2 musar och 2 muspekare till en dator?

Permalänk
Medlem

2 musar och 2 muspekare till en dator?

Kör Windows 7 och skulle ibland (när jag har besök) möjligheten att kunna ha två muspekare i OS:et som kan styras av två oilika musar. Någon som vet om det går?

Permalänk

möss*

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Avstängd

Windows MultiPoint Mouse Software Development Kit

Enda jag hört om det sen cpnmouse i 2000/XP, fast det är trotsallt ett SDK

En mus flera...musar..?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Vad är ändamålet? Det kanske går att lösa på något annat vis. Och den lite mer irrelevanta frågan Datormus - Wikipedia

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

Möss är djur. Musar heter det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ale2:

Möss är djur. Musar heter det.

möss är djur och plural för datormus så det heter en datormus flera datormöss inte musar.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Windows MultiPoint Mouse Software Development Kit

Enda jag hört om det sen cpnmouse i 2000/XP, fast det är trotsallt ett SDK

En mus flera...musar..?

Synd och konstigt att det inte finns något program. Borde väl finnas många som vill ha detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av save:

Vad är ändamålet? Det kanske går att lösa på något annat vis.

Vill kunna surfa på ena skärmen när min polare surfar på andra. (på samma dator - har två skärmar inkopplade)

Något annat förslag hur jag kan lösa det?

Permalänk
Medlem

2 datorer ?? funkar ju oxå xD

Visa signatur

[I9 13900k] [ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO][ASUS TUF 4090][Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 5600MHz 32GB] [Intel SSD][Sennheiser HD700]

Permalänk
Medlem

Bara för att du har två skärmar inkopplade till _EN_ dator och du lyckas med att styra två muspekare så kommer du ha följande problem:
När person 1 gör ett klick på skärm 1 så blir den rutan primär
När person 2 gör ett klick på skärm 2 så blir den rutan primär
Dvs ingen multitasking på olika fönster/program

Permalänk
Skrivet av Kajmaj:

Bara för att du har två skärmar inkopplade till _EN_ dator och du lyckas med att styra två muspekare så kommer du ha följande problem:
När person 1 gör ett klick på skärm 1 så blir den rutan primär
När person 2 gör ett klick på skärm 2 så blir den rutan primär
Dvs ingen multitasking på olika fönster/program

Men med dagens teknik borde det väl inte vara omöjligt att trolla fram någon lösning på det? Tycker idén är rätt bra.. Förstår iaf varför man skulle vilja det

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyran26:

möss är djur och plural för datormus så det heter en datormus flera datormöss inte musar.

Skiter din mus på musmattan också?

En mus, flera möss.

En mus, flera musar.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Finns idet ngen som vet något sätt?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Windows MultiPoint Server 2010 is a new Windows product that allows multiple users to simultaneously share one computer. Ideal for educational institutions that want to provide more teachers and students with access to technology, Windows MultiPoint Server 2010 can provide a cost-effective solution for you.

Vet inte hur billigt det är eller om det är släppt

En mus/tangentbord till två datorer - ett framtids senario?
Två användare till samma dator - NyTeknik
https://www.flashback.org/t1016723

Permalänk
Skrivet av ale2:

Vill kunna surfa på ena skärmen när min polare surfar på andra. (på samma dator - har två skärmar inkopplade)

Något annat förslag hur jag kan lösa det?

Har skärmarna både dvi & vga? I så fall så kan du koppla en billig hopaplock dator av gamla skrotdelar via vga på sekundära skärmen och om du har en polare som ska surfa hos dig så startar du bara den och och klickar över till vga på skärmen lite enkelt och snabbt, och då kan du fortfarande använda båda skärmarna på samma burk när du sitter själv utan att dra om sladdar och grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ale2:

Kör Windows 7 och skulle ibland (när jag har besök) möjligheten att kunna ha två muspekare i OS:et som kan styras av två oilika musar. Någon som vet om det går?

Är du beredd att boota linux?
Free 2-User version of Userful Multiplier - 2 users from 1 computer

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pimpim666:

Nix, det heter möss iaf hos oss vanliga dödliga.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pimpim666:

Inte smörgäss men datormöss - DN.se

Nej och åter nej.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Lyckades med denna uppgift efter mängder av sökande. (kör Windows 7 x64)

Programmet heter Teamplayer och ger en muspekare för varje mus som är inkopplad.
TeamPlayer - Multi user Interaction

Finns dock ett problem som någon nämner i att enbart ett fönster är aktivt men hoppas det finns något sätt att komma runt det.

HÄR HAR JAG DET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (hoppas jag)

YouTube - Running Dual OSes with 2 Mice on 1 Computer

Permalänk
Medlem

Går det inte att göra datorn till en klient och göra så att flera kan vara inloggade samtidigt?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Nix, det heter möss iaf hos oss vanliga dödliga.

Liksom hos swecs testpanel. http://www.sweclockers.com/recension/6210-fyra-lyxiga-moss-fo...

Liksom hos wiki:

Citat:

Datormus (plural datormöss[1]), eller mus, är en apparat som ansluts till en dator, för att möjliggöra förflyttandet av en pekare på en datorskärm.

Datormus - Wikipedia

Och:

Citat:

Böjningar av datormus . Singular Plural
Utrum. Obestämd Bestämd Obestämd Bestämd
Nominativ. datormus datormusen datormöss datormössen
Genitiv. datormus datormusens datormöss datormössens

Not:

även datormusar förekommer i plural, men rekommenderas inte[1]

datormus - Wiktionary

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Låser! Låt liken ligga.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)