Specs för att köra Black Ops

Permalänk
Medlem

Specs för att köra Black Ops

Tänkte lira Black Ops på min pc.

Har ett grafikkort som klarar minmimum system requirements men dock inte min
processor i datorn.

min fråga är:

Kan man spela spelet ändå?

Min processor: amd athlon 64 x2 dual core 4200+

Begärt minimum : AMD Phenom™ X3 8750

Min gissning: man spela ändå men det kan hacka?? Eller?

Permalänk

En 4200+ har 2200MHz och dubbla kärnor så det fungerar säkert hjälpligt
och om det hackar så får du dra ner på bildkvaliteten och skärmupplösningen.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

spelet har dåligt kodad motor(dom har haft samma flera år hur kan man misslyckas så) så spelet kommer hacka oavsett om ingen patch kommit vill säga, går att minska hacken med CFG ändringar.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

spelet har dåligt kodad motor(dom har haft samma flera år hur kan man misslyckas så) så spelet kommer hacka oavsett om ingen patch kommit vill säga, går att minska hacken med CFG ändringar.

Detta är inte helt sant. Det hackar inte för alla, men för väldigt många. Vissa har stora problem trots att man har riktigt bra dator, och vissa andra har inga problem alls trots dator som ligger lite över minimumkraven. Spelet flyter t ex helt perfekt för mig (125 FPS konstant) i 1680x1050 med allt på max och ingen AA. Med 2x AA droppar jag ner till ~70-80 ibland. Inga problem med "microstuttering" eller några andra "lagg". i5 760 @ 3.9Ghz, 4GB DDR3, HD5850.

Svar till TS: Det är inte troligt att spelet kommer flyta alls, ens på lägsta möjliga inställningarna och upplösning. Spelet kommer dock fungera, om man definierar "fungera" som att det startar och går att spela.

Permalänk
Medlem

Prova ladda hem en demo och testa först!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kerbo:

Prova ladda hem en demo och testa först!

Det finns inget demo av Black Ops på PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Det finns inget demo av Black Ops på PC.

Typiskt när man försöker vara smart!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kerbo:

Typiskt när man försöker vara smart!

Det var faktiskt ett bra förslag, tyvärr kommer det ut väldigt få demos på PC-spel nu för tiden, och jag förstår varför... Med tanke på att man spela igenom hela single-player utan att avfyra ett vapen mer än högst 10 gånger så är det helt otroligt att det ens kan kallas spel. Jag hade snarare kallat SP i Black Ops för "interaktiv långfilm". Fortsätt försöka vara smart, det går säkert bättre nästa gång!

Permalänk
Hedersmedlem

*topic redigerad och tråd flyttad*

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Detta är inte helt sant. Det hackar inte för alla, men för väldigt många. Vissa har stora problem trots att man har riktigt bra dator, och vissa andra har inga problem alls trots dator som ligger lite över minimumkraven. Spelet flyter t ex helt perfekt för mig (125 FPS konstant) i 1680x1050 med allt på max och ingen AA. Med 2x AA droppar jag ner till ~70-80 ibland. Inga problem med "microstuttering" eller några andra "lagg". i5 760 @ 3.9Ghz, 4GB DDR3, HD5850.

Svar till TS: Det är inte troligt att spelet kommer flyta alls, ens på lägsta möjliga inställningarna och upplösning. Spelet kommer dock fungera, om man definierar "fungera" som att det startar och går att spela.

Har dom alltså inte fått ordning på problemen än? För mig och alla andra jag känner som spelar flyter det på som det ska. Även för mig, jag ligger på 90 fps med i5 750 @ 3.8ghz 4gb 1600mhz och powercolor pcs+ 5870 Aldrig drop eller så heller.

Kan det vara så att ATI/AMD går bra med black ops men inte Nvidia? Har för mig att Playzeek (Spelarenan.se) hade problem med folk som använda ATI/AMD. Eller detta kanske redan har diskuterats? Har inte hängt med så bra om detta

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

Njaa, att det är driverrelaterat problem skulle jag inte tro, jag har fått dra ner ordentligt på grafiken för att få flyt, och då laggar det till rätt ofta fortfarande... Många kompisar upplever samma problem som mig och vissa har monsterdatorer som t.o.m laggar även fast de kör låga inställningar.

