Permalänk

Moderkorts tips!

Hej Sweclockers nu är det så att jag bestämde mig för 1 månad sen att börja uppgradera datorn men med en rejäl liten budget. Och om ni kan ge mig tips på något bra moderkort som är AM3 tar Phenom II x4 och tar 1600mhz ddr3 minnen och stöder SLI då jag funderar på att köpa ett till gtx 460 kort i framtiden skulle det vara jätte snällt! får kosta runt 1000. Och kanske lämna andra ideér.

(VAD JAG HAR NU)
AMD Phenom II x4 955 BE
Asus Geforce Gtx 460
AM2 Moderkort vet inte vad det heter.
3 GB Ram 800 mhz (tror jag )
atx 630 w nätagg
Antec Three Hundred chassi

MVH Adrian!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdrianKempe:

Hej Sweclockers nu är det så att jag bestämde mig för 1 månad sen att börja uppgradera datorn men med en rejäl liten budget. Och om ni kan ge mig tips på något bra moderkort som är AM3 tar Phenom II x4 och tar 1600mhz ddr3 minnen och stöder SLI då jag funderar på att köpa ett till gtx 460 kort i framtiden skulle det vara jätte snällt! får kosta runt 1000. Och kanske lämna andra ideér.

(VAD JAG HAR NU)
AMD Phenom II x4 955 BE
Asus Geforce Gtx 460
AM2 Moderkort vet inte vad det heter.
3 GB Ram 800 mhz (tror jag )
atx 630 w nätagg
Antec Three Hundred chassi

MVH Adrian!

Jag vet att det är över budget men ett ASUS CROSSHAIR IV FORMULA kanske??

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem

Komplett.se - MSI 890GXM-G65, Socket-AM3
detta ska väl gå, dock står det bara att det ska stödja 1333mhz minnen

Permalänk

Haha jo remru .. sadface nu gjorde du mig ledsen =(

wrong
Permalänk

Neot. det är det jag är lite osäker på faktiskt men jag har OCZ Reaper DDR3 1600 mhz liggandes här hemma och är skit osäker. Please någon som vet ;)?

Permalänk

Hittade t.o.m en tråd om folk som just har svårt att hitta moderkort som stödjer
AM3 , SLI , DDR3

Vilket jag tycker suger riktigt hårt finns bara några av dessa kort på marknaden o dom använder sig inte ens av nya chipset.

Aja får fortsätta leta säg till om ni hittar

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Skrivet av Quadcore:

ja det verkar inte finnas någon annan. Men tack alla för tips !

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdrianKempe:

Haha jo remru .. sadface nu gjorde du mig ledsen =(

Kanske gjorde dig ledsen men men..
Vem sa att sanningen var lätt å handskas med??

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Skrivet av remru218:

Kanske gjorde dig ledsen men men..
Vem sa att sanningen var lätt å handskas med??

Sant