Oljud från 360 slim vs gammal 360?

Permalänk
Medlem

Oljud från 360 slim vs gammal 360?

Hur är ljudnivån på en 360 slim arcade (som läser direkt från DVD'n) i jämförelse med min gamla 360 (som läser från HDD'n) när jag spelar?

Permalänk
Medlem

Enorm skillnad tycker jag 360 slim låter knappt något i jämförelse.

Permalänk
Medlem

Låter bra, på min gamla 360 är det ju DVD-läsaren som för mest oväsen..... så om man köper en slim finns egentligen ingen anledning att köpa till en hårddisk för oljudets skull?!?

Permalänk
Medlem

Mitt 360 slim med 250gb hårddisk är verkligen hur tyst som helst, stör absolut inte lika mycket som de tidigare modellerna

Visa signatur

[ Razer Mamba | Razer Black Widow | Steelseries Siberia V2 | Razer Scarab BF3 ]

[CM HAF X | P6T Deluxe V2 | Corsair HX 850w | CPU: i7 930 + Corsair H50 | Corsair XMS3 3x2GB | Gigabyte GTX460 SOC | OCZ agility 3 120gb | WD 500Gb | WD 2tb ]

Permalänk
Medlem

Det är mest oljudet som den avger när den läser från skivan som jag stör mej på.
Nu har jag iallafall beställt en slim eftersom matnojje berättade att den knappt låter någonting alls i jämförelse med den gamla.

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått min 360 Slim Arcade och måste säga att jag blev ganska besviken.
Min gamla 360 med hårddisk ÄR tystare än den nya när jag spelar. :x

Permalänk
Skrivet av bleu:

Nu har jag fått min 360 Slim Arcade och måste säga att jag blev ganska besviken.
Min gamla 360 med hårddisk ÄR tystare än den nya när jag spelar. :x

Kör du båda på samma "vilkår" altså båda med spelet från dvdläsarn eller båda med spelet från hårddisken så är xbox 360 s tystast .

YouTube - 2010 Xbox 360 Slim Elite 250GB vs 2007 Xbox 360: side by side noise comparison & data transfer

Så för att du ska bli nöjd så får du skaffa en hårddisk.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Införskaffade ett 360slim med kinect för c:a 2-3 veckor sedan och kan bara säga att det är knäpp tyst. Den enda gången jag kan höra något är när den varvar upp skivan första gången. Och en polare som har gamla 360 arcade modellen tog med den hit så vi kunde jämföra enheterna ståendes sidan om varandra och det enda vi kunde höra var hans enhet, när vi stä'ngde av hans så blev det helt tyst i rummet.

Visa signatur

.::. Be Quiet Silent Base 800 :: Corsair RM1000i :: Asus ROG Strix B550-F Gaming :: AMD Ryzen 7 5800X :: Be Quiet Dark Rock 4 PRO :: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB 3600MHZ :: Crucial MX500 1TB :: Seagate ST8000DM004 :: RTX 2080 Super :: Sound BlasterX AE-5 :: Samsung G3 32" 165Hz .::.

Permalänk
Medlem

Självklart lär du ju köra med spelen installerade på en hårddisk. har inte hört många dvd-läsare i mina dagar som är knäpptyst, varken till dator eller konsol.

Sen förstår jag inte riktigt varför man inte köper en med hårddisk på en gång. Köper man på rätt ställe så diffar det inte mycket alls i pris.

Dom kronorna man sparar är så lite så det blir dumsnålt nästan. Om ekonomin är så tajt så är det bättre att vänta, eller strunta i 4st pizzor den månaden:)

Såg reklam i en butik för några veckor sedan. Xbox 360 4gb för 2490kr. Xbox 360 med 250gbhårddisk, 2690kr.

sedan såg jag att samma butik sålde 250gb hårddisken för runt 800-900kr...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har 4Gb modellen så nej kör inte spelen från hårddisken och köpte paketet som inkluderar kinect för 2899:-
Dvd brännaren i min dator och blu-ray spelaren till tv:n låter betydligt mer än mitt xbox

Visa signatur

.::. Be Quiet Silent Base 800 :: Corsair RM1000i :: Asus ROG Strix B550-F Gaming :: AMD Ryzen 7 5800X :: Be Quiet Dark Rock 4 PRO :: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB 3600MHZ :: Crucial MX500 1TB :: Seagate ST8000DM004 :: RTX 2080 Super :: Sound BlasterX AE-5 :: Samsung G3 32" 165Hz .::.

Permalänk
Medlem

Jag tycker personligen inte ljudnivån spelar så stor roll så länge den inte låter som ett sågverk och man behöver skrika för att överrösta den. I alla fall jag brukar gilla att dra på ganska bra med ljud på TV'n eller högtalarsystemet så att man känner att man spelar och får lite mer inlevelse så då hör man ju inte konsolens surr. Sitter med en 360 Elite icke slim.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Har inte möjlighet testa nu.... men kan man koppla in en vanlig extern HDD till 360'n och installera spelen på den?

Permalänk
Medlem

Ja det kan man bara att man måste först göra den xbox ready... kommer ej ihåg vad programmet heter nu

Visa signatur

.::. Be Quiet Silent Base 800 :: Corsair RM1000i :: Asus ROG Strix B550-F Gaming :: AMD Ryzen 7 5800X :: Be Quiet Dark Rock 4 PRO :: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB 3600MHZ :: Crucial MX500 1TB :: Seagate ST8000DM004 :: RTX 2080 Super :: Sound BlasterX AE-5 :: Samsung G3 32" 165Hz .::.

Permalänk
Skrivet av bleu:

Har inte möjlighet testa nu.... men kan man koppla in en vanlig extern HDD till 360'n och installera spelen på den?

Xboxet kan dock bara se upp till 16gigabyte stora externa medier. Så om du har en extern hdd på mer än 16gig (vilket du garanterat har) så kommer resten av hårddisken att bli oanvändbart.

Att koppla in en hårddisk till xboxet är heller inget som xbox rekomenderar, blir de något knepigt så kommer xbox support inte kunna hjälpa dig alls.

Läser du runt lite på xbox.com så står de lite här och var att man inte bör koppla in externa hårddiskar.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..