Permalänk
Medlem

Bunta ihop kablar

Någon som har ett bra tips på hur man kan bunta ihop kablar?

Sån där vanlig ståltråd med plast utanpå t.ex som man brukar ha på kablar, kan man köpa det löst någonstans? Eller om det finns några bra buntband eller liknande som är öppningsbara.

Det viktigaste är bara att det är smidigt att öppna och stänga.

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk

Varför inte köra med svarta kardborreband?

Permalänk
Rekordmedlem

Det finns öppningsbara buntband och en hel del andra saker, ikea har en del billiga prylar, tex kabelkorgar att sätta under skrivbordet och olika saker som man drar runt kablaget, men vanliga buntband är billiga och enkla att klippa av så ska du inte ändra varje dag så funkar de bra.
IKEA | Lösningar för stationär dator | GALANT system | SIGNUM | Kabelkanal horisontell

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag har massa olika kablar liggandes i en låda just nu och de trasslar ihop sig hela tiden... Så jag tänkte bunta ihop allting på nåt bra och enkelt sätt och då är det viktigt att det är lätt att öppna och stänga så att orkar bunta ihop de nya kablarna som hamnar i lådan.

Kardborreband hade nog inte vart fel! Finns det färdiga sånna att köpa till kablar?

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk
Medlem

Clas Ohlson Internetbutik

39:- för ett 10 pack. Hur smidigt som helst!

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Clas Ohlson Internetbutik

39:- för ett 10 pack. Hur smidigt som helst!

Grymt! Dock lite mer än jag hade hoppats på.. Har kanske 100 kablar i lådan så känns så där att köpa kardborreband för 400 spänn :/ Men jag överväger det helt klart om det inte kommer något bättre!

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk
Medlem

Kjell co säljer kardborreband på rullar om 4 meter eller vad det nu är. man klipper dessa till önskad längd. Ganska dyrt har jag för mig men de fungerar bra.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Skrivet av spanXen:

Grymt! Dock lite mer än jag hade hoppats på.. Har kanske 100 kablar i lådan så känns så där att köpa kardborreband för 400 spänn :/ Men jag överväger det helt klart om det inte kommer något bättre!

Du måste inte köpa ett kardborreband per kabel

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D - KFA2 RTX 3060 Ti 8 GB -
MSI MPG B550 Gaming Plus - HyperX Fury 3600 Mhz 16 GB
WD SN550 NvmE 1 TB - Corsair AX850
Cooler Master GT301 - Peerless assassin 120 SE

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kjelle har 5m som man kan klippa till själv, funkar skitbra Kolla.

Sen har Biltema en hink med 1000 buntband i olika färger för 79:-. Kolla

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo