Asus släpper kompakta bärbara i U-serien

Permalänk
Melding Plague

Asus släpper kompakta bärbara i U-serien

Komponentjätten Asus laddar upp med tre nya kompakta bärbara datorer inför julhandeln, samtliga med processorer från Intel.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

14 tummarn ser helt klart intressant ut!

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dangerdan:

14 tummarn ser helt klart intressant ut!

Ja men fattar dock inte varför det är en 5400rpm disk i den jämfört med den billigare som har 7200rpm? :S

Visa signatur

i7 6700K - Maximus VIII Hero - EVGA 980 Ti SC+ ACX - 850 Pro 1TB - Corsair DDR4 2x8GB - EVGA SuperNOVA G2 850W - Noctua NH-D15 - FD R5+6xNF-A14 PWM - Samsung C24FG73FQU
Asus ROG G752VY - i7 6700HQ - GTX 980M

Permalänk
Medlem

Tyckte att den dyrare av de på 13" var helt klart intressant!

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Avstängd

ASUS! har på tok för höga priser för innehållet i dom!

Permalänk
Medlem

synd dom har ett så uselt grafikkort på en så bra cpu.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Keeper of Traditions

Oj oj oj, en skärm med non-glare, det händer inte ofta i dessa prisklasser... U41JF såg riktigt intressant ut.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Större U41JF erbjuder Core i5 460M, Geforce GT426M

Det står ju 425M i tabellen

Permalänk
Medlem

14-tummaren var intressant. Men vilket pris!!
Och varför var dom tvugna att sätta i en dvd?!

Lite skumt att de presenterar vikten för den med ett 6-cellsbatteri när den har ett 8-cell...

Permalänk
Medlem

Ser hellre en liten SSD än en står HD i en laptop.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av biffen_OC:

ASUS! har på tok för höga priser för innehållet i dom!

Men däremot håller de bättre kvalité än Acer och HP istället.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Entusiast

Jag som hoppats på en uppgradering av UL-serien. Någon som vet om det blir några CULV-CPU i Sandy Bridge sen?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Battery: 6 cell. Weight: 1.8 KG (With 8 cell battery).

Nånting känns lite off. Om vi antar att det finns en 8 cells variant också, varför ange den kortare batteritiden och den tyngre vikten?

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Medlem
Skrivet av znarkus-o:

Battery: 6 cell. Weight: 1.8 KG (With 8 cell battery).

Nånting känns lite off. Om vi antar att det finns en 8 cells variant också, varför ange den kortare batteritiden och den tyngre vikten?

De vill väll vara ärliga? :P</sarkasm>

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Breddas:

Men däremot håller de bättre kvalité än Acer och HP istället.

Var inte det jag syftade på!

Asus är asus och då tar dom ut fina priser för att det står ASUS på datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biffen_OC:

Var inte det jag syftade på!

Asus är asus och då tar dom ut fina priser för att det står ASUS på datorn.

Haha, detta får mig att tänka på när Asus kom ut med att deras mål var "bättre datorer än Apple". Nu verkar de få lite av samma stämpel som Apple. Breddas argument håller väl fortfarande för övrigt, tycker du inte kvalitet är något värt att betala för?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av biffen_OC:

Var inte det jag syftade på!

Asus är asus och då tar dom ut fina priser för att det står ASUS på datorn.

Spontant tror jag exempelvis HPs varumärke är dyrare än Asus. Jag menar, hp syns ju i så många sammanhang, de satsar hårt på reklam och pr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

Spontant tror jag exempelvis HPs varumärke är dyrare än Asus. Jag menar, hp syns ju i så många sammanhang, de satsar hårt på reklam och pr.

Sant, men från min sida är det tvärtom.
2st inköpta Asusdatorer som funkar fortfarande utan något som helst problem.
*tittar kärleksfullt på sin Asus A1 från runt -99/00 någonting*

Jag har även en HP dv8000-serie med semi-defekt tangentbord som är under all kritik, touchpad som hoppar och diverse småproblem. Jag rådde en släkting att inte köpa HP, vilket han gjorde iallafall och han har redan fått lämna in den. Acer har jag blivit misstänksam mot efter mitt inköp av en Acer-aspire 5024 för ett par år sedan. En minnesmodul gick sönder, locket gick sönder i fästena, färgen flagnade, hårddisken blev överhettad och dog. vänta... jag är inte klar! Sen flimrade skärmen sönder och dog. Jag fick montera av skärmen på eländet, installera XBMC och köra den som mediacenter för att få någon nytta av eländet
Måndagsex? Tja, det finns faktiskt ett par personer här på forumet som har yttrat orden "En gång Acer aldrig mer Acer"

Nåja, Asus.. jag har inte blivit besviken på dem hittills. Synd att grafikkorten var lite i klenaste laget på dessa modellerna.

Permalänk
Medlem

Den U41 ser riktigt trevlig ut. Slimmad, med optisk enhet (när jag nu använde det senast), spelpotential, gott om lagring. Det enda som saknas är 1600*900 upplösning på skärmen, vilket jag nog tycker man borde få för 9000-9500:-. Skulle gladeligen betala extra för det annars! Undra om den kommer till Sverige. Har inte sett den på någon svensk sida än. Ska bli kul att läsa lite tester om den iaf!

Richard

Permalänk
Medlem

Asus N43/U41

Skrivet av DJHogi:

Den U41 ser riktigt trevlig ut. Slimmad, med optisk enhet (när jag nu använde det senast), spelpotential, gott om lagring. Det enda som saknas är 1600*900 upplösning på skärmen, vilket jag nog tycker man borde få för 9000-9500:-. Skulle gladeligen betala extra för det annars! Undra om den kommer till Sverige. Har inte sett den på någon svensk sida än. Ska bli kul att läsa lite tester om den iaf!

Richard

Hej!
Ska köpa en dator och tittar på U41 elller N43.
Är det stor skillnad på dessa maskiner.

Har någon testat tangentbordet på N43? Bra/dåligt?

Per

Permalänk
Medlem
Skrivet av vansbro:

Hej!
Ska köpa en dator och tittar på U41 elller N43.
Är det stor skillnad på dessa maskiner.

Har någon testat tangentbordet på N43? Bra/dåligt?

Per

Tror de är ganska snarlika sett till prestanda. Tgb på N53 har jag läst ska vara halvbra. Inte dåligt, men att det skulle kunnat gjorts bättre. Dock är det inte exakt samma maskin som N43 såklart. Så svårt att svara på. Det stora problemet just nu med U41 är att Asus inte kommer ta in den till Sverige till en början utan enbart satsa på U31 (Källa Asus.David här på SC), vilket är synd. Anser att det är för litet batteri i U31.

Här är ett litet test av U43. Har inte letat jättemycket efter fler, så vet ej om det finns

Asus N43JF Laptop, Prelaunch Review > Reviews > PCs & Laptops > Laptops > Tech2.com India

Permalänk
Medlem

N43 tangentbord

Tack för ditt svar!
(första gången jag använder sweclockers...)

Har du hör någon åsikt (förutom testet) om tangentbordet?

Tittade på Asus N53 på Onoff och där hade tangentbordet mellanrum mellan varje bokstav. På N43 så verkar det vara en annan typ.
Gillade tangentbordet på N53, men datorn var lite klumpig.

Mvh Per

Permalänk
Medlem

Har inte testat tgb så har ingen åsikt faktsikt. Sen är ofta känslan av hur man upplever ett tgb ganska individuell. Kan tyvärr inte hjälpa dig. Kika i forumtrådarna på ASUS Reviews and Owners' Lounges och sen om du kan få lite vägledning där!

Lycka till!