Google lär föräldrar datorer

Permalänk
Melding Plague

Google lär föräldrar datorer

Inga frågor är för små när Google visar hur det går till att använda datorer och nyttja webben.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweC:

Google tar dock inget ansvar för eventuella följdfrågor ...

... Det blir väll vår uppgift

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Det händer ingenting när jag klickar, och sladden från musen passar inte i eluttaget. Datorer är så j*vla dumma

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepperflame:

Det händer ingenting när jag klickar, och sladden från musen passar inte i eluttaget. Datorer är så j*vla dumma

xD
Bäst att kasta ut den och köpa en skrivmaskin istället

Väl behövt.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Tack så mycket!

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepperflame:

Det händer ingenting när jag klickar, och sladden från musen passar inte i eluttaget. Datorer är så j*vla dumma

Dagens skratt xD

Pluspoäng till Google. Även om antalet människor som är födda innan folk började ha datorer hemma minskar, så finns det fortfarande väldigt många kvar.

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem

nästa problem är ju om personen inte kan engelska haha

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Skrivet av cirderf:

nästa problem är ju om personen inte kan engelska haha

Google hjälper till med det också, Google Translate. Och Google tar nog inget ansvar om det blir så obegripligt att man förstår ännu mindre.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamefreak:

Google hjälper till med det också, Google Translate. Och Google tar nog inget ansvar om det blir så obegripligt att man förstår ännu mindre.

Haha tänkte inte på det xD men google antar väl att folk som tittar på guiderna klarar av engelska de kan ju inte göra på alla språk precis x)

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamefreak:

Google hjälper till med det också, Google Translate. Och Google tar nog inget ansvar om det blir så obegripligt att man förstår ännu mindre.

Google har allt. Google is Almighty

För varje ny sak Google tar sig ann så tar de även ett steg mot att bli absolut. Präster har ju alltid tjänat bra med kulor, man kanske skulle börja predika för Google? Även om det redan finns många Google-fruktiga så är det säkert någon som inte vet.

Är väl föga förvånande om "Google" är det mest välkända ordet i världen idag. Tidigare har det varit "okey" och "coca-cola".

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av scienta:

Är väl föga förvånande om "Google" är det mest välkända ordet i världen idag. Tidigare har det varit "okey" och "coca-cola".

Inte hos tekniklärare 50+.

Då är det Goggle eller Goo-gle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Inte hos tekniklärare 50+.

Då är det Goggle eller Goo-gle.

Hehe, touché!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Inte hos tekniklärare 50+.

Då är det Goggle eller Goo-gle.

Jag skulle nog säga att "Goggel" är det vanligaste uttalet i kategorin du nämner, men jag kan ha fel..

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamefreak:

Google hjälper till med det också, Google Translate. Och Google tar nog inget ansvar om det blir så obegripligt att man förstår ännu mindre.

Man kan ju få det textat så snart så borde dem väll fixa svensk översättning automatiskt via google translate.

Permalänk
Medlem

Haha fyf*n va grymt Nästa gång syrran / föräldrarna behöver hjälp får dem en länk istället, härligt!

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Keeper of the Bamse

Tokfräsh tjej, söt som socker

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Skoj dock tror jag aldrig att dumma frågor försvinner eller om man kan hjälpa till med os och program man knappt har hört talas om sen så säger någon. - jag trodde du var bra på datorer etc.

Varför ska alla få gratis surport?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt! Blir det något stort så kanske man ska hänvisa till den i framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Skoj dock tror jag aldrig att dumma frågor försvinner eller om man kan hjälpa till med os och program man knappt har hört talas om sen så säger någon. - jag trodde du var bra på datorer etc.

Varför ska alla få gratis surport?

Dator nördens förbannelse.

Hur är det när ni har problem med annat tex bilen?
ringer ni polarn och säger:
"Bilen startar inte, vad ska jag göra?"
"Vad har du för bil?"
"En grön."

Permalänk
Skrivet av inflix:

Dator nördens förbannelse."

The curse of the grammar nazi, it's worse.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem

fan va skönt, nu när någon okunnig datoranvändare behöver hjälp med något kan man bara hänvisa till den där hemsidan! (y)

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

nice sida, annars har komvux några kurser också. Farsan gick några stycken och han börjar klara sig riktigt bra nu

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Man kan ju få det textat så snart så borde dem väll fixa svensk översättning automatiskt via google translate.

Universal Subtitles - Free and open tools for creating captions, subtitles, and translations for video. ?

Hjälp du till att översätta om du vill.

Visa signatur

sqrt(1787569)