black ops hänger sig i start menyn

Permalänk
Medlem

black ops hänger sig i start menyn

Tjena jag köpte black ops för några dagar sen och när jag startar det så hänger det sig jag kan röra musen i menyn men inte klicka någonstans när ja tar upp aktivitetshanteraren på datan så står det svarar inte.....

gör mig lagom irriterad någon som vet vad problemet kan vara och har installerat om det 5 ggr

har uppdaterat mina drivrutiner så dom e inte för gamla iaf.....

lägger upp bild så ni kan se hur det ser ut.....

http://img266.imageshack.us/img266/4407/bgspel.jpg

Permalänk

vad har du för komponenter i datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kraftcore:

vad har du för komponenter i datorn?

vet inte riktigt vad komponenter är

Permalänk
Skrivet av rixzzy:

vet inte riktigt vad komponenter är

Tex processor, grafikort,ram

Permalänk
Medlem

...moderkort, nätaggregat...

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Precis så blev det för min polare att han fick fram ett sånt där sand ur och inte kunde klicka på något. Han sitter med en last gammal amd 64 4000+ 2 gb ddr2 800 mhz och ett geforce 460. I hans fall misstänker jag att det är cpu´n som är på toook för långsam så att det ballar ur. Men han får även efter en stund halva skärmen svart och error meddelanden om direct3d och directx error.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Precis så blev det för min polare att han fick fram ett sånt där sand ur och inte kunde klicka på något. Han sitter med en last gammal amd 64 4000+ 2 gb ddr2 800 mhz och ett geforce 460. I hans fall misstänker jag att det är cpu´n som är på toook för långsam så att det ballar ur. Men han får även efter en stund halva skärmen svart och error meddelanden om direct3d och directx error.

jag får inga error bara att det hänger sig

Permalänk
Medlem

Samma problem uppstår för mig. Brukar stänga ner i aktivitetshanteraren å starta om steam så funkar det.
Såg att det var flera som hade samma problem på Steams forum, finns dock ingen direkt lösning till det hela..

Permalänk

Black ops har väll störst problem med just 2-kärniga prollar? Tyckte ja läste det där dom lovade en massa uppdateringar osv på treyarch´s forum.

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

1. Ladda ned HWiNFO32 Download

2. Installera och öppna programmet

3. Det som står på första rutan (gråa med CPU, RAM, GPU, OS osv) skriver du ned här, bara namn och modell räcker

4. Återkom när du fått svar angående vad du har för hårdvara i din dator och vad som kan lösas med det hela

PS. Stäng av antivirusprogrammet om du har något sådant körandes på datorn. Den kan störa spelet rejält. DS.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Man ser inte hans error rutor alla gången för när black ops väl krashar så kommer man ut i windows men en stor del av skärmen är en svart fyrkant jag lyckades vid ett tillfälle att greppa meddelande fönstret. Jag provade igår att stoppa in mitt 8800gts 640 mb i hans burk. Nåt gammalt gigabyte nvidia mobo med sli och 939 socket. Jag avinstallera grafikdrivrutinerna tog bort ljudkortet modell soundblaster audigy nånting och försökte starta efter det men icke.
Tidglaset som är default i windows xp gick igång så fort jag starta spelet. Efter att det hade downloadat och fetchat som det alltid gör i början så vart tidsuret kvar och efter en bra stund krasha skiten. Vi får väl hoppas att det funkar efter dom patchat.
På min gamla Stationära med ett asus p5b och e6750 2,66 och 3 gb 6400 ddr2 minnen och en raptor disk med han geforce 460 funkar det någorlunda men aldrig helt laggfritt. Jag tycker ju att min burk borde klara det då vi kan kan köra allt på fullt i mw2 med den.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av UROG:

1. Ladda ned HWiNFO32 Download

2. Installera och öppna programmet

3. Det som står på första rutan (gråa med CPU, RAM, GPU, OS osv) skriver du ned här, bara namn och modell räcker

4. Återkom när du fått svar angående vad du har för hårdvara i din dator och vad som kan lösas med det hela

PS. Stäng av antivirusprogrammet om du har något sådant körandes på datorn. Den kan störa spelet rejält. DS.

tjena förstog inte till 100% va det va du ville se så du får en bild att kolla på ist

http://img502.imageshack.us/img502/3914/datan.jpg

Permalänk
Skrivet av rixzzy:

tjena förstog inte till 100% va det va du ville se så du får en bild att kolla på ist

http://img502.imageshack.us/img502/3914/datan.jpg

Den där datorn är ju så kass så det är ju inte konstigt att du inte kan starta spelet...

