Permalänk
Medlem

GTA IV Laggar

Hej jag hade Gta IV på min dator förut och då körde jag i princip helt laggfritt men nu när jag installerade det efter att jag har bytt från windows xp till windows 7 64 bitars så laggar det riktigt mycket. Det spelar ingen roll om jag kör på lägsta eller högsta grafik.

Specs:
AMD Phenom 550 X2 3.1 ghz
ATI radeon 4470
m.m.

Förstår verkligen inte vad som är fel.

Mvh Jon.

Permalänk
Medlem

köpt eller icke köpt variant?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Prova låsa upp kärnorna då GTA IV ska vara CPU beroende.
Sen är spelet dåligt optimerat för PC. Kör in senaste patchen.

Permalänk
Entusiast

4470 ? Är inget direkt ''Gaming graffe''

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Asså problemet är ju inte att datorn inte klarar det då jag har kört exakt samma spel med exakt samma komponenter i datorn. Förut laggade det inte men nu laggar det dase.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Jon9494:

Asså problemet är ju inte att datorn inte klarar det då jag har kört exakt samma spel med exakt samma komponenter i datorn. Förut laggade det inte men nu laggar det dase.

Temperaturer på komponenterna?

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

CPU: 40C
Grafikkort: 45-50C
HDD: 29C

Permalänk
Medlem

har sammar problam, tror iv kör bäst på 4 kärnor!

Visa signatur

Intel Core i5 2.8 Ghz @3.4Ghz|Corsair H70|Asus Maximus III Formula P55|Corsair 8GB 1600MHz XMS3 DHX+| ZOTAC GTX 470 1280MB|650D,
B-log; Riverst0ne

Permalänk
Medlem

Har du senaste patchen? Jag fick samma problem när jag bytte från xp till 7

Permalänk
Medlem

Jag har inga problem att köra det, kör med windows 7 flyter på hur bra som helst

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Själv har jag bytt grafikkort (och gjort ren ominstallation) samt dragit ner allt i botten så gott det går (ungefär) men likförbannat..

Permalänk
Medlem

Start -> Kör -> Msconfig -> Tjänster -> Windows Event Log -> Bocka ur -> Verkställ/OK -> Great success!

Detta funkar ifall spelet hackar fast varje gång du trycker på en knapp på tangentbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakiras:

har sammar problam, tror iv kör bäst på 4 kärnor!

Men jag har ju kört det med 2 kärnor innan jag installerade windows 7 och då flöt det på bra.

Skrivet av jocke92:

Har du senaste patchen? Jag fick samma problem när jag bytte från xp till 7

Hur kollar jag vilken patch jag har? och vilken är den senaste?

Skrivet av Lordh:

Start -> Kör -> Msconfig -> Tjänster -> Windows Event Log -> Bocka ur -> Verkställ/OK -> Great success!

Detta funkar ifall spelet hackar fast varje gång du trycker på en knapp på tangentbordet.

Har redan testat det. Hjälpte inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jon9494:

Men jag har ju kört det med 2 kärnor innan jag installerade windows 7 och då flöt det på bra.

Hur kollar jag vilken patch jag har? och vilken är den senaste?

Har redan testat det. Hjälpte inte.

Ladda bara ner en patch som ser nyast ut, men ja tror 1.0.3, ( 1.3.0 ) eller va den nu heter har jag iaf, flyter på rätt bra

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Installerade patchen och nu flyter det på fint! tack som fan