Permalänk
Medlem

Xbox360 Eller PS3 ??

Hallå

Tänkte köpa ett PS3/Xbox360 för aatt de e så dyrt att spela spel på datorn om man ska ha bra settings (och laptop). Jag bor hemma o har skilda föräldrar så skulle behöva flytta konsollen varannan vecka. Känns lite onödigt att betala i månaden för xbox live ? men jag gillar halo så ^^ men innan har ja haft ett xbox original , o jag har aldrig rört ett playstation Vilket tycker du/ni att jag ska köpa ?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Titta först på vilka titlar du vill spela. Gå sen in i en butik och känn på båda kontrollerna. Jag tycker PS3ans kontroll känns rätt tanig trots att jag inte har några bjässehänder.

Vidare behöver du inte betala för xbox live, bara guld-varianten.
PS3an spelar upp bluray-filmer, om du nu är intresserad av sånt också.
Xbox har mer aktivt online-comunity om du värderar det högt.

Som sagt, mycket smaksak men läs mina två första punkter 10 gånger

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

köp den konsolen som har de spelen du vill köra
för 360 så har jag halo och forza som jag vill spela
till ps3 är de metal gear och GT5
tyvärr har jag ingen och inte råd med någon heller men gör en lista på de spelen du vill mest spela i ordning som du helst vill ha dem och överväg sedan efter prövat båda (gärna hos en polare eller liknande) och köp efter de!

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

om man vill kunna spela spel på xbox live så måste man pröjsa i månaden tyvärr

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem

Smak sak, gör som Printscreen skriver. Titta till vilka spel som du föredrar. Äger båda och är grymt nöjd. Båda har för och nackdelar.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX6 |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bomb_:

Hallå

Tänkte köpa ett PS3/Xbox360 för aatt de e så dyrt att spela spel på datorn om man ska ha bra settings (och laptop). Jag bor hemma o har skilda föräldrar så skulle behöva flytta konsollen varannan vecka. Känns lite onödigt att betala i månaden för xbox live ? men jag gillar halo så ^^ men innan har ja haft ett xbox original , o jag har aldrig rört ett playstation Vilket tycker du/ni att jag ska köpa ?

Om du gillar halo så är ju det självklara valet X360. ~350kr/år är XBL helt klart värt.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av znirreoc:

om man vill kunna spela spel på xbox live så måste man pröjsa i månaden tyvärr

Åfan, jag spelar online och har bara silver i nuläget. Konstigt, får nog maila microsoft och be dem banna mig då

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden på Silver och Guld ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bomb_:

Vad är skillnaden på Silver och Guld ?

Du kan inte spela online med Silver, det är väll den största skillnaden. Dock heter det Xbox Live Free numera. Spel som använder egna onlinesystem kan du köra på tror jag... Minns dock inte om det finns några.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Är dett lätt att flytta ett PS3/Xbox360 varje vecka ? kommer det inga skador elr liknande ???

Permalänk
Medlem

Okej , Men igentligen tror jag att jag föredrar xbox360 de är bara att det kostar i månan :/ men är de värt de ? klart de e roligare när det är mera som har xbox hur mycket är månads/års kostnaden ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bomb_:

Är dett lätt att flytta ett PS3/Xbox360 varje vecka ? kommer det inga skador elr liknande ???

de är lätt de, kusinen har haft både xbox och xbox 360 och har skilda föräldrar så han har flyttat runt dem hela tiden mer eller mindre, tror de värsta som hände va att han tappa xboxet en gång (vanliga) och den fjärde kontroll uttaget gick sönder xD
men då tappa han de ju ifs.
brukar vara lätt att bara trycka ner i en ryggsäck och ner med kablar och dosor där och sen bara gå, väger lite ifs men lätt att bära allafall

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Live guld kostar typ 600 för ett år

Permalänk
Medlem

hmmm ... men e lite sugen på xbox ^^ vilket föredrar ni ?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bomb_:

Okej , Men igentligen tror jag att jag föredrar xbox360 de är bara att det kostar i månan :/ men är de värt de ? klart de e roligare när det är mera som har xbox hur mycket är månads/års kostnaden ?

Ca 350kr/år.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av ToJa92:

Du kan inte spela online med Silver

Som sagt spelar jag online med silver då jag bytt betalkort. De har inte dragit pengar på två månader ungefär. Satt förra veckan och lirade Forza online.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av Bomb_:

hmmm ... men e lite sugen på xbox ^^ vilket föredrar ni ?:)

PS3 no doubt, om dina polare har de, köp de som dom har så kan ni köra tillsammans. Om dina polare inte har, så säger jag köp ps3.

Visa signatur

Amd Phenom 6 1090t@3.6Ghz, Noctua d-14,Asus 570, Kingstone 4x2 G 1600Mhz, Gigabyte GA-890FXA-UD5, Socket-AM3, CM Silent pro 700W, Chassi: CM 690 II Advanced Svart, Massa fläktar. Windows 7 pro, 64 bitars

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Som sagt spelar jag online med silver då jag bytt betalkort. De har inte dragit pengar på två månader ungefär. Satt förra veckan och lirade Forza online.

Härlig CC fraud, enjoy your ban.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Som sagt spelar jag online med silver då jag bytt betalkort. De har inte dragit pengar på två månader ungefär. Satt förra veckan och lirade Forza online.

Det som händer när du bytt kort och xbox inte kunnat dra pengar är att du får meddelanden till både din inbox på xboxet samt din WLID (windows live ID) som säger att du måste updatera din betalningsinformation annars kommer du bli avstängd.

