Corsair Force SSD i 90 och 180 GB

Permalänk
Melding Plague

Corsair Force SSD i 90 och 180 GB

Corsair släpper två nya SSD-enheter i storlekarna 90 och 180 GB.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Corsair mot intels diskar, hur är prestandan mellan dessa? Är corsair köpvärda?

Visa signatur

Ridå

Permalänk

Vilken otroligt dum prisättning

Permalänk
Medlem

Corsair presterar i regel bättre än Intels G2, men sägs ha en del problem med mjukvaran. Inget som jag själv uppleft dock

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sergeant44:

Corsair presterar i regel bättre än Intels G2, men sägs ha en del problem med mjukvaran. Inget som jag själv uppleft dock

Tack för svar

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

Känns inte direkt som om dessa diskar var nödvändiga, ligger ju väldigt nära andra SSDer i serien.

Permalänk
Medlem

De kanske kommer att ersätta 80 GB och 160 GB? Har för mig 80 GB och 120 GB egenltigen är samma hårdvara men att man utnyttjar mindre del av minnet för felkorrigering i 120 GB-modellen (liksom i 60 GB jämfört med 40 GB). Min gissning är att det blir för dyrt att tillverka 80 GB och 160 GB modellerna och man därför släpper dessa diskarna.

Permalänk
Medlem

Gärna en billig ≥300 GB i formatet 3.5" mitt hopp finns hos OCZ nästa år.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sergeant44:

Corsair presterar i regel bättre än Intels G2, men sägs ha en del problem med mjukvaran. Inget som jag själv uppleft dock

Corsairs diskar bör man hålla sig borta från... bättre att köra på en OCZ vertex disk.. identisk med Corsair F diskarna fast inte lika mycket problem

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Corsairs diskar bör man hålla sig borta från... bättre att köra på en OCZ vertex disk.. identisk med Corsair F diskarna fast inte lika mycket problem

Gammal som Firmware som strulade till det? Intel har haft samma problem...

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Corsairs diskar bör man hålla sig borta från... bättre att köra på en OCZ vertex disk.. identisk med Corsair F diskarna fast inte lika mycket problem

Vad baserar du det på? Jag äger själv en Corsair Force 80GB SSD och har inte haft några problem.

Hur kan vertex 2 diskarna ha mindre problem om de är identiska, föresten? Jag tror du menar att de har identisk hårdvara, men att OCZ är rappare på att uppdatera firmware.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Corsairs diskar bör man hålla sig borta från... bättre att köra på en OCZ vertex disk.. identisk med Corsair F diskarna fast inte lika mycket problem

Håller med förgående. Köpte en 120Gb i början av sommaren och har aldrig upplevt något annat än sjukt bra prestanda. Bara för man hört ett par med problem behöver man inte ge råd till andra att hålla sig borta för dom om man inte är det minsta insatt. Bekymmer med mjukvara på tekniska saker är ju inte direkt Corsair ensamma om..

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Skrivet av norrby89:

Corsairs diskar bör man hålla sig borta från... bättre att köra på en OCZ vertex disk.. identisk med Corsair F diskarna fast inte lika mycket problem

Aldrig haft problem och heller inte hört nåt iaf inte mer än att nån nämner i en tråd att "det finns problem" mer info tack?
Hört mycket om firmwareproblem med OCZ, men inget jag bryr mig om då jag på den fronten inte heller hört mer än "det finns problem"

Permalänk
Avstängd

Tills dom kör med en bättre firmware så nej tack:(
Angående intels firmware så var det åtgärdat på bara några månader men jag har polare som fortfarande får problem med corsairs diskar fastän dom uppgraderat firmwaren??
Det verkar som att det finns en större inkompabilitet med corsairs ssd,s än intels men det är ju inte konstigt när intel var först och är mycket större:))

Blir nog en intel G2 120gb nästa gång:)

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem
Skrivet av alban72:

Tills dom kör med en bättre firmware så nej tack:(
Angående intels firmware så var det åtgärdat på bara några månader men jag har polare som fortfarande får problem med corsairs diskar fastän dom uppgraderat firmwaren??
Det verkar som att det finns en större inkompabilitet med corsairs ssd,s än intels men det är ju inte konstigt när intel var först och är mycket större:))

Blir nog en intel G2 120gb nästa gång:)

Varför köpa en gammal G2a när man kan köpa dessa nya diskar som är bättre?

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Någon som vet när diskar baserade på uppföljaren sf 2000 kommer? Var ju brutal skillnad mot sf 1200.

Permalänk
Medlem

Q1 2011 om allt går enligt planerna är infon som finns

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

Varför köpa en gammal G2a när man kan köpa dessa nya diskar som är bättre?

För att det finns oss som inte automatiskt tror att bäst = skrytresultat i syntetiska benchmarks. Det vore bra om det fungerade utan problem också.

OCZ har exakt samma problem som Corsair för övrigt.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

För att det finns oss som inte automatiskt tror att bäst = skrytresultat i syntetiska benchmarks. Det vore bra om det fungerade utan problem också.

Så när konkurrenter är snabbare kallas det skrytresultat i syntetiska benchmarks? Nog för att stabilitet är viktigt men försök inte förminska prestanda som en av de andra viktiga faktorerna.

I övrigt så tycker jag Samsungs nya 470 SSD-serie verkar riktigt intressant. Test på Techspot här:
Samsung 470 Series 256GB SSD Review - TechSpot