Asus K72DR-TY030V - Beställer denna bärbara datorn nu - sista kollen - kampanj pris!

Permalänk
Medlem

Asus K72DR-TY030V - Beställer denna bärbara datorn nu - sista kollen - kampanj pris!

Hej!

Är sugen på en bärbar dator nu, innan jag ska köpa mig en redig sandy bridge burk nästa månad. Denna datorn var jag inne på för några dagar sedan. Tyckte den verkar vara mest för pengarna med sin Phenom II X3 processor, 17 tums skärm i 1600*900 upplösning och 1 Gb grafikkort. Billigaste priset var 6990: - innan, men nu kör dustin kampanj pris på den för 5490 endast! Vilket är ett otroligt lågt pris i jämförelse med vissa konkurrenter! Plus att detta är Asus. Man får en bärbar med kvalite. Nu är då min fråga. Kommer jag kunna spela några spel över huvudaget på den? En 3-kärnig gör väl ändå skillnad mot en 2-kärnig? Ska använda annars mest till vardagligt bruk. Ska ju spela på stationär sedan. Men vore kul om det gick och spela Black Ops och Bad Company 2 på den tex. Mer lättdrivna spel alltså.

Länk här - Asus K72DR-TY030V - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Så alla svar vore uppskattade innan jag lägger en beställning idag!

Permalänk

Dustin verkar dock inte ha den i lager nu.

Permalänk
Medlem

Vet, men jag orkar inte vänta på att lägga beställning. Vet ju inte hur länge priset gäller heller.

Permalänk
Skrivet av mapo:

Vet, men jag orkar inte vänta på att lägga beställning. Vet ju inte hur länge priset gäller heller.

Beställde du den?

Permalänk
Medlem

Ligger i kundvagnen, är ett fingertryck från att beställa nu! Ska jag göra det eller inte?

Permalänk
Skrivet av mapo:

Ligger i kundvagnen, är ett fingertryck från att beställa nu! Ska jag göra det eller inte?

500kr mer och du får ett bättre gfxkort.

Komplett.se - ASUS N61DA 16" HD LED (ATI Mobility Radeon HD 5730)

ATI Mobility Radeon HD 5470 - Notebookcheck.net Tech

ATI Mobility Radeon HD 5730 - Notebookcheck.net Tech

Permalänk
Medlem

Men en sämre och äldre processor?

Permalänk
Skrivet av mapo:

Men en sämre och äldre processor?

Jo, det verkar så.

Permalänk
Medlem

Gör jag inte rätt i att beställa denna då? Får väl inte mer för pengarna? Hittade en annan Asus modell på prisjakt, med exakt samma komponenter, 8 K för den!

Länk där - Egenskaper för Asus X72DR-TY045V

Permalänk
Skrivet av mapo:

Gör jag inte rätt i att beställa denna då? Får väl inte mer för pengarna? Hittade en annan Asus modell på prisjakt, med exakt samma komponenter, 8 K för den!

Länk där - Egenskaper för Asus X72DR-TY045V

Ja du, jag vet inte, du får gå på magkänsla för jag försöker också bestämma mig för en laptop i 5-6000kr klassen.

Permalänk
Medlem

Jo, svårt och veta. Men hade satsat på denna om jag var du. Såg att Dustin kör kampanjpriser från 11:e till 23:e december. Så tror priset kommer stå sig dit.

Permalänk

Inte så bra recension här dock, även om allt är relativt förstås:

Asus K72DR-A1 Review - PCWorld

Permalänk
Medlem

köp det är ju ett klipp sett till priset och går de inte att spela på den så har du endå en sjuk surf å film maskin till soffan framöver .)

Visa signatur

Input text here

Permalänk
Medlem

Precis! Det var ju relativt väntat det som stod i recensionen. Som multimedia maskin är den ju superb. Min bärbara, hade jag tänkt att använda mer till normalt bruk och kolla HD filmer på. Spelandet är inte så viktigt, det ska jag ju göra på min sandy bridge rigg istället. Står i recensionen att den har blu ray enhet också!! Kan det stämma? Eller är det en annan modell?

anornold50: Det blir nog så, vill bara kolla av allt en extra gång till.

