och bortskämd" talar ut om missbruket: ?Jag var nära att ta mitt liv? | Nöjesbladet | Aftonbladet

Såg dendär när jag googla på vem Tim-joel var av deltagarna, lite kul att de beskriver en fjortis med sådana ord

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Tim-Joel Bergman från "Ung och bortskämd" talar ut om missbruket: ?Jag var nära att ta mitt liv? | Nöjesbladet | Aftonbladet

Såg dendär när jag googla på vem Tim-joel var av deltagarna, lite kul att de beskriver en fjortis med sådana ord

Kallar man sig för en stor missbrukare efter att ha rökt på i knappt 2 månader och får därför självmordstankar osv så är man en fjortis..... Kommer ihåg alla rökande fjortisar som blev sjuktberoende efter 3 cigg och kunde inte sluta hahahahaha

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Kallar man sig för en stor missbrukare efter att ha rökt på i knappt 2 månader och får därför självmordstankar osv så är man en fjortis..... Kommer ihåg alla rökande fjortisar som blev sjuktberoende efter 3 cigg och kunde inte sluta hahahahaha

Påminn mig inte, gnälliga ungar..

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Kallar man sig för en stor missbrukare efter att ha rökt på i knappt 2 månader och får därför självmordstankar osv så är man en fjortis..... Kommer ihåg alla rökande fjortisar som blev sjuktberoende efter 3 cigg och kunde inte sluta hahahahaha

Vad kallar DU honom då? Tar man droger på daglig basis är man väl mer än bara missbrukare?

Tittar inte speciellt mycket på programmet själv, men jag tror inte att dessa människor är så ovanliga som många tror. Dessutom kommer det att bli otroligt mycket vanligare i framtiden!

Det speciella med dessa människor är att de fått hjälp med allt, jag är övertygad om att det finns något område hos alla där våra föräldrar varit lite överbeskyddande. Jag lagade aldrig mat hemma under min barndom, vilket gör att jag ofta känner mig lite handikappad i köket, saknar kulinarisk fantasi och finess. Jag har kompisar som aldrig servade lärde sig serva sin bil eller byta däck..

Men det är värt att tänka på när man uppfostrar sina egna barn att låta dem vara med och hjälpa till med allt hemma, även sådant som de tycker är tråkigt.

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dava:

Vad kallar DU honom då? Tar man droger på daglig basis är man väl mer än bara missbrukare?

Nej, tar man droger på daglig basis för att man måste ha det är man en missbrukare, annars är man en brukare.

Jag har missbrukare runt mig dagligen, hon tanten i kassan på hemköp som röker ett packe cigg om dagen t.ex., eller han gubben som snusar en dosa på en förmiddag.

Missbrukare har fått en oförtjänt dålig klang.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.