Permalänk
Medlem

Bannad xbox

Hej!

Sitter här med en bannad gammal Xbox och satt och funderade på om det går att slänga in XBMC typ och streama från min dator även fast jag är bannad?

Går detta? I sånnafall hur går jag tillväga?

Permalänk
Medlem

Ursäkta men vad innebär "bannad" xbox? Har aldrig hängt med konsolerna

Permalänk
Medlem

han har blivit blockera från xbox live nätverket då han fuskat/haft modifierad hårdvara.

De kan blockera ens hårddisk, vet inte om det påverkar med tanke på det du eftersträvar att göra. Att spela lokalt ska inte vara några problem, konsolen är inte avrättad även om microsoft skulle vilja utföra ett sådant straff mot cykeln, och personen bakom styret ;).

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

han har blivit blockera från xbox live nätverket då han fuskat/haft modifierad hårdvara.

De kan blockera ens hårddisk, vet inte om det påverkar med tanke på det du eftersträvar att göra. Att spela lokalt ska inte vara några problem, konsolen är inte avrättad även om microsoft skulle vilja utföra ett sådant straff mot cykeln, och personen bakom styret ;).

Det är just spela över lokalanätverket bara jag är ute efter!

Permalänk
Medlem

Ska inte vara några problem alls, eftersom att du bara är bannad på Xbox Live så att säga.

Visa signatur

* 🖥️ i9 9900K - ASUS PRIME Z370-A II - 16GB - RTX 2070 - 32" Samsung G7
* ⌨️ Ducky One 2 Mini 60% | 🖱️ Corsair Scimitar | 🎧 HyperX Cloud II
* 📱 iPhone 12 Mini | ⌚ Apple Watch SE 44mm

Permalänk
Medlem

XBMC verkar lite bökigt att få in på 360'n. Använda Media center verkar inte gå heller, eftersom man blir blockad från extender och måste uppdatera via live, vilket jag inte kan.

Kanske går att uppdatera på något annat sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myggiz:

XBMC verkar lite bökigt att få in på 360'n. Använda Media center verkar inte gå heller, eftersom man blir blockad från extender och måste uppdatera via live, vilket jag inte kan.

Kanske går att uppdatera på något annat sätt?

Det går väl inte ens att få in XBMC på ett Xbox 360?

Du kan alltid ladda ner senaste dashboardet via microsofts hemsida, lägga på ett USB minne och installera på ditt Xbox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr. E:

Det går väl inte ens att få in XBMC på ett Xbox 360?

Du kan alltid ladda ner senaste dashboardet via microsofts hemsida, lägga på ett USB minne och installera på ditt Xbox.

Det går, men verkar vara jäävligt bökigt vilket jag inte vill ge mig på.

Jag har uppdaterat dashboarden osv nu, men är fortfarande det där extender problemet. Vet inte hur jag ska kunna gå runt det (eftersom jag inte har live)

Permalänk
Medlem

hm, vet att man kan ta bort blockeringen på ens mjukvara om man har j'tag men har ingen aning om hur man annars skulle kunna göra det.

Att köra XBMC på Xbox vet jag att man kan, men på 360 har jag inte läst något om det.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

hm, vet att man kan ta bort blockeringen på ens mjukvara om man har j'tag men har ingen aning om hur man annars skulle kunna göra det.

Att köra XBMC på Xbox vet jag att man kan, men på 360 har jag inte läst något om det.

Okej! en Jtag har jag faktiskt inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myggiz:

Det går, men verkar vara jäävligt bökigt vilket jag inte vill ge mig på.

nej det går inte, för det finns inte xbmc för xbox 360, har man en jtaggad 360 med den hackade xbox1 emulatorn kan man fula igång xbmc för xbox1 men det fungerar knappt, och inte högupplöst så det är totalt meningslöst och även om din 360 gick att jtagga innan du körde in nya dashboarden så går det absolut inte nu

/Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParaZide:

nej det går inte, för det finns inte xbmc för xbox 360, har man en jtaggad 360 med den hackade xbox1 emulatorn kan man fula igång xbmc för xbox1 men det fungerar knappt, och inte högupplöst så det är totalt meningslöst och även om din 360 gick att jtagga innan du körde in nya dashboarden så går det absolut inte nu

/Daniel

Okej!

Tackar för info och inser nu att det är omöjligt att fixa!