Logitech Z-5500 vs Ada 885

Permalänk
Medlem

Logitech Z-5500 vs Ada 885

Bara för de rear ut den så funderar jag på att byta ut mina gamla Ada 885 (Altec Lansing ADA885 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Högtalarpaket för hembio)

Tror ni det blir en stor skillnad och värt en mellanskillnad på 2.3k? (som de kostar på dustin)

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Tänkte bara på peka att de kostar 1890 på komplett.

Komplett.se - Logitech Z-5500 Högtalare, THX,DTS,

Hittar ingen info om dina gamla högtalare men gissar på att det blir en rätt fet uppgradering ja. Sedan om du tycker det är värt är upp till dig, dvs. om du kan utnyttja det du vill uppgradera.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

har för mig att högtalarna du har är ganska bra. Behov av 5.1? annars så skulle jag nog hoppa affären.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Inte behov alls av 5.1 faktiskt... Några mer som har åsikter?:)

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Behåll de du har i ett halvår till och se hur marknaden ser ut då..

Permalänk
Inaktiv

Behåll dom du har inte värt att köpa nya än sålänge

Permalänk
Medlem

Hur kan dom jag har nu vara så bra? Såg att de kostade typ 50-60€ eller något sånt för länge sedan. Nu är det ju säkert 5-6 år gamla också...

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Hur kan dom jag har nu vara så bra? Såg att de kostade typ 50-60€ eller något sånt för länge sedan. Nu är det ju säkert 5-6 år gamla också...

Låter de bra i dina öron så behåll dem,vill du ha nya och inte har behov av 5.1 som du skrivit tidigare så kan du åtminstone ta en titt på ett 2.0 eller 2.1 system istället.

Permalänk
Hedersmedlem

Altec-Lansing är ett märke med lååång erfarenhet av högtalarkontruktion och tekniken bakom. Logitech är en mustillverkare som av profitbegär utökat sortimentet med överprisad dynga aka z-5500. Där har du största anledningen till att dina nuvarande högtalare låter bra trots lågt pris.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur ADA885 låter men är dem i närheten av ADA995 så behåll dem!
995orna krossar Z5500 trots att dem kostade halva priset när de såldes. Altec kan det där med ljud.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av videfix:

Altec-Lansing är ett märke med lååång erfarenhet av högtalarkontruktion och tekniken bakom. Logitech är en mustillverkare som av profitbegär utökat sortimentet med överprisad dynga aka z-5500. Där har du största anledningen till att dina nuvarande högtalare låter bra trots lågt pris.

+1
väl sagt.
logitech kan det här med möss och tangentbord, deras högtalare är SKRÄP som tilltalar P12 och är man någorlunda seriös om ljudet håller man sig borta från logitech.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

+1
väl sagt.
logitech kan det här med möss och tangentbord, deras högtalare är SKRÄP som tilltalar P12 och är man någorlunda seriös om ljudet håller man sig borta från logitech.

logitech må hava mycket skräp i sitt sortiment men du hittar inte mycket bättre 5.1 system än z-5500 för 1800kr .. dom kostade ju fan 3,5 lök då polaren köpte dom lokalt för länge sedan...

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Avstängd
Skrivet av brajonk:

logitech må hava mycket skräp i sitt sortiment men du hittar inte mycket bättre 5.1 system än z-5500 för 1800kr .. dom kostade ju fan 3,5 lök då polaren köpte dom lokalt för länge sedan...

att dom kunde ta 3.5K för dom betyder inte att dom var värda dessa pengar, utan att den genomsnittlige konsumenten var villig att betala den summa för skiten. nu däremot ligger dom på rätt pris för sitt prestanda.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Några högtalaren ni kan rekommendera till mig för bättre ljud och bas än Z-5500? har läst att det finns mycket bättre 5.1 högtalaren här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeval:

Några högtalaren ni kan rekommendera till mig för bättre ljud och bas än Z-5500? har läst att det finns mycket bättre 5.1 högtalaren här

Om du ska bra ljud ska du nog skippa kategorin "datorhögtalare" och skaffa en hyffsat strömstark 7.1 receiver,ett gäng bra högtalare + sub men då får du räkna med att det kostar långt mer än Z5500.

Typ Pioneer VSX-LX52 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Surroundförstärkare/ -receivrar
KEF KHT-2005.3 5.1 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Högtalarpaket för hembio

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oyegie:

Om du ska bra ljud ska du nog skippa kategorin "datorhögtalare" och skaffa en hyffsat strömstark 7.1 receiver,ett gäng bra högtalare + sub men då får du räkna med att det kostar långt mer än Z5500.

Typ Pioneer VSX-LX52 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Surroundförstärkare/ -receivrar
KEF KHT-2005.3 5.1 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Högtalarpaket för hembio

håller med dig men en 7.1 receiver ? varför när 99% av filmer kör med 5.1 ljud och nästan ingen i världen kan höra skillnaden mellan 7.1 och 5.1 uppsättning. gå inte på marknadsföringen, 7.1 är bara en påhitt för att sälja fler högtalare och förstärkare.
däremot om man har en riktigt, riktigt stor rum (säg en mindre bio) kan man behöva ytterligare 2 högtalare men jag tvivlar på att nån här på swec har en biorum på 60-70+ kvadratmeter

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Om du INTE har något behov av 5.1 så behåll de du har.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Avstängd

Jag skulle INTE byta ADA885 mot Z-5500 främst pga. jag tycker Logitechs subwoofer är dålig. Du får ett väldans tryck med den men det låter inte bra för det. Altecs sub känns mer harmonisk och i balans med övriga systemet. Ibland är det tråkigt när man gör inköp som står sig lite väl länge, ADA885 är ett sådant

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk

Audiofiler finns det alltid, men enligt mig så är z-5500 ett sjukt bra ljudsystem. Med kompletts galna pris är det ju ett självklart val