Permalänk

Dockningsstation Asus

Hej, är det någon som vet om det finns / vart man kan köpa en laptop docka som passar till en Asus g50v Asus G50V Laptop (Core 2 Duo 2530 MHz/15.4 in/4096 Mb/640 Gb/Blu-Ray) / by Manufacturer / Laptops / Ultra Laptops

/john

Permalänk
Keeper of the Bamse
Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

JAha det var så lätt alltså, Tack!

Permalänk

Bara en fråga, den här kopplas alltså in med en usb till min dator och så får jag, ström,bild,usb och ljudutgångar i dockan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnVonSkott:

Bara en fråga, den här kopplas alltså in med en usb till min dator och så får jag, ström,bild,usb och ljudutgångar i dockan?

Tror inte du kan få ström via usb-porten

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JohnVonSkott:

Bara en fråga, den här kopplas alltså in med en usb till min dator och så får jag, ström,bild,usb och ljudutgångar i dockan?

joo visst levererar usb portar ström men inte särskilt mycket (5v) så jag skulle tippa på att du får använda kontakt uttaget

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk

känns ju lite ovärt att köpa en sådan då...
det är en "portreplikatorr" jag vill egentligen vill åt då?

Permalänk
Inaktiv

Komplett.se - ASUS Docking Station USB 2.0 är ju en "portreplikator". Usb genererar ström så du får ut bild och allt övrigt. Skärmen har ju egen strömkälla dessutom.

Permalänk

okej, men vad heter de där man faktiskt dockar fast datorn då? kan bild mm bli sämre än om man kör via det vanliga uttaget och kan det ta mer på datorn med dockan än via de vanliga uttagen? hade nämligen en Usb-vga omvandlare för ett tag sedan och den gjorde datorn mycket långsammare.

Permalänk

Går det att använda båda bildutgångarna samtidigt?

Permalänk
Keeper of the Bamse

En dockningsstation är något du "klickar fast" datorn i. Detta är mycket riktigt lite mer av en portreplikator. Lite enklare dock att bara koppla in ström+usb i datorn när du kommer till jobbet än att behöva koppla in bild, ljud, tgb, mus, ev. andra grejer osv.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Vi har dessa modeller ute nu som går att "docka" B43F-VO028X, B43F-VO038X, B53J-SO088X, B53J-SO071X, B53J-SO090X. Docknings stationen heter sen Asus Power Station II.

Permalänk
Medlem

Hej på er!

Jag lånar tråden lite istället för att skapa en ny.

Vad har ni för erfarenheter av dessa "USB universal docking stations"?
Av nån anledning känns det lite obekvämt att en enda liten usb-sladd ska kunna ta över samma jobb som en "standard" dockningsstation gör men nu finns ju inte såna till alla laptops.
I och med ett jobb som innebär väldigt mycket resande har jag gett upp tankarna på en stationär dator, men samtidigt skulle det vara skönt att ha möjligheten att plugga in laptopen i en större anläggning när man kommer hem med tangentbord, skärm m.m. i mer normal storlek.
Simulera desktop helt enkelt.

Nåt särskilt man bör tänka på innan köp?
Jag spelar mycket spel kan tilläggas.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Docka? Köp HP P-series

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Printscreen:

Docka? Köp HP P-series

Eller Asus B-serie, de är riktig docka till dem t om med Paralell och Seriell port
ASUS DOCKNINGSSTATION TILL B43/B53 - Anslut din Asus B-serie dator till hela ditt kontor med endast ett klick

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Asus.David:

Eller Asus B-serie, de är riktig docka till dem t om med Paralell och Seriell port
ASUS DOCKNINGSSTATION TILL B43/B53 - Anslut din Asus B-serie dator till hela ditt kontor med endast ett klick

Har noll koll på Asusprodukter, utom moderkort. Får väl ödmjukt be om ursäkt

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com