Känns konstigt att Black Ops som är så jävla mycket fulare än vad BFBC2 är ska kräva så mycket mer. Mitt BFBC2 kör jag på 1920x1080 med AA på 4x och det laggar aldrig, fpsen ligger stabilt på 50-60.

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilgam:

Njaa, att det är driverrelaterat problem skulle jag inte tro, jag har fått dra ner ordentligt på grafiken för att få flyt, och då laggar det till rätt ofta fortfarande... Många kompisar upplever samma problem som mig och vissa har monsterdatorer som t.o.m laggar även fast de kör låga inställningar.

Känns konstigt att Black Ops som är så jävla mycket fulare än vad BFBC2 är ska kräva så mycket mer. Mitt BFBC2 kör jag på 1920x1080 med AA på 4x och det laggar aldrig, fpsen ligger stabilt på 50-60.

Så går det när beta kommer ut till Xbox 360 "/ Jag kör själv fullt på allt med 90 fps som sagt på black ops. Kanske bara är 5xxx-serien som flyter på bra då? Något måste det vara, det kan ju inte bara vara vissa som har otur..

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

körde igenom single player...det var plågsamt, ibland flöt det hur fint som helst medan ibland hackade det så mkt att jag trodde spelet skulle låsa sig, sen om jag dog(brukade hända) och spelade om samma sekvens igen så var det ibland helt hackfritt...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Jag med mina 2 5850s så flyter black ops på rätt bra. 190-250 FPS (har cappat vid 250) är väll tillräckligt? kanske skulle tilllägga att dom ligger på 950 Mhz vardera och att jag kör med allt maxat inklusive 8xAA.

YouTube - NVIDIA GTX 580 - COD: Black Ops Gameplay

Enligt denna video så verkar Nvidiakorten ha problem. 580 borde ju få mycket bättre FPS än så där eller?

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem

Jag har problem med ryck och hackande.. Sitter med en Intel Core2Duo E8400@3,8GHz och ett PowerColor Radeon 5870 PCS++.. Gissningsvis drar spelet alldeles för mycket CPU av någon anledning, för när jag hade igång en graf på GPU belastningen så gick den knappt över 50% under en halvtimmes spelande med all graifk på max.. Sen verkar det inte hjälpa vad jag än gör, ställer ner grafiken till lägsta osv. Gissar på att det är något i spelmotorn som har med fysikberäkningar att göra som gör att det hackar...?

Jo som sagt väldigt skumt för grafiken i BlOps är ju typ sämre än i MW2 och där har jag då inga som helst problem..

Visa signatur

/ Preed
[ Intel i7 13700K ] [ MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI ] [ 2x32GB Kingston Fury Beast 6000MHz DDR5 ] [ Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB ] [ Noctua NH-D15 chromax ]

Permalänk

För mig flyter det på fint. Bara nån enstaka gång det hackar till lite. Annars så är det absolut inga problem. Kanske är så att man helst ska ha en processor med 4 kärnor för att allt ska lira bra.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almost_Me:

För mig flyter det på fint. Bara nån enstaka gång det hackar till lite. Annars så är det absolut inga problem. Kanske är så att man helst ska ha en processor med 4 kärnor för att allt ska lira bra.

Själv sitter jag på datorn i min signatur och just nu flyter spelet sämre än någonsin. FPS:en går ner till 30-40 på vissa ställen på samtliga maps, borde kanske testa installera om win7, men känns inte som det kommer hjälpa :/

Visa signatur

Q6600 @ 2,4GHz | 4GB RAM | GeForce 460 GTX 1GB | 500W PSU

Permalänk
Avstängd

Klistrar in vad jag skrev i en annan tråd.

"Vissa säger dom har bättre FPS i xp. Jag provade och lade in XP 32bit. 91fps konstant, med w7 hade drops och hack nere till 30 fps. Q9550, 4GB RAM, ATI 5850

EDIT: Provade innan jag bytte till xp att installera om w7 32bit och w7 64bit med senaste drivers. "

XP funkade bra för mig ialf. Har mycker stor dator vana och kan bara komma fram till dålig kodning i spelet. Tror inte XP hjälper för alla generelt men för många har det gort det. Datorn fungerar fint i alla andra spel och har inga problem alls (förutom w7 och black ops).