Video: Intel demonstrerar Light Peak

Permalänk
Medlem

Men det vet du väl, allt som dyker upp i en mac är unikt, först i världen och utvecklat av Steve Jobs hemma i garaget.

Permalänk
Medlem

Hahahaha nartub, klockren kommentar! ;D

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeagan:

Min poäng var väldigt diffus... Jag är övertygad om att den kommer att ha strömtillförsel, annars skulle den inte kunna konkurrera (skulle ej gå att koppla in webkamera möss etc). USB3 var när det kom ingen större sensation, ökade överföringshastigheter är inget att höja på ögonbrynen för, men då utbudet av usbenheter är enorm så kan man inte gå bort helt från usb.

HDMI behöver i sig inte vara överlägset på något vis, jag tror bara att det kommer dröja väldigt länge innan man väljer att lansera en tv med lightpeak och utan hdmi, liknande som usb problematiken.

Och... Självklart kommer mac-användare vara extra glada i tekniken då den från början är utvecklats av apple

Sant sant!..

Finns många fördelar med lightpeak som inte HDMI har, tex räckvidden.. men klart, dom lär vänta med och byta ut till LP.

Apple utvecklade väl inte LightPeak, dom hoppade bara på det spåret tidigt och bidrog till utvecklingen?
Intel utvecklar, Apple köper (och påverkar)

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.