Coola svenska grejer i spel!

Permalänk
Medlem

Coola svenska grejer i spel!

Jag tänkte att det hade varit roligt att samla alla småcoola svenska grejer som funnits med i spel.

Själv känner jag till två saker:

1: Claymoren i Battlefield 2, det står "Denna sida emot fienden" på den oavsett språk. (Dice som är svenska så är inte så konstigt men ändå lite coolt). Har ingen bild tyvärr, men den känner säkert dom flesta till.

2: Bensinpumparna i Half-Life 2, se bild.

Efter närmare undersökning och då jag känner en person som jobbar med bensinpumpar så är det en
Ljungmans Star 167 tillverkad i Malmö på 60-talet. Det konstiga är vad f*n gör den i Half-Life 2 som är producerat i staterna.

Om ni har fler sådana här så är det bara att posta.
Jag vet inte om tråden ligger rätt, men tyckte den passade bäst här.

Permalänk
Medlem

Denna finns i Battlefield 1943, på banorna Guadalcanal och Wake Island

Bild:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawkeye01:

i battlefield 1943 på någon bana på en liten ö finns med ett sandslott med svensk flagga.
men det är ju dice som gjort spelet, så det kanske inte är så konstigt

Bild:
http://www.xboxliving.com/wp-content/uploads/2009/07/sandcast...

Haha coolt! Visste inte om det då jag inte spelat spelet. Lite sådär svenskt att inte våga skryta för mycket utan istället sätta en liten flagga på ett sandslott =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridder:

Haha coolt! Visste inte om det då jag inte spelat spelet. Lite sådär svenskt att inte våga skryta för mycket utan istället sätta en liten flagga på ett sandslott =D

Lite kul när utvecklarna sätter in "easter eggs" i spelen ju.

Samma sandslott fanns tydligen i bad company 2 också.
(på banan Atacama desert)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawkeye01:

Denna finns i Battlefield 1943, på banorna Guadalcanal och Wake Island

Bild:

Tagit foto på skärmen, wtf? ;D "Screenshot"

Permalänk
Medlem

Har för mig jag såg svenska skyltar i Battlefield: bad company (ettan).. ska se om jag hittar nån bild

Edit: nej hittade inga bilder, men det var en varningsskylt av något slag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawkeye01:

Lite kul när utvecklarna sätter in "easter eggs" i spelen ju.

Samma sandslott fanns tydligen i bad company 2 också.
(på banan Atacama desert)
http://img.techpowerup.org/100902/BFBC2Game-2010-09-02-17-55-...

Visste inte att den fanns med i BFBC2 också, var är den nånstans på banan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridder:

Visste inte att den fanns med i BFBC2 också, var är den nånstans på banan?

Banan Atacama desert, mellan B och C på en liten ö.
Se video
YouTube - Battlefield: Bad Company 2: Sandcastle Easter Egg

Permalänk
Medlem

kul tråd hoppas det kommer mer

Visa signatur

[ MacBook Air (2011) 11,6¨ 1,6Ghz i5 128GB 4GB ]
[ Fractal Design Define R3, Vit | i7 950, 3.06GHz | GeForce GTX 470 SOC 1280MB | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Corsair SSD Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Corsair AX 850W 80+ GOLD ]

Permalänk
Medlem

Som Toss: Mer roligt är ni snälla

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem

BF1942 Road to rome så finns det en snubbe i en vatten tank vid main axis basen på mappen salanero som skirker på svenska typ "hjälp mig ut härifrån!"

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Alla vet säkert det här, men i Empire: Total War så finns det ju en svensk nation som man kan spela som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawkeye01:

Alla vet säkert det här, men i Empire: Total War så finns det ju en svensk nation som man kan spela som.

http://farm4.static.flickr.com/3329/3408688689_a73cd0a141_o.j...

Ja haha Har själv nästan hela Europa och halva Asien i min campaign. Skrattar varje gång när man klickar fel med skeppen och rösten säger på högfärdig stockholmsdialekt; "Detta är en flotta och ingen här!"

Kul det där med rösten i Road to Rome. Jag ska fundera om jag kan komma på några fler easter eggs.

Permalänk
Medlem

I spelet "Enclave" till XBOX så pratar alla svartfolk (Orcher och Gobliner) svenska.

I början på en bana sitter en liten goblin inlåst i en bur och försöker muta dig så att du skall släppa ut honom.

- Du får peng!

YouTube - Goblin speaks Swedish

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

hoppas på mer! sånt här är kul att läsa om

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Det finns också en reklamskylt på "Oasis" Conquest i bad company 1, det handlade om att joina försvarsmakten (kommer inte ihåg exakt)

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

I spelet "Enclave" till XBOX så pratar alla svartfolk (Orcher och Gobliner) svenska.

I början på en bana sitter en liten goblin inlåst i en bur och försöker muta dig så att du skall släppa ut honom.

- Du får peng!

YouTube - Goblin speaks Swedish

Haha det var ju skitkul

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

BF1942 Road to rome så finns det en snubbe i en vatten tank vid main axis basen på mappen salanero som skirker på svenska typ "hjälp mig ut härifrån!"

haha, äre sant? Måste dra en install på det gamla spelet nu bara för att få höra det, haha

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Skrivet av dbxxx:

haha, äre sant? Måste dra en install på det gamla spelet nu bara för att få höra det, haha

Det skulle kunna vara "dynamisk reklam", alltså att spelet pratar med nån server och vet "aha, idag ska jag visa denhär bilden på denhär reklamtavlan". Har sett det användas för både försvarsmakten, Intel och Coca-Cola.

Permalänk
Medlem

Fan enclave borde jag installera igen, riktigt bra spel!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

YouTube - Midtown Madness 3, Work Undercover, Scandinavian Shadow,Xbox

I midtown madness 3 har man ju att göra med en svensk snubbe

Permalänk
Medlem

I "The Darkness" Finns det en massa svenska saker, på tjejernas toalett i tunnelbanan så står det "Kärring" och pil mot spegeln, Sedan så står det tex, "AIK" på vissa ställen, det finns nog några svenska saker till men det var länge sedan jag spela det nu.

Edit: Eller "Tant" kanske det stog? något sådant iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyyhan:

I "The Darkness" Finns det en massa svenska saker, på tjejernas toalett i tunnelbanan så står det "Kärring" och pil mot spegeln, Sedan så står det tex, "AIK" på vissa ställen, det finns nog några svenska saker till men det var länge sedan jag spela det nu.

Det är svenskar som har gjort spelet, så det är inte så konstigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyyhan:

I "The Darkness" Finns det en massa svenska saker, på tjejernas toalett i tunnelbanan så står det "Kärring" och pil mot spegeln, Sedan så står det tex, "AIK" på vissa ställen, det finns nog några svenska saker till men det var länge sedan jag spela det nu.

Edit: Eller "Tant" kanske det stog? något sådant iaf

jaså du brukar gå in till tjejernas toa du?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av elghinnarisa:

jaså du brukar gå in till tjejernas toa du?

aw damn, you got me