Permalänk
Medlem

kan det 6600gt vara ett som du köpt av mig ???, jag kommer ihåg att jag fick den kylarn av en polare som jobbade på microstore

Permalänk
Medlem

fick kortet i en dator jag köpte, så har du sålt en dator så ja, det kan det mycket väl vara

Permalänk
Medlem

Fint galleri! Väntar på lite fler bilder
Sitter själv och sleevar en del och undrar hur man får lös SATA-power kontakterna så man kan sleeva dom var för sig, Tacksam för svar Mvh

Permalänk

Kul med rött och vitt tema
Kör själv med ljusblått och vitt i likadan låda som du ser i signaturen.

Skrivet av Santy_8:

Fint galleri! Väntar på lite fler bilder
Sitter själv och sleevar en del och undrar hur man får lös SATA-power kontakterna så man kan sleeva dom var för sig, Tacksam för svar Mvh

Vänd kontakten så att du har baksidan uppåt. Peta sen in en liten liten skruvmejsel eller liknande och bänd upp locket. Där under ser du sen hur kablarna är nerkilade i ett metallbläck. Det är bara att dra kablarna rakt upp så lossnar de.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santy_8:

Fint galleri! Väntar på lite fler bilder
Sitter själv och sleevar en del och undrar hur man får lös SATA-power kontakterna så man kan sleeva dom var för sig, Tacksam för svar Mvh

den sista satapower har ju som ovanstående sa metallbläck i satakontakten, dessa kan du bända loss var för sig, sedan bänder du loss ovansidan på de andra satakontakterna, å lyfter upp kablarna.

Jag har personligen inte någon som helst erfarenhet av sleeving så kan jag göra det så kan vem som helst göra det. (möjligen inte min farmor,men hon är 85 och kan inte ens skicka mail)

Sätt dig para ner och kolla in kablarna lite så ser du hur du ska göra. En tunn plattmejsel kan vara på sin platts, annars behövs inga hjälpmedel!

Permalänk
Medlem

öhm hur har du monterat cpu kylaren sådär? följde det med någon sorts kitt med kylaren eller? amds går ju bara att ha fläkten upp eller neråt??

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

öhm hur har du monterat cpu kylaren sådär? följde det med någon sorts kitt med kylaren eller? amds går ju bara att ha fläkten upp eller neråt??

Bra fråga, var så när jag köpte moderkortet

Permalänk

No hard feelings, men föntret tycker du skulle varit lite nogare med. Sen en lite snyggare kantlist skulle ju inte sitta fel...

Permalänk

Sjukt nice! Men jag undrar bara varför du inte kör crossfire i slot 1 och 3? Tempsen bli ännu bättre då

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d