Permalänk
Medlem

MSI GX660R?

Hur kan priset ligga högre på
MSI GX660R-296NE
när den har sämre processor än
MSI GX660R-490NE?
Är det något annat jag missat som skiljer??!

om pengarna finns, är det värt att lägga dem på -490NE ist för vanliga GX660?

Permalänk
Medlem

Hur 296NE kan vara dyrare är konstigt som du säger, för 490NE är likvärdig eller bättre på allt.

Det verkar som om det är Quad Core vs Dual Core som är största skillnaden på den vanliga och R-modellen. Sen har den ju också större HDD och mer RAM.

Du får helt enkelt besluta om du vill ha allt det + QC vs DC.

Personligen tycker jag R-modellen känns väldigt prisvärd.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

Jag har alltid fått mig sagt att Quad Core är bättre än Dual Core. Kan du ge mig liten upplysning om hur de egentligen skiljer sig från varandra, bortsett från 2 och 4 kärniga

HAr läst lite och kan nog inte bestämma mig, går föräldrarna med pået så blire GX660R annars inte

Permalänk
Medlem

Quad Coren har lite lägre klock, men tar å andra sidan igen det i turbo-läget.

Sen finns det inte jättemånga spel och program som kan utnyttja QC på ett bra sätt.

Jag satsar själv på QC, men blir det DC för dig så tror jag absoult inte du behöver bli besviken.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

For spel ar QC i princip helt onodigt da det knappt ar nagot spel som har stod for det. Kopte sjalv en I7 pa min stationara men det angrar jag idag, kunde lika garna ha tagit den billigare phenom om jag vill ha QC eller en fet dual core som ar billigare, hade typ kanat mer pa mina spel pa det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

For spel ar QC i princip helt onodigt da det knappt ar nagot spel som har stod for det. Kopte sjalv en I7 pa min stationara men det angrar jag idag, kunde lika garna ha tagit den billigare phenom om jag vill ha QC eller en fet dual core som ar billigare, hade typ kanat mer pa mina spel pa det

Bullshit, alla nya spel stödjer quadcore.

Permalänk
Medlem

Som jag vet så är det inte "quads" utan det är dual cores med hyperthreading . dvs 2st fysiska kärnor och 2st visuella kärnor

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Bullshit, alla nya spel stödjer quadcore.

Öh, nej. Det gör alla nya spel inte alls faktiskt.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

Det blev "R" modellen för mig. Kände att jag ville ha mer ram och hårddisk. Sen fick jag ett bra pris på den så det blev den.

Permalänk
Medlem

Najs. Återkom gärna med synpunkter på den. Jag lutar mer åt Asus G73JW just nu men har inte bestämt mig än. Det står ju mellan 660R och den.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

Jag kommer dock inte få min förräns i jul så :/ Ganska irrriterande när den ligger där >.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

Som jag vet så är det inte "quads" utan det är dual cores med hyperthreading . dvs 2st fysiska kärnor och 2st visuella kärnor

Du tänker på i5-processorerna som har två fysiska kärnor med HT, vilket ger stöd för att köra upp till 4 trådar parallellt.

i7-orna som pratas om här har 4 fysiska kärnor med HT. Vilket ger stöd för upp till 8 trådar.

Permalänk
Medlem

Är det värt att göra Recovery CD:s på dator?

Permalänk
Medlem

Jacob14: Ja.

Varför? Skulle det gå åt skogen och du behöver service på något sätt kan affären att ta ut avgift för att göra en återställning (De skyller alltid på såna menlösa saker till och börja med, innan de kan konstatera det egentliga problemet). Det kostar några DVD-skivor och lite tid, så varför inte?

Sen kan det ju vara en fördel att ha sitt system helt omoddat och sparat på skivor vid en eventuell framtida försäljning. Underlättar med att formatera och leta drivrutiner och så.

Personligen så plockar jag ur hårddisken och sätter i en liten SSD och en större för lagring. Installerar sen en ren Win7 x64 Ultimate och sparar originaldisken som en "backup" av systemet.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Du tänker på i5-processorerna som har två fysiska kärnor med HT, vilket ger stöd för att köra upp till 4 trådar parallellt.

i7-orna som pratas om här har 4 fysiska kärnor med HT. Vilket ger stöd för upp till 8 trådar.

Då var det bara jag som lurat mig själv då (A)

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Jacob14: Ja.

Varför? Skulle det gå åt skogen och du behöver service på något sätt kan affären att ta ut avgift för att göra en återställning (De skyller alltid på såna menlösa saker till och börja med, innan de kan konstatera det egentliga problemet). Det kostar några DVD-skivor och lite tid, så varför inte?

Sen kan det ju vara en fördel att ha sitt system helt omoddat och sparat på skivor vid en eventuell framtida försäljning. Underlättar med att formatera och leta drivrutiner och så.

Personligen så plockar jag ur hårddisken och sätter i en liten SSD och en större för lagring. Installerar sen en ren Win7 x64 Ultimate och sparar originaldisken som en "backup" av systemet.

Vafan, började bränna första skivan utan problem men nu säger den att den inte hittar någon brännare längre?! wtf?

Permalänk
Inaktiv

Onödigt att ha en i7a då den bara har 1.6GHz.... Köp en i5a med 2.53GHz istället...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob14:

Vafan, började bränna första skivan utan problem men nu säger den att den inte hittar någon brännare längre?! wtf?

Äh tanka ImgBurn o då funkade det