Kan man ha kinect på mitt xbox?

Permalänk
Medlem

Kan man ha kinect på mitt xbox?

Tjenare alla på SC. jag undrar om Kinect funkar på mitt 2 år gamla xbox 360 premium?
tacksam för svar.

M.V.H Pluppen

Permalänk
Medlem

nej kinnect funkar bara på xbox 360 slim

Permalänk
Medlem

TheBowL har fel.

Kinect fungerar på alla. Slim är den enda som har förbyggt uttag.

Permalänk
Medlem

okej, kopplas det med USB då eller?

Permalänk
Medlem

Kinect funkar på ALLA 360 konsoler som släppts, snacka om idiotiskt om det bara hade fungerat på Slim.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

okej, tack så mycket

Permalänk
Medlem

Det funkar på din gamla xbox också, men du måste koppla in en extern strömadapter.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

okej, får man med den med kinecten eller?

Permalänk
Medlem

Ja du får med den om du köper en lös kinect, men inte om man köper bundle med xbox slim och kinect.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Det funkar på din gamla xbox också, men du måste koppla in en extern strömadapter.

Vad kul det hade varit ifall någon hade fått ett utbrott när dom försökte koppla sitt Kinect till sitt gamla Xbox.

(dvs Xbox 1)

Permalänk

Det fungerar på mitt gamla xbox 360

Permalänk

Som andra redan har sagt så fungerar Kinect kalas till även dom äldre versionerna av xbox360, man kopplar då in den via USB samt med en extern strömförsörjning eftersom att USB inte kan skicka speciellt mycket ström.

Om man köper en Slim bundle med Kinect så får man inte med någon strömförsörjning till Kinecten och det enda sättet att få tag i den är att ringa Xbox kundsupport och köpa den. Kostar typ, 350-400 spänn.

[EDIT] klargöring är att den strömförsörjningen inte behövs till Slim konsollen, därför följer den inte med.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..