Inet öppnar butik i Stockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjRaven:

För webhallen är ett seriöst skitföretag? aldrig handlat där på 2 år..och kommer så aldrig mer göra

Håller med! Bra att Inet kommer

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

Varför är webhallen dåliga? För att dom konkurrerar ut andra prismässigt? Enda dåliga med Inet är att dom inte säljer spel.

Knappast att Webhallen har bäst priser skulle inte ens köpa från de om de hade det. Det är bara att få lägsta pris från onoff el elgiganten som har 100 gånger bättre service. De skiter helt enkelt i sina kunder så fort de har blivit lite större. Extremt dåligt och oseröst service

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem

Underbart! Bor i Västerås men jobbar i Stockholm så jag kommer gärna in och handlar av er direkt nästa gång!
Keep up the good work!

Permalänk
Medlem

Asså, det här tipsade jag om för över ett år sedan - nu blir det verklighet, KUL!

Nueraså att WH's affärsmodell grundas på cash flow, dvs. höga volymer, ådå e frågan om Inet kan matcha WH, service/support/kundförståelse är en annan parameter där Mycom torskade tungt. Därtill finansell långsiktighet. Helt klart kommer priset att avgöra för 08-rna var man shoppar, på WH eller Inet. Sen vetja inte hur mycket WH's fjortisfjäsk med spelreleaser betyder, men antar man inte ägnar sig åt jippon man inte tjänar pengar på.

Stora volymer=lägre inköpskostnader=lägre priser=fler kunder.

Välkommen till Stockholm, Sveriges enda och minsta storstad.

Sen förväntar vi oss att Inetpersonalen snackar görtyken göteborska och retar oss för att vi inte harnåt Ullevi så vi kan retas tebaks om var eran T-bana e.

Permalänk
Medlem

Fan vad king! NICE

Permalänk

inet is going for the world mohahahaha!!

nä men längtar tills den dag kommer då det öppnas en inet butik i min lilla stad

Permalänk
Medlem

92_slayer du tog orden från mig ^^

Visa signatur

[XFX nForce(MI-9300-7AS9)] [Intel C8200 2.33GHz ] [Siberian Tiger2 NQ-3590] [4gig ram] [Nvidia Gforce 8800GT med Arctic Cooling Accelero S1 rev2.] [1100 Gb lager] [OCZ 600W] [TT Aguila] [fraktfritt från indomo.se vid orders över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"]

Permalänk

Åhhhh Inet... *stön*

Visa signatur

Samsung 24" S24A350H LED | Fractal Design Define R3 | FSP FSP650-80EGN 650W 80+ Gold | MSI P67S-C43 REV B3
1TB Samsung Spinpoint F3 | Intel Core i5 2500K | Cooler Master Hyper TX3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB Windforce Rev 2.0 | Mionix Naos 3200 @ SteelSeries S&S Solo | Logitech Ultra-X

Permalänk
Medlem

Om de lägger det centralt (läs vasastan) så kanske man kan utnyttja det ibland. Annars känns det redan så smidigt med Dustin till utlämningsstället som ligger 2 minuter från porten.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Riktigt nice, men hötorget är tyvärr på fel linje!
(Måste klaga på något!)

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Derox:

Om de lägger det centralt (läs vasastan) så kanske man kan utnyttja det ibland. Annars känns det redan så smidigt med Dustin till utlämningsstället som ligger 2 minuter från porten.

Hötorget ligger där det ligger

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Många verkar tro att priserna kommer dumpas nu, vet ni inte vilka taskiga marginaler det är på datorkomponenter ????

Hoppas de kommer på ett ställe där det inte är HELT omöjligt att stanna till snabbt med bil

Visa signatur

Asus P8Z-77, i7-3770K 32GB DDR3, ATI 5850, Samsug 830-256 H50, 5.5TB HD, LG GGW-H20L blu-ray, Thermaltake 750W, HP 30" 2560x1600.
Intel NUC3217 16GB 256GB Crucial m4 6235 wifi, DiNovo mini
Acer 3830T 8GB (server med 21TB USB disk), HP 8560W 16GB 180GB SSD, HP 2560p 1TB, Asus UX21, QNAP 409Pro 7TB NAS,.