Sedan, undrar jag vad ni tycker jag ska ta för betalningsalternativ. Är faktura det bästa eller? Även om den inte är lager nu, så får jag väl den ändå för 5490? Det kan väl inte höjas automatiskt?

Permalänk

Hur står sig HP 625:an mot den här? Jag letar efter en bärbar i 3500-5000-spannet, med så mycket prestanda man kan få för de pengarna egentligen.

Permalänk
Medlem

Skulle nog tro att HP:n är sämre på alla tänkbara sätt. Gå för Asus om du vill ha mer byggkvalite.

Permalänk
Skrivet av mapo:

Jo, svårt och veta. Men hade satsat på denna om jag var du. Såg att Dustin kör kampanjpriser från 11:e till 23:e december. Så tror priset kommer stå sig dit.

För mig lutar det åt en Komplett.se - ASUS N61DA 16" HD LED

Permalänk

Ja, det är svårt att välja. Varför väger N61DA:n tyngre för dig, Walter?

Permalänk
Medlem

Jag har fortfarande inte beställt min. Sitter fortfarande och tvekar.. Borde egentligen lägga min beställning dirr, men har inte gjort det. Var till och med inne på att köpa den för några dagar sedan då den låg på 6995 kr på alina med fraktfritt.

Jag tycker ändå processorn går före grafikkortet. Det är ju ändå den som spelar mest roll över hur snabb datorn kommer vara. Även om det begränsas till vardagligt användande. Sedan tycker jag inte att 5730 kortet motiverar 500 kr, till med sämre processor. Det är ändå ingen dator som duger till att spela på. Ska man spela på bärbar, får man nog lägga minst det dubbla. Om man vill att det ska flyta på i acceptabel framerate, så är nog endast lösningen till att sänka upplösningen ett snäpp.

Permalänk
Skrivet av coverdale10:

Ja, det är svårt att välja. Varför väger N61DA:n tyngre för dig, Walter?

För den har ett bättre grafikkort, enligt notebookcheck. Fast, jag ha också funderat på den som mapo talar om. :S

Permalänk
Medlem

Har försökt beställa datorn nu flera gånger om. Men den vill inte ta. Står att fakturan eller delbetalning ej beviljades. Vad ska jag göra? Hjälp :s

Permalänk
Medlem

Köpte den som Walter tipsar om för ett tag sedan. Är väldigt nöjd än så länge. Komplett.se - ASUS N61DA 16" HD LED

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Är inte Turion en processor i samma klass som en Pentium Dual Core? Har för mig den funnits länge.

Permalänk

N61DA:n verkar ha bättre webcam också: 2 MP istället för 0,3 på K72DR:an.

Permalänk
Medlem

Dock en mindre tum på skärmen och en mycket sämre processor. Är jämnt skägg, beroende på vad man prioterar. Men grafikkorten är oavsett, inget att hänga i granen på bärbara sidan. Men en Phenom II X3 processor konkurrerar ut en Turion totalt oavsett. I allt man princip gör. Ska ju vara bättre än Core i3 processorn till och med.

1.3 megapixel menar du?

Permalänk

Står 0,3 MP på Dustins hemsida under specifikationer, men det kanske är fel.

Sen ser jag att det finns en K72DR-TY004V också - samma modell fast 500 kr dyrare. Verkar ha en annan processor:
Asus K72DR-TY004V - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Permalänk
Medlem

Oavsett om det är 0.3 eller 1.3 så spelar det mindre roll. Webcamen är inget jag bryr mig så mycket om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mapo:

Har försökt beställa datorn nu flera gånger om. Men den vill inte ta. Står att fakturan eller delbetalning ej beviljades. Vad ska jag göra? Hjälp :s

Kan kanske vara så att du inte är godkänd för att handla på kredit av någon anledning.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Aa, tyvärr, har nog att göra med att jag inte har någon inkomst. Med tanke på att de gör kreditupplysning.

Permalänk
Medlem

Men det är fixat nu, beställde datorn via morsan och det gick! Har fått orderbekräftelse och allt på mailen. Så nu är det bara att vänta.