Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Till Köpenhamn!

Japp ni läste rätt..
Tjejen och jag drar till Köpenhamn i början på Januari (av alla månader och dar...)

Nu skulle vi gärna vilja ha tips på ställen att bo på, det gäller endast 2-3 nätter så nåt lyx ska det ju inte vara men inte i bottenslammet heller

Tipsa gärna om saker att se eller göra därnere så lovar jag nån form av bilder iaf

Tackar!

Permalänk
Medlem

Akta dig för att bo nära ströget då det kostar bra mycket mer än en liten bit därifrån, ni kan kolla in Alt om København - AOK så ser ni vad som händer i byn när ni är där. Ska ni på lokal så gäller samma sak där, akta er för strögets turistfällor och sök er en bit bort ifrån ströget. Bästa sättet att ta sig runt i CPH är med cykel, nu är jag dock osäker ifall lånecyklar fortfarande finns där.

Saker och hitta på hittar du på websidan ovan, och det finns alltid saker som händer där. Ni kan ju alltid åka ut till Christiania & käka på spiseloppen (hyfsade priser & riktigt bra mat (rekommenderar kronhjorten) ).

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk
Medlem

Vet inte om tivoli har något intressant tema i Januari, isåfall slår man ihjäl en hel dag där.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av lando:

Akta dig för att bo nära ströget då det kostar bra mycket mer än en liten bit därifrån, ni kan kolla in Alt om København - AOK så ser ni vad som händer i byn när ni är där. Ska ni på lokal så gäller samma sak där, akta er för strögets turistfällor och sök er en bit bort ifrån ströget. Bästa sättet att ta sig runt i CPH är med cykel, nu är jag dock osäker ifall lånecyklar fortfarande finns där.

Saker och hitta på hittar du på websidan ovan, och det finns alltid saker som händer där. Ni kan ju alltid åka ut till Christiania & käka på spiseloppen (hyfsade priser & riktigt bra mat (rekommenderar kronhjorten) ).

Hm cyklar är det som gäller alltså? Nåja, vi älskar att gå så vi får se:p
Och inte för nöra ströget!

Tack för svar.

Skrivet av Martiis:

Vet inte om tivoli har något intressant tema i Januari, isåfall slår man ihjäl en hel dag där.

Hm kanske dem har, ska kolla in det också.

Tack för svar grabbar:)

Permalänk
Medlem

Min personliga favorit glypoteket ligger nära Københavns hovedbanegård. Glyptoteket.dk

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Tack för det snutte(n)

Ska se om vi kan kolla in det, om det nu finns tid och intresse:)

Permalänk
Medlem

Köpenhamn Zoo, sen Carlsberg öl museet (ligger nära varandra)
Visit the Zoo
Visit Carlsberg - Visit the Original Carlsberg Brewery

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av NoClue:

Köpenhamn Zoo, sen Carlsberg öl museet (ligger nära varandra)
Visit the Zoo
Visit Carlsberg - Visit the Original Carlsberg Brewery

Shit det här missade jag.

Tackar för tipsen, dock är ingen av oss speciellt intresserade av öl

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jahadå grabbar, idag far vi mot köpenhamn!

Glömde nämna att vi även stannar till i malmö två dagar, så är det nån swecare som bor här, se om du kan hitta oss;)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jo det va lite sent hehe, snart i malmö iaf. Där i 2 dagar, lär inte vara mer aktiv på swec då