Permalänk
Medlem

Finally! Denna nyhet blev en bra julklapp

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Hötorget ligger där det ligger

Ahh, missade att den låg runt hötorget, såg bara "ingen exakt adress är annonserad". Det låter ju bra :).

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Kan någon förklarat hypen med Inet för mig? för jag förstår verkligen inte varför alla handlar där.

Visa signatur

Awsomness

Permalänk
Skrivet av Kimpish:

Kan någon förklarat hypen med Inet för mig? för jag förstår verkligen inte varför alla handlar där.

Inet har oftast lägst priser på produkter, dom har fri frakt över 500kr och en jävla snabb leveranstid.
finns de nåt annant att begära?

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Pennybridgarn:

Inet har oftast lägst priser på produkter, dom har fri frakt över 500kr och en jävla snabb leveranstid.
finns de nåt annant att begära?

En fysisk butik i Stockholm

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Entusiast

Det finns tre typer av datorbutiker i stockholm:
* Storkedjor (Vitvaror och brödrostar mellan datorerna) med totalt noll intresse att hjälpa sina kunder. Det är enbart sälj, sälj och sälj som existerar hos dem.
* Småbutiker vars sortiment är så extremt utdaterat, att man kan hitta ett antal år gammal hårdvara i splitternya förpackningar OCH som fortfarandes skyltas i skyltfönster/i butiken med., samtidigt som priserna också är X år gamla.
* TV-spelsbutiker som försöker sälja datorer och hårdvara, men missade seriös och kunnig personal som vet vad dem säljer och kan hjälpa sina kunder.

Inet skulle fylla en viktig funktion i Stockholm:
Seriös datorbutik med uppdaterat sortiment och intresse för sina kunder.
Det finns inga sådana butiker i Stockholm. Kjell&co är det närmaste, men är ingen datorbutik precis. Dem har datortillbehör, men MYCKET begränsat)
Även om Inet har en aning högre priser (där det bara handlar om enstaka kronor, en tjuga eller liknande) är servicen ack så mycket viktigare, och service är lätt att konkurrera med här i Stockholm, då den är helt bortblåst.

Exempel på service:
Exempel 1:
Kund: -"Skulle jag kunna få känna på den där musmattans kvalitet?"
Webbhallen: -" Nej, då måste vi öppna förpackningen. Du måste köpa den först."
Kjell&co: -"Javisst, jag skall bara öppna den först, avvakta lite.. *öppnar förpackningen*"

Exempel 2:
Kund: -"Skulle ni kunna kolla om den där bildskärmen verkligen har hdmi-ingång? Det uppges inte i faktabladet/på er hemsida."
Webhallen: -"Ööööh. Vad är det?" / -"Nej, vi får inte bryta förpackningarna. Ni måste köpa den först."
Kjell&co -"Låt mig kolla... *Hämtar skärm* ... *öppnar förpackning* ... Jo. det verkar så. är det den du menar? ... *pekar på kontakten*"

Varför Kjell & co?... Dem har en service som andra butiker verkligen skulle kunna ta efter. Jag hoppas Inet satsar på den servicen.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Härligt!

Permalänk

Shit vad nice ska bli så skönt att kunna hänvisa folk till inet ist för webhallen och att kunna göra alla köp därifrån.

Permalänk
Medlem

Varför inte öppna en i norra norrland också? Närmare bestämt i Luleå Vi har inte en ända bra dator butik här uppe, eller ja okej Overclockers (OC.nu) funkar i yttersta nödfall men bara då. Annars så beställer väll alla från Inet eller liknande för det finns seriöst ingen bra Dator inriktad butik här uppe. Själv så har jag köpt allt jag har från Inet förutom g-kortet, och det skulle ju vara en "Dream come true" med Inet runt hörnet.

Visa signatur

Dator: Duglig. Padda: Asus Eee Pad Transformer TF101.
Konsol: PS4. Telefon: Nexus 5.

