HDMI+Ljud via RCA? (X360)

Permalänk
Medlem

HDMI+Ljud via RCA? (X360)

Hejsan!

Jag ska nog införskaffa mig ett Xbox 360 i mellandagarna, och jag är osäker på hur jag ska få ut ljudet ur boxen, då jag ska använda min datorskärm med HDMI för att få bild. Bildskärmen jag äger är en BenQ G2420HD, och den har en 3,5 mm ljud ut om jag har fattat det rätt. Någon som vet om man kan få ut ljud via den? Annars kommer huvudfrågan, kan jag koppla in vanliga A/V kabeln då, och använda bara RCA kablarna till min ministero el. dyl?

En väldigt enkel skiss:

Klicka för större!

Mer info i rubrik
Permalänk
Medlem

köp en backplate till din krysslåda så får du nya utgångar. har en sådan själv så ja kan lira vid min datorhörna

Permalänk
Medlem

Om du tar vanliga rca kabeln som följer med och sliter av plasten på kontakten får den plats tillsammans med en hdmi.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Så den sänder ut från båda? kan ju tillägga att det är ett slim jag ska köpa.

Permalänk
Medlem

Ja det gör den.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JooiE:

Hejsan!

Jag ska nog införskaffa mig ett Xbox 360 i mellandagarna, och jag är osäker på hur jag ska få ut ljudet ur boxen, då jag ska använda min datorskärm med HDMI för att få bild. Bildskärmen jag äger är en BenQ G2420HD, och den har en 3,5 mm ljud ut om jag har fattat det rätt. Någon som vet om man kan få ut ljud via den? Annars kommer huvudfrågan, kan jag koppla in vanliga A/V kabeln då, och använda bara RCA kablarna till min ministero el. dyl?

En väldigt enkel skiss:

http://www.geting.se/image.php/273815-Skyttegrav_xbox.png

Klicka för större!

Ja du har ett hörlursuttag på skärmen som skickar ut ljudet som kommer från hdmi-ingången, så vill du köra med ett par vanliga lurar är det bara att plugga in dom i skärmens hörlursutgång.

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Ja det gör den.

Okej, tack då vet jag!

Skrivet av slender:

Ja du har ett hörlursuttag på skärmen som skickar ut ljudet som kommer från hdmi-ingången, så vill du köra med ett par vanliga lurar är det bara att plugga in dom i skärmens hörlursutgång.

Okej, ännu bättre! (: