Permalänk

Det lilla i den stora

Byte av chassi för en billig peng.

Glömde tyvärr ta temps innan bytet men så här i efterhand så handlar det om ca 5 grader.

Setup:
Chassi: CM Cosmos 1000
MB: Rampage II Gene
CPU: 920 D0
CPU-kylare Noctua NH-U12P
Minnen: Dominator CM3X2G1600C8D
GF: Gainward Gtx260 1792Mb GS (Artic cooling)
PSU: CM Real Power 1000w (Mod, NH12P fläkt)
SSD: Intel 80 G2
HDD 1: WD 5000AAKS (Blue)
HDD 2: WD 1500HLFS (V Raptor)
HDD 3: WD 10EARS (Green)
Fläktar: 3st Noctua, 2 st från CM

Det lilla i den stora

Visa signatur

Rampage II Gene. i7 920 @ 3.6GHz, Noctua, Dominator @ 1606, Asus GTX580

Permalänk
Medlem

m-Atx i ett jätte chassi?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Skrivet av cat_fish_1:

m-Atx i ett jätte chassi?

Trött på mitt Antec p180 mini, sen är där fler HDDs på väg in och då får jag inte plats

Visa signatur

Rampage II Gene. i7 920 @ 3.6GHz, Noctua, Dominator @ 1606, Asus GTX580

Permalänk

Cosmos är alltid awesome att se

Permalänk

cosmos är riktigt fint men det blir alltid lika fult med kablarna i ett stort /silver chassi :/

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Gött med Cosmos! hoppas verkligen CM släpper en uppgradering, blir köp med en gång då.
Undrar lite om dina hårddiskburar, de verkar ligga med några centimeters förskkjutning, den övre raden är alltså förskjuten åt höger om bilderna stämmer?
En snabb titt på mitt egna ser jag att mina burar inte är förskjutna utan helt i linje med varandra.
Är det en mod du gjort själv eller en annan variant av Cosmos 1000?

Annars var det ett fint bygge
// Flukke

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Skrivet av ManBearPig:

cosmos är riktigt fint men det blir alltid lika fult med kablarna i ett stort /silver chassi :/

Beror ju såklart på hur man drar, de allra flesta verkar ju inte lägga så mycket tid på dragningen.
Just sosmos 1000 har ju inte så bra utgångsläge men det är ett fullt kapabelt chassi. Dragningen här var väl lite på latsidan tycker jag.

Skrivet av flukke:

Undrar lite om dina hårddiskburar, de verkar ligga med några centimeters förskkjutning, den övre raden är alltså förskjuten åt höger om bilderna stämmer?
En snabb titt på mitt egna ser jag att mina burar inte är förskjutna utan helt i linje med varandra.
Är det en mod du gjort själv eller en annan variant av Cosmos 1000?
// Flukke

TS har vänt hårddiskburarna åt fel håll, dom övre har skruvfästet neråt medans de ska sitta uppåt.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragdeath:

Beror ju såklart på hur man drar, de allra flesta verkar ju inte lägga så mycket tid på dragningen.
Just sosmos 1000 har ju inte så bra utgångsläge men det är ett fullt kapabelt chassi. Dragningen här var väl lite på latsidan tycker jag.

TS har vänt hårddiskburarna åt fel håll, dom övre har skruvfästet neråt medans de ska sitta uppåt.

Där har vi det, tack för svaret.. Tyckte väl att det såg lite konstigt ut!

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5