Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Testa att baka det om du inte kan lösa det på något annat sätt. Kolla länken i min signatur.

De får en chans till, sen så testar jag nog att baka det

Visa signatur

CM 690 II Advanced | Corsair 650W | Intel i5 760 | Hitachi Deskstar 1TB | ASUS P7H55 | Corsair 2x2 GB 1600 Mhz | nVidia GTX 470 |

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

B=Bil har jag lärt mig... Jag tog A i somras...

De borda jag ju veta när jag tagit det körkortet själv

Skrivet av haaken:

på B-kort får du köra: Personbil med en totalvikt av högst 3,5 ton, lätt lastbil och ett till en sådan bil kopplat lätt släpfordon, terrängvagn och motorredskap klass I (= motorredskap som är konstruerat för en högre högsta hastighet än 30 km/tim)

Beteckning B ger även rätt att köra
-Moped klass I (EU-moped), traktor, motorredskap klass I och klass II samt tre- och fyrhjulig motorcykel
-Terränghjuling och snöskoter (om körkortet är utfärdat före 1 januari 2000)

Nu när du säger det så kan jag ju köra moped också

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

The Explosm Store - Mystery Megashirt
Tänkte köpa en sån, men jag fattar inte hur betalningen ska gå till.
Är det med visakort är det lugnt, då kör jag med e-kort.
Men det står "billing adress", hur går det till, räkningar från usa? xD

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av haaken:

på B-kort får du köra: Personbil med en totalvikt av högst 3,5 ton, lätt lastbil och ett till en sådan bil kopplat lätt släpfordon, terrängvagn och motorredskap klass I (= motorredskap som är konstruerat för en högre högsta hastighet än 30 km/tim)

Beteckning B ger även rätt att köra
-Moped klass I (EU-moped), traktor, motorredskap klass I och klass II samt tre- och fyrhjulig motorcykel
-Terränghjuling och snöskoter (om körkortet är utfärdat före 1 januari 2000)

Skrivet av -=FULLMOON=-:

Jag tror man får även köra lastmaskiner och traktorer mm men dock ej arbeta med de. de krävs väl ett annat körkort för?

står ju där

Visa signatur

"Mod är vad den fege tar till när han inte törs"- Sven-Erik Ivar Marklund

Permalänk
Skrivet av haaken:

står ju där

Som jag skrev så får man nog framföra de. Dock får man ej arbeta med de då jag tror det kräver ett annat körkort. kan ha fel i det dock.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Skitsur på min mage som vägrar samarbeta!
Haft problem med magen i säkert 2 år nu. Mår illa jättelätt, framförallt på morgonen då jag knappt kan äta nånting. Brukar gå i perioder. Ibland är det ganska lugnt och ibland blir det värre. Har haft en sån period i ungefär en vecka nu. Blir så jävla trött. Får bara i mig riktigt ynkliga portioner och blir trött och omotiverad. Tror med det blir en ond cirkel i.o.m. att magsäcken krymper ihop när man äter lite. Extra störande på helger när man vill ut och träffa folk, men knappt kan äta och dricka. Man känner ju sig jättekonstig och asocial!
Var på gastroskopi för ett tag sedan och det visade sig att jag har diafragmabråck. Så är nog möjligt att det bidrar. Men vad fasiken hjälper det att jag vet det då? Fick några kassa piller jag ska knapra för att göra magen mindre sur eller nåt sånt. Tycker magen snarare har blivit sämre med dem...
Ok att man blir sjuk ibland, men alltså... Börjar känna mig så satans trött nu på att aldrig känna mig hundra i magen. Känns ofta som att det gör att man inte kan vara sig själv riktigt...

//Slutgnällt

Permalänk

I morse hade Spotify tydligen försökt dra pengar från mitt konto
Kul, med tanke på att jag INTE valde prenumeration när jag köpte premium..

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anton_mjor:

I morse hade Spotify tydligen försökt dra pengar från mitt konto
Kul, med tanke på att jag INTE valde prenumeration när jag köpte premium..

Försökte? Var det tomt eller? Eller i alla fall mindre än 99kr?

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Blir galen!
Försökt fånga "Hylian Loach" (Legendarisk fisk) i Zelda: OoT i flera timmar nu. Bara sett den en gång, och då sket jag i det i.o.m. att jag hade bråttom och inte förstod hur ovanlig den är. Gått ut och in i fiskestället typ 50 gånger. Kollar i vattnet efter den och sticker ut igen. Har testat olika tidpunkter. Har testat att spela song of sun osv. Men ser den fan aldrig! Blir galen! xD Vill ha den!

Permalänk
Medlem

Köpte precis en ipod touch men skiten vill inte fungera, när jag ska installera nya updaten så låser det sig, ska jag köra restore vill den installera samma update, jävla apple skit! RAGHHH!

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

Varför är dagens musik så jävla dålig?
Inte att musiken är dålig, men kvaliten är ju ingen höjdare.
Hittade ett BAND hemma med Electric banana band avspelat från en Thorens skivspelare, inspelat på en Nakamichi.
När jag spelar upp det på min Philips microstereo från början av 90-talet låter det, trots knaster och lite brus, bättre än dagens musik.
Nu är väl inte Electric banana band det bästa, men ljudet är så mycket bättre.

tl;dr Dagens musik har fan inget dynamiskt omfång!

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Varför är dagens musik så jävla dålig?
Inte att musiken är dålig, men kvaliten är ju ingen höjdare.
Hittade ett BAND hemma med Electric banana band avspelat från en Thorens skivspelare, inspelat på en Nakamichi.
När jag spelar upp det på min Philips microstereo från början av 90-talet låter det, trots knaster och lite brus, bättre än dagens musik.
Nu är väl inte Electric banana band det bästa, men ljudet är så mycket bättre.

tl;dr Dagens musik har fan inget dynamiskt omfång!

Sant. Det är... Har glömt bort ordet. Komprimerat kan man väl säga. Loudnesswar bla bla bla. Allt för att låten ska höras högst på radion...

Kan ju ändå passa på att säga att jag lyssna på en monoinspelning från 40-50tal när jag var på arkenmässan på en anläggning för över miljonen och ingen i "publiken" märkte att det var mono. Trots det lät det äckligt bra.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Sant. Det är... Har glömt bort ordet. Komprimerat kan man väl säga. Loudnesswar bla bla bla. Allt för att låten ska höras högst på radion...

Kan ju ändå passa på att säga att jag lyssna på en monoinspelning från 40-50tal när jag var på arkenmässan på en anläggning för över miljonen och ingen i "publiken" märkte att det var mono. Trots det lät det äckligt bra.

Komprimerat är helt rätt ord, det är precis vad det är.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av Generalkyckling:

Blir galen!
Försökt fånga "Hylian Loach" (Legendarisk fisk) i Zelda: OoT i flera timmar nu. Bara sett den en gång, och då sket jag i det i.o.m. att jag hade bråttom och inte förstod hur ovanlig den är. Gått ut och in i fiskestället typ 50 gånger. Kollar i vattnet efter den och sticker ut igen. Har testat olika tidpunkter. Har testat att spela song of sun osv. Men ser den fan aldrig! Blir galen! xD Vill ha den!

Det där får du gärna utveckla lite? menar du den där fisken som väger bra mycket mer än alla andra?
Har för mig att det är en stor fisk i mitten av dammen vid stocken som man kan lura fram.

Dock är ju hela tjusningen med OOT att fiska skulle köpt spelet enbart för det

Fryser som fan. bilen vas kall och igenfrösen 10 minus på toppen av det har man jobbat i ett halvfeset hus större delen av dagen och sen så har man spån innanför kläderna.. mysigt.

Har även satt upp två st Armaturer. sen har någon idiottänkt till att man kan inte rotera glaset iden utan man måste plocka ner hela armaturen och rotera den 180 grader dvs att både hål och genomföringar blir fel emiot vad man satte upp de..

Suck.. hade underlättat så mycket att bara kunnat vända glasen men icke. lampan sitter inte centrerat i 'kupan' annars hade det gått. ajaj.. lyser gör de men ena sidan skulle vara ett rakt sträck och den andra sidan skulle vara spridning på. självklart så sätter man ju den efter vad de pilar som fanns i den pekar på hur den ska sitta vilket är fel... suck får ändra på det nästa vecka.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Nyss fått min Naos 5000, synd att man blir svettig om händerna :C

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Nyss fått min Naos 5000, synd att man blir svettig om händerna :C

Jo, du skrev ju det. Musen är skön men du blir svettig om händerna

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jo det är ju så jobbigt att hålla i när hon gungar

Permalänk
Medlem

3 dagars skit...

dag1: ska plugga in kronor i överkäken, 6 temporära 2 provisoriska då 2 blivit inflammerade av veckor med grävande och rotade, fet infektion i ena som smärtar apa. Somnar ej på natten då pillren inte hjälper så bestämmer mig för att äta en macka, en provisorisk krona ramlar av och den sväljer jag så klart.

dag2: upp igen till tandfan, plugga in ny krona och gräva lite till för att reta upp ännu mer, får ingen pencillin nu heller trots tjat, bajsdag.

dag3 : åker till jobbet utan sömn och tänker att fan jag åker till vårdcentralen istället kanske dem kan ge pencillin eller starkare piller, på väg dit dör biljäveln (ispropp eller något annat helvete) lämnar bilen och skiter i det o traskar 2km till VC. Väl där, blodprov och lite annat tittande, de ansåg att tandläkaren skulle bedömma hurvida jag skulle få pencillin eller inte...

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Det där får du gärna utveckla lite? menar du den där fisken som väger bra mycket mer än alla andra?
Har för mig att det är en stor fisk i mitten av dammen vid stocken som man kan lura fram.

Dock är ju hela tjusningen med OOT att fiska skulle köpt spelet enbart för det

Fryser som fan. bilen vas kall och igenfrösen 10 minus på toppen av det har man jobbat i ett halvfeset hus större delen av dagen och sen så har man spån innanför kläderna.. mysigt.

