Mediaspelare eller en till PS3?

Permalänk

Mediaspelare eller en till PS3?

Tänkte skaffa en TV till, vill gärna kunna titta på materialet som ligger på NAS'en även där. Idag löser en PS3 detta i vardagsrummet.

Nu går det att få tag i PS3'or beg. under 2000kr, finns det billigare och kanske bättre alternativ, behöver inte ha någon intern hårddisk. Tittar på divx material mest. Kör även en del högupplöst 720p/1080p .mkv filer. Då körs dessa från NAS'en via PS3 Media Server och till PS3:an utan problem idag.

Men finns det alternativ som ligger i samma/lägre prisklass som PS3:an

Det stod "PS$" i rubriken. Jag rättade till det. :)
Visa signatur

Skrivmaskin

Permalänk
Medlem

Har själv önskat mig en Boxee - Watch Movies, TV Shows and clips from the Internet on your TV. i julklapp av min sambo Använder också PS3 Media Server idag men jag har inte fått det att fungera helt klockrent. Till exempel stör jag mig på att det blir error i 720/1080-mkv'er när jag försöker spola eller hoppa i filmer.

Sen måste jag starta om klienten ofta..

Permalänk
Skrivet av RealElwood:

Tänkte skaffa en TV till, vill gärna kunna titta på materialet som ligger på NAS'en även där. Idag löser en PS3 detta i vardagsrummet.

Nu går det att få tag i PS3'or beg. under 2000kr, finns det billigare och kanske bättre alternativ, behöver inte ha någon intern hårddisk. Tittar på divx material mest. Kör även en del högupplöst 720p/1080p .mkv filer. Då körs dessa från NAS'en via PS3 Media Server och till PS3:an utan problem idag.

Men finns det alternativ som ligger i samma/lägre prisklass som PS3:an

Jag skulle vilja tipsa dig om Western Digital TV HD Live Media Player, den käkar allt!
Western Digital TV HD Live Media Player - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Mediacenter / Mediaextenders

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av chilly_schrimp:

Jag skulle vilja tipsa dig om Western Digital TV HD Live Media Player, den käkar allt!
Western Digital TV HD Live Media Player - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Mediacenter / Mediaextenders

jag funderar också på detta
en WD TV HD Live Media Player vore ett skitbilligt alternativ som kirrar 1080p
men ja e inne på PS3 lr Western Digital TV Live Hub (1790kr prisjakt 14dec2010)
vill man inte ha 1000Base-T?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159155:

jag funderar också på detta
en WD TV HD Live Media Player vore ett skitbilligt alternativ som kirrar 1080p
men ja e inne på PS3 lr Western Digital TV Live Hub (1790kr prisjakt 14dec2010)
vill man inte ha 1000Base-T?

Så länge du inte vill streama blu-ray filmer á la 50GB/styck räcker 100mBit/s. Jag har en Western Digital TV HD Media Player - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Mediacenter / Mediaextenders (den första WDTV'n) med en nätverksadapter och det går utmärkt så länge jag inte försöker spela en rå Blu-ray ripp.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

1000Base-T är en bluff, kolla tester så ser du att den inte har snabbare överföringshastigheter än den gamla med 100mb.

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxbiker:

1000Base-T är en bluff, kolla tester så ser du att den inte har snabbare överföringshastigheter än den gamla med 100mb.

Jaså? Jag för över filer mellan mina 2 datorer i 30 MB/s, testa det med 100 Mb/s.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

WDTV om du är ute efter en billig smidig lösning.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xxbiker:

1000Base-T är en bluff, kolla tester så ser du att den inte har snabbare överföringshastigheter än den gamla med 100mb.

med den gamla så menar du WD TV HD?
överföringshastigheter menar du åt båda hållen då lr?
jag vill ha ett system som utan problem klarar spela upp 1080p på min tv
tänkt model är server (med filmer) - router - mediaspelare (HD TV, PS3 lr va de blir) - tv

var kan man ta del av dessa tester?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem

Inga problem alls med PMS, finns en "patch" till det för beta versionen som fixar buggen med att man inte kan spola/hoppa i .mkv filmer.
Och filmer utan ljud etc löste jag genom att uppdatera MEncoder.

Funkar klockrent för mig nu förtiden.

Visa signatur

"De omnibus dubitandum"