Permalänk

Asus N61DA som speldator?

Hej har kikat lite på
Komplett.se - ASUS N61DA 16" HD LED
och vill ha lite hjälp då jag saknar erfarenhet vad gäller hårdvara i bärbara datorer. Datorn kommer användas en hel del för spel och specifikt world of warcraft. Hittar endast mer tekniskt lagda recensioner utan konkreta exempel. Hur bra kan jag förvänta mig att den här datorn presterar i wow? Ungefär hur bra grafik bör man kunna köra med? Kommer det flyts okej på medium+?

Hur står den sig mot t ex Sony Vaio VPC-EB2S1E/BQ i3-350M 4GB 500GB 15.5 W7HP - Hemelektronik - CDON.COM

Permalänk
Hedersmedlem

"Att spela på en laptop är som att käka hamburgare i korvbröd. Det går rent tekniskt, men man känner direkt att något är fel."

Nej men, de flesta laptopsen för den pengen klarar nog WoW alldeles utmärkt. Helt utan FPSdrops och maxad grafik vettefan däremot, så om du är freak på max grafik och FPSdrops så borde du kanske gå upp en aning i pris alternativt kolla på en stationär.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Det vore ju bättre att köpa en stationär för hälften av priset och maxa spelen och en billigare bärbar..

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Skrivet av AntiSmidig:

Det vore ju bättre att köpa en stationär för hälften av priset och maxa spelen och en billigare bärbar..

Så en stationär för ca 3k?

Permalänk

Handlar om en julklapp och bärbar är dessvärre ett måste :/ Är det stor skillnad mellan Asusen och vaion?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Stripdump:

Handlar om en julklapp och bärbar är dessvärre ett måste :/ Är det stor skillnad mellan Asusen och vaion?

Vad jag kan se finns det inga stora skillnader på dem.

Jag hade köpt Asusen, mest på grund av att den har snyggare design.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Är inne på samma spår.. Tycker jag hört mycket om att i3 core skall vara mkt bättre dock?

Permalänk
Skrivet av skopetski:

Så en stationär för ca 3k?

Haha läste 16 000kr i huvet på första bärbara, men de va bara så att det stod 16" xD

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Hedersmedlem

Dålig koll på bärbara enheter, men finns garanterat ett test på båda, bara man söker lite på google.
Dessutom är det nog grafikkortet/kretsen som jobbar hårdast i spel.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Jämförelse på prisjakt:
Produktjämförelse hos Prisjakt
Funderar också på dessa datorer, de verkar vara i princip lika enligt prisjakt förutom processorn och grafikkortet... Är det stor skillnad på dom? Är sonyn värd 1000kr extra? Har för mig att i3 är bättre än AMD'n, stämmer det? Har ingen koll på grafikkorten...
(Ska mest spela spel typ civ 4 och 5 och kanske starcraft 2, behöver inte vara höga inställningar bara det är spelbart.)

Permalänk

Noterade dock att sonyn faktiskt kostade ~7000.. priset i länken är med mobilt bredband till :S

Permalänk
Medlem

Oj, missade att det var med abonnemang, surt...