Det som händer när du blir avstängd är helt enkelt att du inte kommer åt xbox live, alls. Det som händer då är att du måste fixa ett annat VISA eller mastercard, lägga in de, och betala av din skuld för tiden du använt men inte betalat för. Om du inte gör det så kommer ditt konto helt enkelt inte att fungera på xbox live mer. Så personligen rekomenderar jag att du fixar det snarast

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av P-NILZ:

Härlig CC fraud, enjoy your ban.

Har inte begått något brott. Har helt enkelt bara slutat betala, men spelar Forza med mina polare ändå, vad snackar du om?

Skrivet av TroNi:

Det som händer när du bytt kort och xbox inte kunnat dra pengar är att du får meddelanden till både din inbox på xboxet samt din WLID (windows live ID) som säger att du måste updatera din betalningsinformation annars kommer du bli avstängd.

Det som händer när du blir avstängd är helt enkelt att du inte kommer åt xbox live, alls. Det som händer då är att du måste fixa ett annat VISA eller mastercard, lägga in de, och betala av din skuld för tiden du använt men inte betalat för. Om du inte gör det så kommer ditt konto helt enkelt inte att fungera på xbox live mer. Så personligen rekomenderar jag att du fixar det snarast

Japp, har fått påminnelser även denna gång jag inte betalat. Jag har inte använt några guldfunktioner utan bara spelat forza online, inga konstigheter

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Om du spelar online så är det guldfunctioner. Tro mig, det dröjer inte länge innan du inte kommer in igen och då blir de bara jobbigare för dig att fixa det.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

PS3 absolut. Bättre kvalité på alla håll. Den har blu-ray. Den är TYST, Xbox låter fördj*vligt. Bättre online community, Playstation Store är bättre än Xbox Marketplace. Mycket vuxnare community dessutom... Bättre exklusiva titlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

PS3 absolut. Bättre kvalité på alla håll. Den har blu-ray. Den är TYST, Xbox låter fördj*vligt. Bättre online community, Playstation Store är bättre än Xbox Marketplace. Mycket vuxnare community dessutom... Bättre exklusiva titlar.

Min xbox är tyst, däremot låter min ps3 förjävligt varje gång den läser ifrån BD, dunk-dunk-dunk. Så opinions. Förövrigt kan nog alla hålla med om XBL > PSN varje dag. Jag förstår inte varför ps3 ska kuka med installationer av demos och grejor, på xbox laddar man hem och spelar. Och för att göra en dålig kontring så har xbox fler exklusiva titlar.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Min xbox är tyst, däremot låter min ps3 förjävligt varje gång den läser ifrån BD, dunk-dunk-dunk. Så opinions. Förövrigt kan nog alla hålla med om XBL > PSN varje dag. Jag förstår inte varför ps3 ska kuka med installationer av demos och grejor, på xbox laddar man hem och spelar. Och för att göra en dålig kontring så har xbox fler exklusiva titlar.

Min Blu-ray låter ingenting, måste vara något fel på din? Däremot min Xbox låter som om den poppar popcorn när den läser av skivor, vid spelande tex.

Ja Xbox kanske har fler exklusiva titlar, men av sämre kvalité.

http://features.metacritic.com/features/2009/the-best-games-o...

Sen att XBL är bättre än PSN är det aldrig någon som förklarar. Själv tycker jag PSN är bättre för att det är mindre kids och jag gillar PSS framför XBMP.

Handkontrollerna till PS3 behöver inga AA batterier som man ska gå och byta hela tiden. Man laddar bara genom USB-kabel. Bara en sån sak.

Permalänk
Medlem

Tyvärr gillar jag inte DS3'an, tycker DS2 var perfekt. Och sen har jag en brooklyn power station till mina xbox dosor så jag lägger dom bara på plattan så laddas dom via induktion när jag inte spelar.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Jo klart man kan ladda sina batterier till 360 men det är ju extra utgifter som inte existerar till PS3. På alla Xbox, utom den nya "slim". Måste man ju köpa till sig en trådlös adapter för 600 kr (om man nu vill ha trådlös dvs). Sen att byta HDD till 360 är inte billigt heller, 250gb för 1000 kr. När du pröjsar 500kr för en 500gb till PS3. Till PS3an har du inget stort fult nätagg på störmkabeln, den är inbyggt i PS3an. Xbox stödjer inte 7.1, men det gör PS3. Om man nu har det, inte vanligt, men i alla fall. Sen behöver man inte betala för att spela Online, visserligen tycker jag att punga ut 400 kr för 1 år Live på Xbox är inte mycket, men för vissa är det kanske.

Permalänk
Medlem

Åh, att klaga på att xbox inte hade wlan är som att klaga på att ps3 kostade 7000kr.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Min xbox är tyst, däremot låter min ps3 förjävligt varje gång den läser ifrån BD, dunk-dunk-dunk. Så opinions. Förövrigt kan nog alla hålla med om XBL > PSN varje dag. Jag förstår inte varför ps3 ska kuka med installationer av demos och grejor, på xbox laddar man hem och spelar. Och för att göra en dålig kontring så har xbox fler exklusiva titlar.

Fler? Ja. Bättre? Smaksak.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Keeper of the Bamse

Hej trådskaparen,

Du kan skita i de flesta kommentarerna här. Det tenderar att bli ett riktigt krig mellan lägrena när det gäller konsoller (så även PC/MAC, nvidia/AMD osv)

Har du klämt på dem i butik än?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

PS3!!!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB