Permalänk
Inaktiv

Pepparkakshustävling 2010

Nu är det dags att köra igång med pepparkakshustävlingen för 2010, samma regler som från föregående år gäller.

För lite inspiration kan ni titta på alla fina bidrag från förra året här: Pepparkakshustävling 2009

Hoppas att många vill vara med och tävla med roliga och kreativa pepparkakshus.

Citat:

Regler
* Föremålet skall bakas/byggas under tidsperioden av personen som postar det. Föremål som bakats/byggts på grund av intressekontrollen accepteras.
* Allt skall gå att äta (ja, äta, inte "äta").
* Inga färdigköpta pepparkakshussatser (eller andra modeller) är tillåtna, färdig deg är dock tillåtet.
* Bilden skall helst kunna verifieras att det inte är fusk, en papperslapp eller liknande med ditt nick duger.
* Juldekoration så som tomtar, bomull och liknande är tillåtet.
* Ni kan posta bilder på era byggen i denna tråd (maxbredd på bilderna bör vara 640 pixlar). Skicka även era bidrag till Slayermetfan@hotmail.com. Alla bidrag kommer senare att postas i en omröstningstråd.

I övrigt är det sunt förnuft som gäller, tävlingen är till för att ha roligt och det är meningen att Du skall baka hela verket.

Datum (samtliga datum är i december):

* 1-24: Bak- och anmälningsdagar. Skapa din kreation samt posta en bild på den här.
* 25-30: Omröstningstråden öppnas och den är nu öppen för din röst fram tills nyår.
* 31: Koring av vinnare.

Observera att tider, regler med mera kan komma att ändras i efterhand. Ha kul och God Jul på er!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Ahh, det va länge sen jag va med i denna samling... Undra om jag hinner/orkar göra något bidrag i tid.

Lite osäker, men vore det inte bättre ifall den postades i "Modifikationer och egna konstruktioner" som tidigare år? Folk kanske har svårt att hitta tråden här. Ännu bättre vore givetvis med en nyhetskommentar om tävlingen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Don_Tomaso:

Ahh, det va länge sen jag va med i denna samling... Undra om jag hinner/orkar göra något bidrag i tid.

Lite osäker, men vore det inte bättre ifall den postades i "Modifikationer och egna konstruktioner" som tidigare år? Folk kanske har svårt att hitta tråden här. Ännu bättre vore givetvis med en nyhetskommentar om tävlingen.

Den har legat i hobby/fritid de senaste 5 åren som jag varit väldigt aktiv på SC men förra året kom det en Jul-del på forumet, men det verkar som att folk förtränger julen...

Permalänk
Medlem

Tråden du länkade till (förra årets) ligger tom i Mod-forumet.

Men ja... inte många som vill jula.

Permalänk

Hade helt glömt bort detta i år!!! Åh, blir till att köpa deg!

Visa signatur

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Intel konkurrerar inte längre, de dödar...

Permalänk

Vart hittar man bomull som går att äta?...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Kör med kristyr i stället för bomull

Permalänk

här e mitt bidrag som jag gjorde med barnet jag är au pair för. det är ett hexhus

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanna_l:

här e mitt bidrag som jag gjorde med barnet jag är au pair för. det är ett hexhus

Uploaded with ImageShack.us

..Christredeemervad är det för barn du aupairar? Inte har det sex hörn heller. Ser sött ut hursomhelst.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Skrivet av Kolsvart Katt:

..Christredeemervad är det för barn du aupairar? Inte har det sex hörn heller. Ser sött ut hursomhelst.

hahah en 4a årig pojke som älskar att baka o leka sjörövare. Dock att huset blev halft missbildat e för det var mitt första pepparkakshus bygge o det var svårare än ja trodde o få huset jämt o det brända sockret på plats hahah

men så länge han va stolt över det så spelar det ingen roll hur det ser ut

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av johanna_l:

här e mitt bidrag som jag gjorde med barnet jag är au pair för. det är ett hexhus

Uploaded with ImageShack.us

Ha.. söt sött

Permalänk
Medlem

Härligt att det verkar finnas intresse för en tävling även detta året! Hade precis tänkt att starta en sån här tråd men det behövdes inte! Mitt bidrag kommer självklart upp här dom kommande dagarna!

Permalänk
Skrivet av johanna_l:

här e mitt bidrag som jag gjorde med barnet jag är au pair för. det är ett hexhus

Uploaded with ImageShack.us

Inte för att jag själv är speciellt duktig på att baka, men vafan ska det där föreställa?

Permalänk
Skrivet av Bluetiger:

Inte för att jag själv är speciellt duktig på att baka, men vafan ska det där föreställa?

hahaah det är ett hexpepparkakshus hahah

Permalänk
Skrivet av Random-person:

Vart hittar man bomull som går att äta?...

Sockervadd funkar väl?

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murmeldjur:

Hade helt glömt bort detta i år!!! Åh, blir till att köpa deg!

Köpa... deg? Wtf!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Detta är då en borg, som bebos av ekorrar, samt blir invaderad av dvärgar, älgar och giraffer.

Notera snigelhuvudet ovanpå katapulten.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Hedersmedlem

Jodå, här skall den ligga.
*flyttad*

Permalänk
Hedersmedlem

Vad vinner man Nej men jag kommer tycka det blir roligt att se alla bidrag

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Bidrar med mitt och min flickväns!

Bidrar också med proffset, in action!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3 Nätagg: Corsair VX550
Mobo: MSI 870A-G54 CPU: PH2x4 965@4,0GHz - NH-U12P
GPU: 560Ti DirectCUII HDD: Spinpoint F3 500GB, WD Green 2TB
Minne: Corsair XMS3 1600MHz 4GB

Permalänk
Medlem

Det där ser ut som en byggsats ju.
Läs reglerna.

Annars fint

Visa signatur

2500k@4.1Ghz - MSI P67A GD55 - 12GB 1600Mhz - A-Data 120GB SSD - Fractal Design Define R3 - Powercolor 7970

Permalänk
Medlem
Skrivet av loako:

Det där ser ut som en byggsats ju.
Läs reglerna.

Annars fint

jahaja, missade de. Sorry!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3 Nätagg: Corsair VX550
Mobo: MSI 870A-G54 CPU: PH2x4 965@4,0GHz - NH-U12P
GPU: 560Ti DirectCUII HDD: Spinpoint F3 500GB, WD Green 2TB
Minne: Corsair XMS3 1600MHz 4GB

Permalänk
Medlem

Kommer att delta!

Permalänk
Medlem

awesome me pepparkakshus :>

Ska bli kul me en pepparkakshustävling bidrar me mitt speciella bidrag som ja gjort aldelles själv

Permalänk
Medlem

Årets pepparkaks-"hus". God Jul!

Visa signatur

[Asus P5B] [Intel C2D E6600] [Asus GTS 250] [Corsair 2x2GB XMS2] [Corsair HX520] [Antec Solo]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gfield:

Årets pepparkaks-"hus". God Jul!

http://i54.tinypic.com/25un0g9.jpg

Skit snyggt

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Litet bidrag.

Litet bidrag från falun.

Inte världens snyggaste men hade jag hittat en bild på förra årets pepparkakshus hade det varit som Pentium2 vs i7 I år finns det ju tom fönster:)

Om ni undrar varför bottenplattan är paj och tunn så beror det på att det godaste oftast är pepparkaksdegen innan man gräddar samt att hundar tydligen gillar pepparkaka

Visa signatur

FD define r3, i5, 12gb ddr3 1600, Gtx 970, 3*acer gd245hq 24", windows 7 x64 Ultimate

Permalänk
Medlem

Här kommer årets bidrag från min sida!

Permalänk
Medlem

My god! Nice

Visa signatur

2500k@4.1Ghz - MSI P67A GD55 - 12GB 1600Mhz - A-Data 120GB SSD - Fractal Design Define R3 - Powercolor 7970