Permalänk
Medlem

Julklappsproblem - Ny mus

Jag är inte längre uppdaterad på all ny teknik så jag behöver lite hjälp.
På makens önskelista för julen står bl.a. en mus.

Han vill ha en trådlös (spel)mus med minst 5 programmerbara knappar och gärna sparbara och lättväxlade användarprofiler.

Vad jag har hittat som bäst passar in på hans önskemål är Logitech G700.
Vad tycker ni om den?
Den är egentligen för dyr i mitt tycke, har ni några budgetförslag?
Hjälp mig, just nu snurrar det i skallen på mig.

(Adi, om du hittar denna tråd så få inte för dig att du SKA få en mus i julklapp nu, det är bara en fundering. )

Visa signatur

Asleep in my casket, all rotting and gory. Now, watch me dance in the purgatory!
I waltz with the devil, "Till death do us part". I tango with demons, eating my heart.
They feast on my soul, they feed on my fear. Hugs and Kisses, I wish you were here!

Permalänk
Medlem

G700 som du själv hittade:
Komplett.se - Logitech Wireless Gaming Mouse G700

Microsoft sidewinder X8 gaming mouse:
Komplett.se - Microsoft SideWinder X8 Gaming mouse

ROCCAT Pyra:
Komplett.se - ROCCAT Pyra Mobile Wireless Gaming Mouse

Razer Orochi:
Komplett.se - Razer Orochi Bluetooth Gaming Mus

Vet inget om de musarna personligen, men är vad jag kunde hitta lite snabbt på komplett:) hoppas det hjälper.

Sen är det då razer mamba som jag själv har.. Min scroll gnisslar just nu, men det går att fixa, har varit lite andra problem som jag misstänker har med mjukvaran att göra, inget som är problem nu dock.
Annars är det en oerhört snygg mus, jävligt skön i handen, bra responstid, snygg laddnings station varav man kan rycka ur sladden till för att plugga in i musen så man kan göra med tråd (tex om man spel länge eller om batteriet bara tar slut). Priset har sänkts ganska bra på sista tiden. Utöver de problemen som finns så kan jag verkligen rekommendera den!
Razer Mamba Wireless Gaming Mouse - Inet.se

Visa signatur

[ Razer Mamba | Razer Black Widow | Steelseries Siberia V2 | Razer Scarab BF3 ]

[CM HAF X | P6T Deluxe V2 | Corsair HX 850w | CPU: i7 930 + Corsair H50 | Corsair XMS3 3x2GB | Gigabyte GTX460 SOC | OCZ agility 3 120gb | WD 500Gb | WD 2tb ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av No:

Jag är inte längre uppdaterad på all ny teknik så jag behöver lite hjälp.
På makens önskelista för julen står bl.a. en mus.

Han vill ha en trådlös (spel)mus med minst 5 programmerbara knappar och gärna sparbara och lättväxlade användarprofiler.

Vad jag har hittat som bäst passar in på hans önskemål är Logitech G700.
Vad tycker ni om den?
Den är egentligen för dyr i mitt tycke, har ni några budgetförslag?
Hjälp mig, just nu snurrar det i skallen på mig.

(Adi, om du hittar denna tråd så få inte för dig att du SKA få en mus i julklapp nu, det är bara en fundering. )

Är du säker på att det är en ny datormus han vill ha?

On topic: Jag har själv alltid varit nöjd med de möss jag haft från logitech, de brukar ha bra saker.

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk

Microsoft Intellimouse 3.0
Kan aldrig gå fel

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Tack för råden.
Jag funderar vidare...

Visa signatur

Asleep in my casket, all rotting and gory. Now, watch me dance in the purgatory!
I waltz with the devil, "Till death do us part". I tango with demons, eating my heart.
They feast on my soul, they feed on my fear. Hugs and Kisses, I wish you were here!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Microsoft Intellimouse 3.0
Kan aldrig gå fel

Att läsa kraven, kan aldrig gå fel.

Permalänk
Avstängd

qpad 5k

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk
Medlem

Logitech is the shit.
Rekommenderar inte Razer, hört allt för många som har produkter från razer som går sönder lätt.

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem

SteelSeries Ikari Optical Mus - Inet.se
Den tycker jag själv är ganska skön prova den på Inferno online uppe i norr och den var skönare en vad den såg ut enligt mig var dock ett tag sen.. Sen har den ju bara 2 knappar på sidan. Men det är ett riktigt bra pris på den tycker då ja! (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brynolf:

Är du säker på att det är en ny datormus han vill ha?

On topic: Jag har själv alltid varit nöjd med de möss jag haft från logitech, de brukar ha bra saker.

HAHA wtf?

Ont: Har sagts en del rätt bra, men inte är väl 999kr så dyrt till sin make?

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem
Skrivet av wille61:

SteelSeries Ikari Optical Mus - Inet.se
Den tycker jag själv är ganska skön prova den på Inferno online uppe i norr och den var skönare en vad den såg ut enligt mig var dock ett tag sen.. Sen har den ju bara 2 knappar på sidan. Men det är ett riktigt bra pris på den tycker då ja! (:

Skrivet av sam9707:
Skrivet av MyZk0:

Microsoft Intellimouse 3.0
Kan aldrig gå fel

Dum i huvudet, dum i huvudet och.... DUM I SAdsarffdg t25

Seriöst!!

5 programmerbara knappar: Nej
Trådlösa: Nej
Mus: Ja, där träffade ni rätt. Bra grabbar!

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bbx8:

Dum i huvudet, dum i huvudet och.... DUM I SAdsarffdg t25

Seriöst!!

5 programmerbara knappar: Nej
Trådlösa: Nej
Mus: Ja, där träffade ni rätt. Bra grabbar!

+1!

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Nästan så att jag är bättre på att söka själv va?

Visa signatur

Asleep in my casket, all rotting and gory. Now, watch me dance in the purgatory!
I waltz with the devil, "Till death do us part". I tango with demons, eating my heart.
They feast on my soul, they feed on my fear. Hugs and Kisses, I wish you were here!

Permalänk
Avstängd

Haha

Nämen om du ska ha en bra trådlös datormus så kör på Logitech. Desto dyrare desto bättre kvalité ju Och om man ska köra på trådlös så skulle jag kört på dom dyrare varianterna för att slippa detta muslagg och eftersläpningar m.m som billiga trådlösa möss kan ge.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<