Kan inte skriva alla bokstäver på tangetbordet??

Permalänk

Kan inte skriva alla bokstäver på tangetbordet??

Hey. Har fått ett litet problem med tjejens dator. Hon har lyckats med något jag aldrig har varit med om. Hon kan inte skriva alla bokstäver på tangentbordet.
Tangenterna som inte blir som dom ska är : U J M I K O L P Ö . -
Vilket jag aldrig har varit med om innan. Trodde först att det hade med inmatningspräket eller tangetbordslayouten som var fel. Men där stämde allt precis som det ska.
Skulle uppskatta ett snabbt svar innan tjejer gnäller sönder mina öron

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Rekordmedlem

Man kan spärra vissa knappar man ofta trycker fel på, filtertangenter heter det: kontrollpanelen/hjälpmedel/ändra hur tangentbordet fungerar koll där om något är aktivt

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Man kan spärra vissa knappar man ofta trycker fel på, filtertangenter heter det: kontrollpanelen/hjälpmedel/ändra hur tangentbordet fungerar koll där om något är aktivt

Låter smart. Gäller det även då om hon får andra tecken en det som jag skrev, Ex när hon skriver P blir det en 1

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Man kan spärra vissa knappar man ofta trycker fel på, filtertangenter heter det: kontrollpanelen/hjälpmedel/ändra hur tangentbordet fungerar koll där om något är aktivt

Kan tillägna att problemet uppstod när jag hjälpte henne via msn fjärrhjälp. Då behövde hon hjälp med något annat

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Hedersmedlem

Inte den minsta uppgift om vad för dator det gäller men med tanke på problemet sätter jag mitt vänstra knä på att det handlar om en bärbar och tangentbordet återgår till standard mha Fn + NumLock (står troligen på nån av F-Tangenterna om den inte finns separat).

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Eller så är det så enkelt att hon har spillt på just de tangenterna?

Visa signatur

Signaturer är mesigt!

Permalänk
Rekordmedlem

Kolla det med numlock, det är ju de högra bokstäverna man brukar omvandla, öppna anteckningar och skriv på dem, vad blir resultatet ? siffror ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem

Antar att frågan hamnat i fel forumdel..? Citat som

Skrivet av Geforce9500gt:

Kan tillägna att problemet uppstod när jag hjälpte henne via msn fjärrhjälp. Då behövde hon hjälp med något annat

gör det än troligare (jag antar att ni testat att starta om datorn, förresten)

Om det trots allt handlar om Linux så skulle det enkelt kunna felsökas med xev och se om en återställning mha xsetkb skulle hjälpa.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Skrivet av phz:

Antar att frågan hamnat i fel forumdel..? Citat som

gör det än troligare (jag antar att ni testat att starta om datorn, förresten)

Om det trots allt handlar om Linux så skulle det enkelt kunna felsökas med xev och se om en återställning mha xsetkb skulle hjälpa.

Det är windows XP Antar också nu att det kom till lite fel forum

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Skrivet av videfix:

Inte den minsta uppgift om vad för dator det gäller men med tanke på problemet sätter jag mitt vänstra knä på att det handlar om en bärbar och tangentbordet återgår till standard mha Fn + NumLock (står troligen på nån av F-Tangenterna om den inte finns separat).

Visst ja Bärbara och deras f**ade Fn knapp Ska se om det inte är det problemet Lite jobbigt att förklara det för henne bara över telefon

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Skrivet av videfix:

Inte den minsta uppgift om vad för dator det gäller men med tanke på problemet sätter jag mitt vänstra knä på att det handlar om en bärbar och tangentbordet återgår till standard mha Fn + NumLock (står troligen på nån av F-Tangenterna om den inte finns separat).

Tack btw för hjälpen, Det var just det som var felet. Hon skulle hålla in Ctrl och klicka på något, Men kom åt Nim lock istället. Underbart. Nu slipper jag höra det

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid