Dell Vostro 3500 verkar billig...eller?

Permalänk
Medlem

Dell Vostro 3500 verkar billig...eller?

Hej alla!
Satt och letade lite efter en billig bärbar till dottern (7 år) som ska fixa bolibompaspel och lite film. Hittade en fin rabatt på Dell Vostro på deras hemsida och vet någon något om den?
Specarna verkar grymma.. Core i3-370, 320gb, 2gb, Intel GMA HD, 15.6" och ett snyggt stabilt chassi i metall samt med kamera, dvd/rw, win 7 osv och ett pris under 4000:- (3190:- + moms) verkar ju inte fel till den prestandan.
Har dock fått för mig att Vostro är en serie "arbetsdatorer" och undrar om någon sett någon i verkligheten? Ser ok ut på bild men är det "rugged industrial design" eller funkar de i ett flickrum...
Hur är ljudnivån? En tyst dator känns viktigt då hon ska kunna somna till film utan att man måste gå upp och stänga av datorn sedan...
All info är bra info, så har någon erfarenheter av Vostron vore lite input tacksam.

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk

Blev också lite nyfiken på denna. 1 års garanti bara iofs... och det här verkar lite illavarslande:

"Jag har just köpt en Dell Vostro 3500 och fläkten låter sjukt mycket. Dells har bytt moderkort, hårddisk och cpu-fläkt. Men det har inte hjälpt. Går fläkten väl igång stannar den aldrig. Köp den inte!"
Smartson - Testar det mesta - Dell Vostro 3500

Mer klagomål på fläkten här:
Dell.com - Vostro 3500 customer reviews - product reviews - read top consumer ratings

Några andra förslag på de bästa valen man kan göra för under 4000 kr?

Permalänk
Avstängd

Låter lite sjukt att du inte ens kan bemöda dig att gå upp och stänga av datorn efter att filmen har slutat och som det låter på texten, flickstackaren har somnat. Vid 7 års ålder kan man väl åtminstone få en godnatt kram och ett sov gott.

Drägg!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bingobelle:

Låter lite sjukt att du inte ens kan bemöda dig att gå upp och stänga av datorn efter att filmen har slutat och som det låter på texten, flickstackaren har somnat. Vid 7 års ålder kan man väl åtminstone få en godnatt kram och ett sov gott.

Drägg!

Va fan??

Permalänk
Inaktiv

Nä men det borde ju finnas någon timer som går att ställa in när den ska stängas av...

Permalänk
Medlem

Har 3300 varianten. Varit en hel del krångel med fläktar och grejer för mig med men för tillfället är det helt godkänt. Fläkten stannar ibland och går ibland men tycker ändå det är helt ok när man tänker på att det är en i5 cpu och nvidiakort i den.

Vostro är som sagt arbetsdatorer men ser helt ok ut. Ordentligt byggda är de med vilket känns bra när man släpar runt mycket på den som jag gör. Inget rassel, skrammel eller sviktande delar.

Permalänk
Medlem

Tjo! Funderar på denna också, ngt nytt att rapportera? Inköpt?