tips på spel som går att spela i skolan ?

Permalänk

tips på spel som går att spela i skolan ?

vi har lirat ihjäl oss, quake 3 demo och ut2003 demo, som bägge går att spela som ''lan'' via online då jag tror skolan har spärrat ''lan'' då det inte går att ansluta sig. Dessutom tar dem inte så stor plats

undrar dock om det finns några andra spel som man kan lira ? både demo och portabla spel som går att spela på nätet är välkommna, helst ska dem inte ta så stor plats tror vi har ca 1-2 gb utrymme.

några tips ?

Permalänk
Permalänk
Medlem

jobba på skolan, lek och spel hemma, simple as that.
eller som vår skola hade, jobba under skoltid och efter kl4 får vi spela

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Jag lirade skitmycket achtung die kurve på gymnasiet, riktigt kul och simpelt spel som man kan lira upp till 6 personer på samma dator. Kanske var det till och med upp till 8 spelare.

Finns på att ladda ner och som flash.

Juste för att inte nämna Liero xtreme!

Permalänk
Medlem

achtung die kurve är ganska populärt ;P annars så sitter alla 3or på mitt gymnasium och lirar cultris( tetris mot varandra)

Permalänk
Medlem

Lägg upp en minecraft-server och bygg tillsammans på den. Blir jävligt kul när man kommit igång

Permalänk

självklart studerar vi, men sen när håltimmar och pauser m.m så kan man ju faktiskt slappna av

Permalänk
Skrivet av exroz:

Lägg upp en minecraft-server och bygg tillsammans på den. Blir jävligt kul när man kommit igång

WORD!

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

vill också tipsa om Minecraft! När vi får tid över spelar vi på våran server!

Permalänk
Medlem

Trodde det var tekniskt omöjligt att spela på lektionstid... Vi fick tyvärr inga datorer då jag gick i gymnasiet men om jag hade en så skulle jag vilja lira gamla spel som redalert, quake osv. UT och Q3 är också bra. Enemy territory, AvP 2 och DoD är kanske något ni skulle tycka om. Det som var populärt på skolan då jag gick i 6: an runt 2000 var GTA2 som vi brukade köra på elevensval när dom låste upp datasalen men det är nog inget som ni är vana med eller skulle ens tycka om

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

som sagt så sitter vi inte på lektionstid och spelar utan mer på håltimme...

Permalänk

Vi brukade ladda ner och spela multiplayer-demon till Battlefield 1942. Grymt kul! Flöt oväntat bra.