Permalänk
Medlem

bildredigering på bärbar

Hej,

tjejen behöver en ny laptop.
Hon håller mest på med bildredigering i photoshop och illustrater(d)?.

Ska man snåla och köpa Komplett.se - ASUS X52DE 15.6" HD
eller ska man köpa Komplett.se - ASUS N61DA 16" HD LED

Tror ni PS flyter på bra på den första? Hon säger att hon inte har något behov av att ha flera program öppna samtidigt.

Förslag på andra datorer som skulle vara bättre i samma prisklass tas gärna emot.

Tack på förhand.

/Andreas

Permalänk
Medlem

En laptop med intelprocessor är att föredra om man redigerar !

Permalänk
Medlem

Ok. Har du någon du kan rekommendera?

Permalänk

Den här ser bra ut på pappret, Core i3 och en GT 325M och i övrigt identiskt med N61 ovan. Expert - ProductPage

Det lilla jag vet om Photoshop är att den mår bra av många kärnor så en quad hade varit bra, men det får du inte för dom pengarna. i3:an har 2 kärnor men kan köra fyra trådar vilket borde märkas i photoshop.

Permalänk
Medlem

Den här ser bra ut på pappret, Core i3 och en GT 325M och i övrigt identiskt med N61 ovan. Expert - ProductPage

Datorn ovan ser ut att passa min dotter, men en fråga hon vill absolut ha bluetooth, finns det?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Skrivet av jd20643:

Den här ser bra ut på pappret, Core i3 och en GT 325M och i övrigt identiskt med N61 ovan. Expert - ProductPage

Datorn ovan ser ut att passa min dotter, men en fråga hon vill absolut ha bluetooth, finns det?

annars går det ju att skaffa en sån där mini usb-dongel som knappt sticker ut för ca 100kr.