Permalänk

kika på vad spelet behöver... tyvärr så klarar din dator inte av att snurra det alls..

World of Warcraft: Cataclysm System Requirements - PC Game World of Warcraft: Cataclysm requirements

Visa signatur

Göm hornen ko!

Permalänk
Medlem

Inte konstigt att det funkar, klarar ju inte ens minimum requirements..
Är nog bara köpa ny dator

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobonolla:

kika på vad spelet behöver... tyvärr så klarar din dator inte av att snurra det alls..

World of Warcraft: Cataclysm System Requirements - PC Game World of Warcraft: Cataclysm requirements

Men nu var det ju CoD:Black Ops han skulle köra.

TS: Precis som de andra säger börjar du behöva en ny dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

Men nu var det ju CoD:Black Ops han skulle köra.

TS: Precis som de andra säger börjar du behöva en ny dator.

:(((((((

Permalänk
Medlem

Laptop? Jisses..
Gissar på att din dator kostade ca 4000 kronor när det köptes, max 6000. Dessa budgetalternativen som köpes från El-Giganten, OnOff, SIBA osv är inget att hänga upp i julgranen med.

Tips: Du som är medlem på SweClockers får lite förmåner på bl.a. Inet.se, nämligen Fraktfritt på ordrar över 500kr.
Så vill du att vi ska ge dig julklappstips, hojta bara till så plockar vi ihop ett datorpaket till dig med tillhörande skärm, tgb och mus + matta för ett bra pris som du kan ha nytta av. En laptop får du punga hela dubbla för, bara för att kunna spela med så pass mycket som med en stationär, tyvärr.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av UROG:

Laptop? Jisses..
Gissar på att din dator kostade ca 4000 kronor när det köptes, max 6000. Dessa budgetalternativen som köpes från El-Giganten, OnOff, SIBA osv är inget att hänga upp i julgranen med.

Tips: Du som är medlem på SweClockers får lite förmåner på bl.a. Inet.se, nämligen Fraktfritt på ordrar över 500kr.
Så vill du att vi ska ge dig julklappstips, hojta bara till så plockar vi ihop ett datorpaket till dig med tillhörande skärm, tgb och mus + matta för ett bra pris som du kan ha nytta av. En laptop får du punga hela dubbla för, bara för att kunna spela med så pass mycket som med en stationär, tyvärr.

har ett litet dataprojekt på gång just nu började igår ska göra i ordning min mammas data som ja ska få en stationär ska byta processor ramminne och moderkort och grafikkort och skaffa windows7 till den

Permalänk
Medlem

chaa jag har en kompis som tror har samma problem men jag eller han får i gång can YOU run it..... vet inte varför men det är lite knepigt men den som har lust kan kolla bilden http://tinypic.com/r/2dl93l1/7
(http://i54.tinypic.com/2dl93l1.jpg)-(storbild)
skicka svar så fort som möjligen Mvh LillaNu
Patrick.Olsson@ElitePR.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av LillaNu:

chaa jag har en kompis som tror har samma problem men jag eller han får i gång can YOU run it..... vet inte varför men det är lite knepigt men den som har lust kan kolla bilden http://tinypic.com/r/2dl93l1/7
(http://i54.tinypic.com/2dl93l1.jpg)-(storbild)
skicka svar så fort som möjligen Mvh LillaNu
Patrick.Olsson@ElitePR.se

är det en bärbar ?`det ser inte bra ut det där är en 1kärnig processor vad ja förstår av namnet SOLO och inbyggt intel grafik det ser inte bra ut, eller har du ett annat grafikkort isf vilket ?`ett tips skriv gärna ut vad du har för delar i datorn processor,grafik,moderkort,ram osv. bärbar kan du ju skrivar modellen..

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf