Red Orchestra: The Heroes Of Stalingrad

Permalänk
Medlem

Red Orchestra: The Heroes Of Stalingrad

http://forums.tripwireinteractive.com/showthread.php?t=30283

Finns inte mycket info alls än, förhoppningsvis kommer det mer i början av veckan.

Citat:

I know many of you have been waiting a very long time for this news, and I am very happy that we can finally confirm what we've been working on these past three years. RO:HOS (as we call it) is real, its using UE3, and its awesome Just bear with us while we recover from this unexpected announcement and in the immortal words of Battlestar Galactica - all will be revealed.

Permalänk
Medlem

ooou

Gillar Red Orchestra jag

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bara detta är spelbart från start så köper jag direkt. Gjorde själv misstaget och köpte de första dan efter relese. O jävlar vad buggigt det var :S
En tigertank som skuttar omkring som en hare efter att ha exploderat osv:P

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Så det är alltså Red Orchestra med ny grafikmotor? o.O

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Så det är alltså Red Orchestra med ny grafikmotor? o.O

Japp. Unreal Engine 3 heter grafikmotorn. Det första RO använder sig av Unreal Engine 2. Riktigt bra att de uppdaterar spelmotorn! Längtar även efter America's Army 3, som även den använder sig av Unreal Engine 3.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Fin fint, ska bli kul att köra spelet igen med ny grafik.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Red orchestra är så grymt bra! Älskar att det är så realistiskt! Speciellt pansarvagnarna! Detta spel slår alla andra Shoot em up online spel jag har spelat! Kan inte hålla mig tills detta kommer!

Visa signatur

cosmos wireless luftkylare p35t 2007

Permalänk
Medlem

Det officiella pressreleasen:

Citat:

Roswell, GA. 4th May 2009: Tripwire Interactive is pleased to announce Red Orchestra: Heroes of Stalingrad, the sequel to the hit PC title Red Orchestra: Ostfront 41-45, winner of multiple awards: Voodoo Extreme’s FPS and MP Game of the Year 2006, Wargamer’s Best Action Game 2006, IGN Editor’s Choice and many more.

Heroes of Stalingrad will take the Red Orchestra franchise into the next generation of gaming. Cutting edge graphics and audio built on Unreal Engine 3, inventive features and streamlined realism will deliver an unrivalled WWII experience. Focusing on the Battle of Stalingrad and the surrounding operations, both German and Russian, from July 1942 to February 1943 the game allows the player to experience one of the most brutal battles in all of human history. For the first time ever in a first person shooter gamers will be able to experience WWII from the Axis side in a German single player campaign. As always with the Red Orchestra franchise, we will aim to deliver unrivalled accuracy and attention to detail, along with gritty, vicious combat in multi-player, co-op and solo modes. Again, we have listened to the fans and have designed a whole set of new features to make the game more accessible and easy to get into – all while delivering the tactical shooter realism fans of the original game loved.

There is more information available in the June 2009 issue of PC Gamer both in the UK and US, which will be on the news stands in May. The Heroes of Stalingrad forums are also now open – head to www.HeroesofStalingrad.com for the teaser website and access to the forums. We will be releasing more information about the game over the next weeks and months, so keep checking back! Tripwire Interactive are taking the time to get the game right, so the release date will remain “when it is ready” for the time being.

Verkar väldigt lovande, må jag säga.

Permalänk
Medlem

Nu är officiella sida uppe ( www.heroesofstalingrad.com ) med lite nya bilder osv.

Och lite filmer från Gamescon

http://www.youtube.com/watch?v=_2PN5J31mlQ

http://www.youtube.com/watch?v=sVjqDVpBCZQ

Permalänk
Medlem
Permalänk

JIPPIII spelet kommer ha CO-OP, CO-OP är en gudasänd gåva enligt mig, det enda som fattas nu är att communityn kan göra egna banor (som i Ravenshield), fast det lär nog inte hända..

Permalänk
Medlem

Communityn kommer definitivt göra MASSOR av banor, tro mig :)...

Nya gameplay-videos!

Dailymotion - Red Orchestra 2 : Presentation de Gamplay part 1 (Cam) - une vidéo Jeux vidéo

Dailymotion - Red Orchestra 2 : Presentation de Gamplay part 2 (Cam) - une vidéo Jeux vidéo

(hm, borde inte detta ligga under shooters....?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke90:

(hm, borde inte detta ligga under shooters....?)

Jo det borde den.

Älskade verkligen första Red Orchestra när det kom, spelade det väldigt ofta.
Ska verkligen bli skönt med en ny grafikmotor.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Permalänk
Medlem

Wünderbar!
Här ska köras tanks igen. ^^

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Slafsigt! Demot ska provas!

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

Hoppas det är mindre buggigt än ettan var när det kom så man faktiskt kan spela det

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Medlem

Första skärmdumpen från någon av moddarna, från In Country närmare bestämt

Teaser-trailer kommer snart:
In Country: Vietnam

Permalänk
Medlem

Spelet har inte släppts ännu och redan har folk börjat göra moddar? That's why I choose PC-gaming!

Permalänk
Medlem

Tre modteam har, som jag har förstått det, redan fått en tidig version av SDK:n att jobba med. In Country har dessutom minst en person med i teamet med kopplingar direkt till Tripwire, så det går nog att räkna med en hyfsat hög standard

Förutom In Country är det Rising Storm (Stilla Havet-tjohejsan med Amerikaner och Japaner) och Iron Europe (Första Världskriget) som redan jobbar för fullt. Rising Storm har mycket backning från TWI och kommer antagligen släppas som officiell mod, gratis DLC eller liknande. Men om standarden är tillräckligt hög kan TWI komma att ta en mindre summa för det.

Själv tycker jag mycket om detta initiativ, RO: Ostfront hade tre bra moddar men de släpptes när stora delar av spelarbasen redan försvunnit. Att börja innnan spelet faktiskt släppts borde ju ta hand om det problemet, till viss grad i alla fall.

Permalänk
Medlem

YouTube - John Gibson's interview to www.redorchestra.ru at Igromir 2010 part2

Här visar dem hur stridsvagnarna kommer att fungera. Riktigt coolt måste jag säga.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Andra skärmdumpen redan släppt:

Permalänk
Medlem

oooooch tredje:

Permalänk
Medlem

Finns det någon mer exakt information om när spelet släpps än första kvartalet 2011?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Än så länge finns det ingen exakt info överhuvudtaget, TWI har inte sagt något än. Det som står på Steam är placeholders och allt annat är rena gissningar ...

Det vi vet är att betan kommer börja innan året är slut, hurvida det är den stora betan eller mindre mer stängda återstår att se.

Permalänk
Permalänk
Medlem

"Why Red Orchestra 2 will beat Call of Duty: Black Ops"
Inte direkt dålig reklam för spelet.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.