Permalänk
Medlem

Lian Li S80

Tjenare!

Dags att uppgradera en gång till! Bytte ut mitt HAF:X till ett Lian L S80 då jag var trött på den höga ljudnivån med HAF:X. Letade efter ett tyst chassi och verkar som om jag har lyckats!

Är extremt nöjd med chassit. Super tyst samt tillräckligt bra kylning!

Specifikationer:

Lian Li S80
Maximus 3 Formula
Intel Core i5 760 @ 4.2ghz
Zalman CNPS 10X Extreme
AMD HD6870 Gigabyte
Patriot 4GB 1600mhz
2TB WD green
500GB WD Green
WiFi Kort
Corsair HX850

Tagen med Nikon D3000 DSLR kamera

Kommentera gärna!

Lian Li S80

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Avstängd

Ser rätt snyggt ut, dock fattar jag inte var luftflödet finns och varför det är en metallskiva som skymmer halva insidan :/. För få bilder och inte så spännande...

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Ser rätt snyggt ut, dock fattar jag inte var luftflödet finns och varför det är en metallskiva som skymmer halva insidan :/. För få bilder och inte så spännande...

Tack!

Det är en till metallskiva som sätts över komponenterna med, då finns det luftutrymme som inte är där själva datorn och efter man har satt på alla sidoplåtar, så drar fläktarna där fram luften ur små hålen i sidan av datorn, hela vägen fram och sedan in i luftrummet där komponenterna sitter, om du förstår hur jag menar. Denna konstruktionen dämpar mycket ljud.

kanske det hjälper?

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk

Fruktansvärt snyggt chassi det där. Bra köp

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Entusiast

Temperaturer i gamla kontra nya?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Temperaturer i gamla kontra nya?

Cooler Master HAF:X var ju ganska mycket bättre temperatursmässigt, men den kommer ju aldrig vara så typs som Lian Li chassit.

Men det håller, kör processorn klockad och grafikkortet klarar sig och blir inte allt för varmt, dock så kommer det ut väldigt varm luft ur chassit konstant, blir nästan brännvarmt på baksidan under 'shroudet' när jag spelar eller så.

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

Otroligt snyggt, måste skaffa ett själv asså!

Permalänk

Stilrent och trevligt

Permalänk
Medlem

Lian-Li, behöver man skriva mer?

Permalänk

Chassit ser ju fint ut men utförandet av installation av hårdvara och kabeldragning kan förbättras markant. tex vänd på diskarna så du får kontakterna bakom istället?

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Medlem

Tror du skulle tjäna en hel del på att köra med Noctua NF-P12 1300 som insugsfläktar istället för original fläktarna.

Annars så är de ett sjuk nice chassi de där.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Core2Quad:

Chassit ser ju fint ut men utförandet av installation av hårdvara och kabeldragning kan förbättras markant. tex vänd på diskarna så du får kontakterna bakom istället?

Har provat det, får inte plats så jag kan låsa diskarna, ska köpa en sådan vagga så jag kan ha diskarna i 5.25 platserna, då blir inte stora grafikkort ett problem samt bättre kylning, samt bättre kabeldragning eftersom det är ett rent helvette att dra kablarna nu. Försökte verkligen!

Skrivet av Ant3:

Tror du skulle tjäna en hel del på att köra med Noctua NF-P12 1300 som insugsfläktar istället för original fläktarna.

Annars så är de ett sjuk nice chassi de där.

Ska se om jag har pengar så jag kan köpa några, det är dock helt uber tyst nu så får se om det blir tystare med noctuas, annars så kör jag nog stock

Tack!

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dubadai:

Har provat det, får inte plats så jag kan låsa diskarna, ska köpa en sådan vagga så jag kan ha diskarna i 5.25 platserna, då blir inte stora grafikkort ett problem samt bättre kylning, samt bättre kabeldragning eftersom det är ett rent helvette att dra kablarna nu. Försökte verkligen!

Ska se om jag har pengar så jag kan köpa några, det är dock helt uber tyst nu så får se om det blir tystare med noctuas, annars så kör jag nog stock

Tack!

Ljudnivån blir nog samma fast Noctua NF-P12 1300 har högre statisk tryck vilket behövs när luften ska dras igenom kanalerna på sidan.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Tror du skulle tjäna en hel del på att köra med Noctua NF-P12 1300 som insugsfläktar istället för original fläktarna.

Annars så är de ett sjuk nice chassi de där.

Eller så köper man Scythe Gentle Typhoon 1850 rpm och stryper dem via t.ex speedfan. Halva priset, bättre prestanda, tystare och avsaknaden av en hisklig färgkombination. Dock kan de vara svårare att få tag på.

Permalänk
Medlem

Sjukt vad lite plats för grafikkort det fanns, ovanligt med chassin som inte klarar långa grafikkort. Antar dock att detta chassi inte riktar sig mot de med de allra värsta komponenterna men det var riktigt snyggt!! De e ju ett lianli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh1ft:

Sjukt vad lite plats för grafikkort det fanns, ovanligt med chassin som inte klarar långa grafikkort. Antar dock att detta chassi inte riktar sig mot de med de allra värsta komponenterna men det var riktigt snyggt!! De e ju ett lianli

det går ju alltid att plocka bort Hd buren?!
eller tänker jag på ett annan chassi