Har även satt upp två st Armaturer. sen har någon idiottänkt till att man kan inte rotera glaset iden utan man måste plocka ner hela armaturen och rotera den 180 grader dvs att både hål och genomföringar blir fel emiot vad man satte upp de..

Suck.. hade underlättat så mycket att bara kunnat vända glasen men icke. lampan sitter inte centrerat i 'kupan' annars hade det gått. ajaj.. lyser gör de men ena sidan skulle vara ett rakt sträck och den andra sidan skulle vara spridning på. självklart så sätter man ju den efter vad de pilar som fanns i den pekar på hur den ska sitta vilket är fel... suck får ändra på det nästa vecka.

Tror du tänker på den "vanliga" fisken som alltid väger 20 lbs?
Det är inte den jag försöker fånga. Finns en ålliknande fisk som spawnar vääldigt sällan. Den är tydligen nästan omöjlig att få att nappa när den väl spawnat. Sinking lure är nästan ett måste. Om man lyckas kroka den tror jag det kan vara halvsvårt att få in den då den väger typ 35lbs. Tror inte den ger nån reward annat än lite Roleplaying-snack med fiskesnubben + 50 rupees. Men vill få upp den mest bara för att!

Permalänk

BTW: Kan tipsa om att Amnesia nu ligger ute med 50% rabatt på Steam. Jag köpte det precis. Kommer bli en obehaglig kväll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Jo, du skrev ju det. Musen är skön men du blir svettig om händerna

Och där har vi årets citat, alla kategorier.

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem
Skrivet av z3p70r:

Och där har vi årets citat, alla kategorier.

Thats a given signature

Visa signatur

Fractal Design R3, Win7, I7 2600k @ 4,5GHz, Noctua NH-U12P, 16Gb vengeance LP, Strix GTX 1070, Asrock P67 pro3, Force GT 120GB, 3x Samsung S27D391, Razer Mamba TE, Razer Blackwidow X chroma , Astro A40
Ala_95: Musen är skön men du blir svettig om händerna

Permalänk
Skrivet av Inzanity:

Thats a given signature

Hehe ;p

Permalänk
Medlem

Fixade precis Mirc, men antingen idlar alla i #sweclockers kanalen eller har ja missat nått nånstans...

nvm dom vakande

Visa signatur

Fractal Design R3, Win7, I7 2600k @ 4,5GHz, Noctua NH-U12P, 16Gb vengeance LP, Strix GTX 1070, Asrock P67 pro3, Force GT 120GB, 3x Samsung S27D391, Razer Mamba TE, Razer Blackwidow X chroma , Astro A40
Ala_95: Musen är skön men du blir svettig om händerna

Permalänk
Skrivet av Inzanity:

Fixade precis Mirc, men antingen idlar alla i #sweclockers kanalen eller har ja missat nått nånstans...

nvm dom vakande

Du får ju vara online 24/7 så du hänger med i diskussionerna

Själv hänger jag mesta dels i de bägge swec kanalerna och även en annan kanal där ett gäng swecare hänger.. ^^

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Du får ju vara online 24/7 så du hänger med i diskussionerna

Själv hänger jag mesta dels i de bägge swec kanalerna och även en annan kanal där ett gäng swecare hänger.. ^^

IRC! Det har jag missat
Ge mig servern!

Permalänk
Skrivet av Sephinator:

IRC! Det har jag missat
Ge mig servern!

Sweclockers.com @ Quakenet (mest idle )
Sweclockers @ Quakenet (mest aktiv)

Den tredje är de nog invite på eller 'Eliten' som tillhör.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Semibakis idag. Rätt rolig kväll igår, fy fan vilket skithak soft kök och bar är. Rätt rolig historia från retro dock. Två polare har suttit där ett tag innan jag och en tjejkompis kommer dit. En av killkompisarna har spanat in en brud som var där. Han bara ville ha henne. Först ber han våran andra polare att gå fram till henne och fråga om hon är singel, men då ångrar han sig. Sen frågar jag min tjejkompis om hon kunde gå fram men det ville han inte heller. Så han snackar med bartendern och ber honom gå fram med en drink till henne. När bartendern kommer tillbaka börjar han garva och säger att hon hade sagt: är det från han i röd tröja, han har ju kollat en del.
Några minuter efter kommer en rätt kort men ändå bitig latinograbb och ställer sig bakom oss och säger: jag hörde att du langar drinkar till min tjej.
Men de skakade hand så var det inget mer med det

Senare så har min tjejkompis sjuuukt tur på soft då hon tappat sin mobil och ber mig ringa den, då svarar bartendern på stället, då har han både hennes mobil och hennes kort....

Permalänk

Blev precis dödad av nåt jävla monster i Amnesia... Fyfan, hjärtattacken var nära.

Permalänk

Har en hel mattekurs att läsa in på tre dagar nu.
Samt att min tumme är krossad efter lite riverdance på fyllan, en polare på 100+kg landade på tummen så det sa kras...
Hände i fredags, kan jag inte röra den i morgon får jag ta och kolla upp det.

Inte riktigt optimalt planerat detta...

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06