Laptop för främst pokerspel budget ca9000

Permalänk
Medlem

Laptop för främst pokerspel budget ca9000

Hallojsan

Har i några veckor suttit och försökt hitta en Laptop som lämpar sig för pokerspel. Vill kunna spela 6 bord och ha program som pokertracker igång utan att det laggar. Har runt 9000 kr undanlagda för ändamålet. Kan köpa datorn genom en kompis företag så jag slipper momsen.
Har väldigt liten erfarenhet på bärbara datorer. Men det som jag uppfattar som viktigt är:

minst 16" skärm
helst 1900x upplösning
helst matt skärm
7200 hårdisk
bra ljud
Bra trådlöst nätverkskort

Vikt, hårdiskstorlek & utseende är inte så viktigt. Priset verkar stiga rätt drastiskt från 1600x och 1900x upplösning. Undrar om det verkligen är värt typ 4000 kr extra.
Dem som jag har hittat som verkar mest intressanta är:

1. (den för 13000)
Information om Dell Studio XPS 16 bärbar dator | Dell Sverige

Den här är aningen för dyr men verkar annars vara rätt optimal.

2.
Information om bärbara Studio 17-dator | Dell Sverige

Den här har bara 1600x upplösning men verkar annars bra. Tar jag den här så har jag råd att biffa på med lite extra minne.

3.
Egenskaper för Sony Vaio VPC-F12M1E

Lite sämre processor men verkar annars bra. Kan inte se om skärmen är blank eller matt dock.

Någon som har några synpunkter på vilken som är mest prisvärd,tips på andra datorer eller om det är något jag missat skulle jag vara väldigt tacksam.

Permalänk
Medlem

Kan du leva med 1600x900 så är denna trevlig:

Asus G73JW-TY190V - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Riktigt kraftfull.

Annars tyckte jag nog Sony Vaio VPC-F12M1E såg ut att fylla dina behov rätt så väl.

Matt skärm får du nog svårt att hitta hos de flesta tillverkarna.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

Vad är det som gör Asus G73JW-TY190V så bra tycker du?

För dem pengarna så ser den här även bra ut :

Egenskaper för Sony Vaio VPC-F12S1E

Lite mera minne, i7 processor istället för i5 och den här har även matt skärm som jag förstår det. Frågan är bara om det är värt att spara en månad till för dem extra 3000 kr.

Permalänk
Medlem

Det är ju framför allt grafikkortet som är sämre på Sonyn, men sen har ju G73 ett av marknadens bästa kylsystem. G73 har också USB 3.0. Sen kan väl 17-tum vara en fördel om du ska ha många pokerbord på skärmen.

För pengar kontra prestanda ser ditt Vaio-alternativ väldigt bra ut och du verkar ju vara ganska inne på den. Jag tror inte du blir missnöjd alls med Sony om du väljer det. Kanske är det bättre att lägga några extra tusen och bli helnöjd än att kompromissa och riskera att bli halvnöjd.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

Blev också riktigt sugen på den här Asus N73JF - Inet.se
enda felet med den är att den bara har en 5400 rpm hårdisk.. synd annars hade den varit perfekt.

Permalänk
Medlem

efter mycket om och men så tror jag att det blir den här. HP Pavilion DV7-4130so - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Tror ni att den duger?