Citera om ni vill ha svar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DjRaven:

För webhallen är ett seriöst skitföretag? aldrig handlat där på 2 år..och kommer så aldrig mer göra

Ingen som tvingar dig att handla där. Men så länge det finns fler aktörer på marknaden så kommer konkurrensen gynna oss konsumenter.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Nice, så nu kommer jag aldrig behöva handla från Komplett igen. underbart.

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

JAAA! Inet är den enda butiken som jag handlar elektronik ifrån! Stort plus!

Permalänk
Medlem

AWESOME!
Då kan jag ju panikköpa saker hos Inet nästa gång något går sönder istället för att gå till Webhallen
Fast för planerade köp är ju online smidigare... Men å andra sidan kanske jag ska gynna den fysiska butiken vid nästa datorköp om det inte skiljer något i pris... Vi får se!
Jag ska ju definitivt avlägga en visit på öppningsdagen om jag kan!

Hoppas det blir en hårdvarunördbutik och inte för mycket spel och sånt som drar småungar. Fast å andra sidan skulle ett upplägg likt Apples butiker vara trevliga. Det finns nog ingen elektronikbutik som jag har besökt som har varit bättre än Apples butiker i New York...

Skrivet av Kilroy:

Riktigt nice, men hötorget är tyvärr på fel linje!
(Måste klaga på något!)

Senast jag kollade gick blå, röda och gröna linjen förbi centralen och alla pendeltåg och en himla massa bussar
Om det blir Pauses gamla lokaler så är det ju bara 50 m längre från Centralen än från Hötorget
Det kan ju inte bli bättre läge ju

Visa signatur

En potatis

Permalänk

JAAAAAAAAAAAA!!!

HURRAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem

Nu är jag riktigt, riktigt glad.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

Det var fanders på tiden!

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felix:

Senast jag kollade gick blå, röda och gröna linjen förbi centralen och alla pendeltåg och en himla massa bussar
Om det blir Pauses gamla lokaler så är det ju bara 50 m längre från Centralen än från Hötorget
Det kan ju inte bli bättre läge ju

Ok då, om det hamnar på rätt sida Hötorget funkar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpish:

Kan någon förklarat hypen med Inet för mig? för jag förstår verkligen inte varför alla handlar där.

Ett personligt och trevligt bemötande.

Väldigt hjälpsam kundtjänst som oftast faktiskt försöker lösa problemet för kunden istället för att försöka slippa ansvar.

Random godis med i sina paket.

Riktigt bra priser.

Gratis frakt på ordrar över 500kr för sweclockare.

Håller en bra dialog med sina kunder, inte minst i en forumtråd här på Sweclockers.

Kunnigt och bra datorbyggande om man beställer färdigmonterat.

Relativt välkomponerade egna datorer, till skillnad från många andra så försöker dom inte blåsa sina kunder med hypade specs utan har faktiskt datorer komponerade på ett sätt som dom flesta av oss som faktiskt kan någonting kan godkänna.

Riktigt snabba leveranser.

Bra fraktpriser även utan swecrabatten.

Tja, det är några av anledningarna till varför jag handlar där iaf.

Vilken butik föredrar du?

Jag handlar iofs oftare på dustinhome när jag köper småsaker då dom har grymt bra studentrabatt på vissa varor och fraktfritt på alla ordrar om man är student.

EDIT: En annan anledning är förresten att min pappa brukade handla där för redan typ 10 år sedan då dom var rätt nyöppnade och blev alltid riktigt bra och trevligt bemött även om han inte kunde ett skit så blev han aldrig pålurad någon onödig vara och redan från början hade dom väldigt bra priser.
Och det känns som att dom faktiskt inte har förändrats så mycket sedan dess.
Dom kör på samma princip då som nu.
Bra, kunnig och ärlig service i kombination med så bra priser man kan erbjuda.
Man är villig att offra utbud och expansionsfart för att hålla kvar vid det. Prioriteringar jag gillar.

Och Inet, om ni läser detta, har ni en anställning ledig på er PR avdelning så är jag tillgänglig.