Permalänk
Medlem

vit laptop

skall köpa en liten ny leksak åt frugan.
hennes laptop går idag på sista versen. och hade tänkt att köpa en ny åt henne.
men problemet jag har är att jag VET att hon vill ha en VIT laptop.
nån som kan rekommendera nån snygg vit laptop ?
skall vara till surf och dyl. inge spel kommer finnas på den.

kollat lite på sony´s vaio maskiner. jäkligt snygga. men har "hört" av en polare att dom inte har så värst kvalite. vilket jag själv tycker låter lustigt.

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Permalänk
Medlem

Asus eeePC, Sony Vaio (bra kvalité de jag haft) och Mac. (Aningen dyr)

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Hedersmedlem

Den enklaste Macbooken tror jag skulle passa utmärkt. Strular väldigt sällan eller aldrig, väldigt bra byggkvalitet och ett bra OS. Enda nackdelen är väl priset, men jag tror att du får igen de pengarna, en vanlig plastlaptop (Acer, HP, Sony etc.) håller väldigt sällan mer än ett par år om den används mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Den enklaste Macbooken tror jag skulle passa utmärkt. Strular väldigt sällan eller aldrig, väldigt bra byggkvalitet och ett bra OS. Enda nackdelen är väl priset, men jag tror att du får igen de pengarna, en vanlig plastlaptop (Acer, HP, Sony etc.) håller väldigt sällan mer än ett par år om den används mycket.

Såsant. Jag har alltid varit emot macbook tills jag använde en själv. Grymt bra byggkvalitet och funkade bra (dock så var jag lite vilse i början). Priset må vara högt men frugan kanske är värd det?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Den snyggaste är enligt mig Macbook Air. Skulle verkligen inte sitta fel med en 11-tummare

Annars har Asus kommit med en ny EeePC som har bra mycket bättre prestanda än de gamla 1015PN heter den om jag inte missminner mig. Den har både Nvidia Ion och en Dual-Core, till skillnad från den gamla som hade Intel GMA950 och en Solo-Core.

Mac:en om du har råd. EeePC om budgeten är något lägre

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Deathdancer:

Den snyggaste är enligt mig Macbook Air. Skulle verkligen inte sitta fel med en 11-tummare

Annars har Asus kommit med en ny EeePC som har bra mycket bättre prestanda än de gamla 1015PN heter den om jag inte missminner mig. Den har både Nvidia Ion och en Dual-Core, till skillnad från den gamla som hade Intel GMA950 och en Solo-Core.

Mac:en om du har råd. EeePC om budgeten är något lägre

Nya Air 11" är ljuvlig! Har en här just nu, rullar Win7 i bootcamp utan problem om man blir för vilse i OSX. Dock är den blästrad aluminium och inte vit.

Annars håller jag med om ovan nämnda EEE, mycket skarp netbook, men det är inte en fullvuxen laptop.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska köra på en Vaio. Den billigaste macen är en av de, om inte den mest oprisvärda laptopen idag. Byggkvaliten är inte heller något speciellt med den. Plast som plast liksom.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

valet står som jag kollat runt lite idag mellan en vaio eller en macbook.
men vet att frugan föredrar win7 före osx.
och köpa en mac och köra in win7 på känns inte helt rätt

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SkuM:

valet står som jag kollat runt lite idag mellan en vaio eller en macbook.
men vet att frugan föredrar win7 före osx.
och köpa en mac och köra in win7 på känns inte helt rätt

Har hon testat OS X under en längre period? Folk som inte spelar tenderar att gilla OS X mer än Windows när de väl har vant sig är min erfarenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soulnut:

Jag tycker du ska köra på en Vaio. Den billigaste macen är en av de, om inte den mest oprisvärda laptopen idag. Byggkvaliten är inte heller något speciellt med den. Plast som plast liksom.

Du har koll du! Sen när blev aluminium plast ?? Sist jag kollade så var det en metall om så en lättvikts sådan så är det lik förbaskat ingen form av plast massa.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Du har koll du! Sen när blev aluminium plast ?? Sist jag kollade så var det en metall om så en lättvikts sådan så är det lik förbaskat ingen form av plast massa.

Då borde du kolla igen, för att du har fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vatra:

Då borde du kolla igen, för att du har fel.

Apple - MacBook Air - Det bästa hos iPad kombinerat med det bästa hos Mac

Förenad Unibody.

När MacBook Air lanserades var den banbrytande på många olika områden. En av de viktigaste nyheterna var det precisionstillverkade Unibody-höljet. Nu använder vi samma teknik i bildskärmen på MacBook Air. På samma sätt som själva datorhöljet är skärmhöljet tillverkat av ett solitt stycke aluminium med alla strukturella element urfrästa direkt ur det. Den sammanhängande Unibody-konstruktionen innebär en enklare design med färre delar. Det gör att MacBook Air blir enastående tunn och lätt, samtidigt som den är stabil nog att klara alla strapatser vid daglig användning.

Det var där jag tittade iaf

Samt här MacBook Air - Wikipedia, the free encyclopedia

Men då har väl dom båda fel då!

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Don_W:

Du har koll du! Sen när blev aluminium plast ?? Sist jag kollade så var det en metall om så en lättvikts sådan så är det lik förbaskat ingen form av plast massa.

Ta det lite lugnt. Här i tråden har vi diskuterat MacBook, inte MacBook Air.

Permalänk
Permalänk
Medlem

tack denna verkade helt ok... skall kolla lite mer på den

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u