Permalänk
Medlem

Speldator minst 3h 8000kr

Hej, en kompis till mig skall köpa en bärbar spel dator och har max 8000kr på budgeten.

Jag kan typ ingenting om bärbara direkt då jag mest har hand om stationära.

Hans krav är att det skall vara den bästa speldatorn han kan få för 8000kr som dessutom har minst 3timmar batteri och har en minst 15"skärm.

Skulle någon otroligt vänlig människa hjälpa mig med att ta fram det?

Har tagit fram en som jag tror skulle funka men tror det finns bättre om någon som kan detta mer skulle kunna hjälpa mig

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Inet.se

Permalänk
Medlem

Vad sägs om denna? Acer Aspire 5745DG - Inet.se

Förresten, den du länkade var 13".

Visa signatur

Corsair 600T | i7 6700K | MSI Z170A GAMING M5 | ASUS GTX 1080 8GB ROG STRIX |

Permalänk
Medlem

3 timmars batteri kan han nog glömma på en speldator, om han nu inte ska idla utan wlan påslaget och med skärmljusstyrkan neddraget på minimum + lite tur.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Skrivet av tommaren:

Vad sägs om denna? Acer Aspire 5745DG - Inet.se

Förresten, den du länkade var 13".

Ah sorry, det var den du länkade som jag menade. Kollar på film samtidigt så missade det, haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

3 timmars batteri kan han nog glömma på en speldator, om han nu inte ska idla utan wlan påslaget och med skärmljusstyrkan neddraget på minimum + lite tur.

Ja jo jag har också tänkt på det men eftersom jag inte är så pass bra på bärbara så ville jag kolla med alla andra först

Permalänk

Ska den hålla 3 timmars spelande så är det kört. går det att växla bort spelkortet så kan man fixa den batteritiden. acers timelineX har hygglig prestanda och bra batteritid. Produktjämförelse hos Prisjakt