Co-op spel för att få flickvännen intresserad?

Permalänk

Co-op spel för att få flickvännen intresserad?

Tjenare allihopa! Jag letar efter ett bra tv-spel till xbox360 som jag kan spela med min flickvän. Jag ska försöka få henne intresserad av tv-spel så att hon lite grand i alla fall kan förstå min egen passion för det (vad har man inte gjort för henne, 90210 osv... haha).

Jag behöver nu lite tips!

Kom igen, rada upp dem!

Hon gillar att skjuta saker btw, haha

Permalänk
Avstängd

har för mig att det finns ett co-op läge i gears of war

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk
Medlem

Army of Two! Asroligt co-op, även om spelet inte är jättebra i sig.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Medlem

Typ Virtua Tennis kanske passar... Vill du få igång henne med skjutspel så är ju CoD med Nazi Zombies ganska kul eller Borderlands... Men om det finns minsta sportintresse så kan du ju alltid köra nån säsong i ett sportspel.

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem

Gears of War är knappast det ultimata nybörjarspelet då styrning är hyfsad svårt för en ovan. Testade nämligen det med den förra flickan.
Du kan ju alltid ta en runda borderlands eller Halo med henne. De båda är rätt så straight forward när det kommer till styrningen fast de kanske egentligen inte är de perfekta nybörjarspelen...
Överlåter till de andra att hitta något lämpligt.

Permalänk
Medlem

Säger tvärtemot Voultner, kör på Gears of War 1 & 2.
Spelade det med x:et som inte hade någon konsol vana alls sen tidigare och hon fastnade direkt. Slängde alla andra spelen åt sidan och körde rakt igenom dom.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Min flickvän (som knappt hållt i en handkontroll i hela sitt liv tidigare) och jag lirade igenom Halo 3 på Easy, och hon tyckte det var riktigt skoj. Nu har vi börjat på Resident Evil 5, och även det tycker hon om!

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Gears of war 1, 2 och snart 3, med flickvännen... Kan nog inte föreställa mig något mera romantiskt;)

Det finns ju alltid resident evil 5, riktigt bra co-op, hett tips!

Permalänk

Fy fan va ni har de bra... De enda ja lyckas att lura tjejen på är Dj hero som hon faktiskt spelar ibland

Permalänk

Som föregående sa. Resident evil och Halo är bra Co-op spel

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk

Min flickvän hatade Re5 hon tycker att det är otäckt.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk

Okej, tack för tipsen grabbar! Men fortsätt gärna med andra spel om ni kommer på!

Jag tror jag ska sätta på gears (något av dem) och kolla om hon inte vill testa

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Min flickvän hatade Re5 hon tycker att det är otäckt.

Hon ska då isåfall spela RE1 och Silent Hill 1 (i svartvit, now THAT's some scary shit) alternativt Dead Space

OnT: Call Of Duty: World At War?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av 037180:

Hon ska då isåfall spela RE1 och Silent Hill 1 (i svartvit, now THAT's some scary shit) alternativt Dead Space

OnT: Call Of Duty: World At War?

Har WaW co-op? I så fall får man ju nästan plocka upp det. Och jag menar co-op som i campaign, inte som spec ops i mw2 eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brittaspjut:

Har WaW co-op? I så fall får man ju nästan plocka upp det. Och jag menar co-op som i campaign, inte som spec ops i mw2 eller så.

Japp, WaW har stöd för co-op i campaignen.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Oj vad jag har försökt det här många gånger Alla gånger utan resultat.

Vi har fan haft Guitar Hero, Lips (singstar @ xbox), Playstation move. Alla hjälpmedel som finns men hon gillar det inte. Så det blev att spela själv Att få spela typ Halo, gears of war eller liknande vore ju drömmen men det lär aldrig hända!

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem

Splinter Cell conviction <-----ROLIGT! (tycker jag)
Left 4 dead 1&2
Rainbow six vegas 1&2

Permalänk

BOOJAH!
great success (med borat som säger det)!

Hon älskade gears of war 2, vi har kört typ igenom halva nu och hon vill lira mer efter skolan i morgon. I'm so happy

Permalänk
Medlem

Halo
Splinter Cell Conviction

Lara Croft and the Guardian of Light (arcade)

Permalänk
Medlem

Har spelat en del co op spel på mitt xbox, förmodar att alla inte gillar dom, men listar dom ändå
Resident evil5
Army of Two
Army of Two the 40th day
Rainbow six vegas 2
Halo 3
Halo Reach
Blur (Kanske inte det bästa "co op" på det sättet, men väldigt roligt att köra med "One shot", 1 varv och först till 20 poäng)
World at war
Black ops (zombie)
Modern warfare 2 (Co op uppdragen, glömt vad det heter)
Gears of war
Gears of war 2

Säkert glömt något men en lista på spel iallfall

Permalänk

Har fått min tjej att lira wii iallafall bättre än ingenting inte samma som skjutspel men det lirar jag på datorn istället

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen_p14:

Fy fan va ni har de bra... De enda ja lyckas att lura tjejen på är Dj hero som hon faktiskt spelar ibland

Håller med! Frugan kan tänka sig att spela Guitar hero och scen it, och de är inga roliga spel inte

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Har bara Nintendo Wii men det enda spelet jag lyckats få tjejen att gilla är Mario Galaxy/Galaxy 2... Där hon som player two kan fånga in stjärnor på skärmen och skälla på mig när jag går fel...

Permalänk
Medlem

Vet inte om de är PS3 exklusivt? Men min tjej tyckte om Army of Two och kane och lynch dead men.
Även silent hill spelen men de är de ju inte co op på så då får man turas om lite ist

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem

Testa det nya Lara Croft, Guardian of Light. Min tjej älskade det

Permalänk
Medlem
Skrivet av brittaspjut:

Har WaW co-op? I så fall får man ju nästan plocka upp det. Och jag menar co-op som i campaign, inte som spec ops i mw2 eller så.

Jo men du spelar igenom det på svåraste på mindre än 5 timmar så det är inte speciellt långt.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Jag kan också varmt rekommendera Tomd Raider: Guardian of Light. Spelade igenom det med frugan på PC med 2 Xbox-kontroller. Lite småklurigt och kräver inte superreflexer.

Kan man inte spela Co-op på Fable? (kanske bara 2:an och 3:an?)

Annars spelar vi mest Wii-spel tillsammans, Mario Galaxy 1 och 2 om hon bara vill sitta brevid och fånga stjärnor, New Super Mario Bros Wii rekommenderas varmt, även det nya Donkey Kong Country spelet har co-op fast det är rätt svårt. Kirbys Epic Yarn är superenkelt, även om det kan kännas lite "barnsligt".
Mario Kart är också kul.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED