InluZion Presents: NZXT Khaos the Industrial beast...

Permalänk
Avstängd

InluZion Presents: NZXT Khaos the Industrial beast...

Ja kan ju lägga upp lite INFO om mitt kommande bygge som är sponsrat av NZXT, dom har vänligen sponsrat mig med deras KHAOS chassi som ska moddas om ganska så mkt.

Idér kommer att komma in lite senare ikv, la bara upp tråden så att jag inte glömmer bort det.

Sponsorer för detta bygge är.

Chassi: NZXT

Sen har även Televaruhuset ställt upp och sponsrat mig så vänligt med
Moderkort: ASUS CROSSHAIR III FORMULA
CPU: AMD Phenom II 1090T

Riktigt trevlig kille jag har fått tala med där, kan inte säga annat än positiva saker om han/dom, vet att dom blir såga här på SweC men om folk gav dom en chans ist.

Tack ännu en gång Televaruhuset för erat stöd.

Chassit kan ni titta på hos NZXT: NZXT :: Unique. Unprecendented. Inspired - Khaos Product Detail

EDIT: Lägger in lite snabba koncept bilder så ni inte tror att jag bara tigger åt mig dessa delar som jag får sponsrade.

Har dessutom inte fått hem chassit ännu så har ju inte fått den riktiga känslan för det ännu...

Edit: har gjort om toppen, bytt plexit mot nät och valt den (Troligtvis slutgiltiga) färgen.

kom ihåg att detta bara är koncept bilder och att mycket kan komma och troligtvis kommer att ändras då jag inte vet till 100% hur chassit verkligen ser ut från alla vinklar.

MVH
Emil

Permalänk
Proffsmoddare

Grattis jag har själv fått ett Khaos av NZXT till framtida bygge och det är verkligen ett monster Det sr väldigt imponerande ut på bild men IRL, JISSES!!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att följa, lycka till med projektet!

Visa signatur

3600X + NH-D15 | 32GB DDR4 | MSI 1080Ti Gaming X | MSI X570 MPG | FOCUS GX 750W | MP600 2TB | Define 7 White

Permalänk
Avstängd
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10613103']Grattis jag har själv fått ett Khaos av NZXT till framtida bygge och det är verkligen ett monster Det sr väldigt imponerande ut på bild men IRL, JISSES!!

Har inte fått mitt ännu, men vad jag har läst på recensioner så är det värre. men snyggt på bild är det iaf.

blev det chassit för att det passade in till 100% för mina planer på ett extremt industriellt chassi..

har du bilder på ditt KHAOS chassi!? isf kanske du kan skicka några till mig!?

MVH

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PeeWee90:

Ska bli intressant att följa, lycka till med projektet!

Tackar. ska se om jag kan fixa lite koncept bilder på det ikv..

MVH

Permalänk
Proffsmoddare

Bilder på mitt

http://img256.imageshack.us/img256/7453/khaos1.jpg
http://img843.imageshack.us/img843/4656/khaos2.jpg
http://img543.imageshack.us/img543/9758/khaos3.jpg
http://img153.imageshack.us/img153/4343/khaos4.jpg

och jag menade inte att det var sämre IRL utan wowfaktorn är HÖGRE Jag har med läst tester och jag håller inte med alls förutom just det att fläktrampen inuti som ska hålla 3st 120mm är extremt tunn och flimsig

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd

Fuuuck me sideways.. thats huge...

Dina bilder gav en mkt bättre bild på chassit än alla reviews... Nu får det komma till mig fort tycker jag

Tack för bilderna!

Permalänk
Medlem

Vad hände med ditt CoolerMaster sponsrade projekt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hirsch:

Vad hände med ditt CoolerMaster sponsrade projekt?

Det är typ klart. ska bara få agget guldkromat sen ska det upp bilder på det. finns tyvär inga bilder på arbetets gång då min 2åriga son hittade min kamera och om vi säger så här, sleeping with the fish.

den fick som min mobil alltså bada i toaleten

men det kommer att komma upp bilder på det när agget kommer hem

Permalänk
Medlem

Känns som att det är mycket snack och liten verkstad? Du pratade om att idéer skulle komma senare "ikväll"...

Och hur går det med CoolerMaster-bygget? Och bitfenix-bygget?

No hard feelings, men det luktar "lite" mytoman! Rätta mig gärna om jag har fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Känns som att det är mycket snack och liten verkstad? Du pratade om att idéer skulle komma senare "ikväll"...

Och hur går det med CoolerMaster-bygget? Och bitfenix-bygget?

No hard feelings, men det luktar "lite" mytoman! Rätta mig gärna om jag har fel

Tyvärr känner jag två tummar upp på denna kommentaren

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hirsch:

Känns som att det är mycket snack och liten verkstad? Du pratade om att idéer skulle komma senare "ikväll"...

Och hur går det med CoolerMaster-bygget? Och bitfenix-bygget?

No hard feelings, men det luktar "lite" mytoman! Rätta mig gärna om jag har fel

Bit-Fenix bygget blev det inget av och det vet dom om, då dom skickade ett chassit om inte hade något annat än fel, alltså inte det färdiga chassit, har talat med Bitfenix om det också och dom sa att det var inte meningen att jag skulle få ett av dom inte klara chassina så jag fick strunta i det bygget.

Coolermaster bygget har jag som sagt redan förklarat att jag väntar på att agget ska bli klart, tänker inte lägga upp några bilder på det förens agget kommer och det är det färdiga chassit, har även bestämt mig för att göra ändringar i chassit nu medan jag ändå väntar på att agget ska bli klart.

Du får gärna kalla mig mytoman om du vill det, har som vana att inte ta åt mig av vad som sägs på forum.

Sen så är det så att det inte alltid blir som planerat, grabben har gått och blivit sjuk och det är så att jag prioriterar han lite mer än att uppdatera SweC om mina byggen då min sons hälsa är skapligt mycket viktigare än byggena.

Kan lägga upp några snabba koncept bilder som jag nyss slängde upp för att visa att det inte står still och sen är det inte så lätt att börja utan att ha chassit hemma.

MVH

EDIT: Koncept bilder tillagda 4st (kom ihåg att dessa bara är snabbt gjorda och inte dom slutgiltiga)

Permalänk
Medlem

personligen gillade jag inte fläktplatsen på toppen, eller va det nu är. Skulle föredra någn form av snygga diskreta hål där istället. Skrev detta via iphonens tangentbord, så ursäktar för missade stora bokstäver osv.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fyren:

personligen gillade jag inte fläktplatsen på toppen, eller va det nu är. Skulle föredra någn form av snygga diskreta hål där istället. Skrev detta via iphonens tangentbord, så ursäktar för missade stora bokstäver osv.

Gillar inte det jag heller. det blev mest där för att jag hade tråkigt, det ska göras något annat där och troligtvis blir det som du tyckte några diskreta hål ist.

MVH

Permalänk
Avstängd

du har alltså 4 byggen som inte blivit klara sen börjar du på ett 5e. jag har barn sj o har knappt tid o sitta vid datorn alls, hur har du räknat med o hinna bygga 5 datorer? sponsorerna kan ju inte bli så glada när dem skickar saker sen händer det inget?? Mvh!

Permalänk

det var inget dåligt chassi dedär

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av og900turbo:

du har alltså 4 byggen som inte blivit klara sen börjar du på ett 5e. jag har barn sj o har knappt tid o sitta vid datorn alls, hur har du räknat med o hinna bygga 5 datorer? sponsorerna kan ju inte bli så glada när dem skickar saker sen händer det inget?? Mvh!

Så är det med barn, mitt ex har redan skrikit på mig flera gånger angående datorbyggande Vi har gått ifrån bästisar till fiender sedan jag började bygga datorer för pengar, så äre tyvärr.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av og900turbo:

du har alltså 4 byggen som inte blivit klara sen börjar du på ett 5e. jag har barn sj o har knappt tid o sitta vid datorn alls, hur har du räknat med o hinna bygga 5 datorer? sponsorerna kan ju inte bli så glada när dem skickar saker sen händer det inget?? Mvh!

Nu vet jag inte hur du räknar lilla vänn. CM bygget, är i princip bara agget som ska i så är det klart, då är det bara 2byggen kvar, fractal bygget och NZXT bygget...

Tid får man ta sig efter jobb och helg osv, men inte när grabben är sjuk, då får välle sponsorerna bli hur sura dom vill , men min sons hälsa går före dom..

sen har ajg nog turen att ha en väldigt förstånde sambo som hjälper mig.

Permalänk
Medlem

kan inte alla sluta tjata om hans inte färdiga byggen, håll er till ämnet istället. tycker det ser ut som om detta kan bli ett intressant bygge men det är svårt att avgöra från bara dom bilder du har lagt upp hittils

Permalänk
Medlem
Skrivet av InluZion:

Bit-Fenix bygget blev det inget av och det vet dom om, då dom skickade ett chassit om inte hade något annat än fel, alltså inte det färdiga chassit, har talat med Bitfenix om det också och dom sa att det var inte meningen att jag skulle få ett av dom inte klara chassina så jag fick strunta i det bygget.

Coolermaster bygget har jag som sagt redan förklarat att jag väntar på att agget ska bli klart, tänker inte lägga upp några bilder på det förens agget kommer och det är det färdiga chassit, har även bestämt mig för att göra ändringar i chassit nu medan jag ändå väntar på att agget ska bli klart.

Du får gärna kalla mig mytoman om du vill det, har som vana att inte ta åt mig av vad som sägs på forum.

Sen så är det så att det inte alltid blir som planerat, grabben har gått och blivit sjuk och det är så att jag prioriterar han lite mer än att uppdatera SweC om mina byggen då min sons hälsa är skapligt mycket viktigare än byggena.

Kan lägga upp några snabba koncept bilder som jag nyss slängde upp för att visa att det inte står still och sen är det inte så lätt att börja utan att ha chassit hemma.

MVH

EDIT: Koncept bilder tillagda 4st (kom ihåg att dessa bara är snabbt gjorda och inte dom slutgiltiga)

Hey! No hard feelings som sagt...

Men du kan väl förstå varför man börjar undra? Vilka skäl du än anger så vet ju inte vi om vad som har hänt förens du berättar vad det är som har hänt, eller hur? Och innan man ens har sett en endaste bild blir man ju ännu mera skeptisk...

Sen så läste man i en annan tråd att Wolverine inte alls hade hört talas om att du har blivit sponsrad, trots att han själv är väldigt involverad med företaget ifråga (men visst, han kan väl kanske inte veta allt!)

Inlägget - #10588064

Skrivet av Terihan:

kan inte alla sluta tjata om hans inte färdiga byggen, håll er till ämnet istället. tycker det ser ut som om detta kan bli ett intressant bygge men det är svårt att avgöra från bara dom bilder du har lagt upp hittils

Huruvida byggena blir klara eller inte är väl faktiskt väldigt relevant? Syftet med tråden är väl att han i slutändan ska visa upp en färdig produkt? En färdig produkt som inte blir färdig...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av hirsch:

Hey! No hard feelings som sagt...

Men du kan väl förstå varför man börjar undra? Vilka skäl du än anger så vet ju inte vi om vad som har hänt förens du berättar vad det är som har hänt, eller hur? Och innan man ens har sett en endaste bild blir man ju ännu mera skeptisk...

Sen så läste man i en annan tråd att Wolverine inte alls hade hört talas om att du har blivit sponsrad, trots att han själv är väldigt involverad med företaget ifråga (men visst, han kan väl kanske inte veta allt!)

Inlägget - #10588064

Huruvida byggena blir klara eller inte är väl faktiskt väldigt relevant? Syftet med tråden är väl att han i slutändan ska visa upp en färdig produkt? En färdig produkt som inte blir färdig...

Det är bekräftat att han visst är sponsrad av Cooler Master. Forum-dramatik kan vi väl klara oss utan Hirsch! Även om jag förstår att dina funderingar är grundade i InluZions kameras påtagliga frånvaro så krävs det inte mer än att bara ignorera. Hade det varit så att han inte var sponsrad och mest trollade så får väl det också stå för honom. Det faktum att han inte har några bilder i ett sponsrat bygge är någonting mellan honom och hans sponsorer och ingenting jag tänker beblanda mig i något ytterligare.

Men det jag ville säga var iallafall att InluZion är sponsrad av Cooler Master, av NZXT vet jag inte, men det kan man väl inte mer än att utgå ifrån eftersom att han själv säger det.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Det är bekräftat att han visst är sponsrad av Cooler Master. Forum-dramatik kan vi väl klara oss utan Hirsch! Även om jag förstår att dina funderingar är grundade i InluZions kameras påtagliga frånvaro så krävs det inte mer än att bara ignorera. Hade det varit så att han inte var sponsrad och mest trollade så får väl det också stå för honom. Det faktum att han inte har några bilder i ett sponsrat bygge är någonting mellan honom och hans sponsorer och ingenting jag tänker beblanda mig i något ytterligare.

Men det jag ville säga var iallafall att InluZion är sponsrad av Cooler Master, av NZXT vet jag inte, men det kan man väl inte mer än att utgå ifrån eftersom att han själv säger det.

Jag sa att jag grundade mina misstankar i Wolverines kommentar, eller rättare sagt att den kommentaren förstärkte mina misstankar. Dramatik? Kalla det vad du vill, men jag ser inte problemet med att ifrågasätta hans trovärdighet och förövrigt spelar ju inte det någon roll nu då InluZion redan har förklarat situationen?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av hirsch:

Jag sa att jag grundade mina misstankar i Wolverines kommentar, eller rättare sagt att den kommentaren förstärkte mina misstankar. Dramatik? Kalla det vad du vill, men jag ser inte problemet med att ifrågasätta hans trovärdighet och förövrigt spelar ju inte det någon roll nu då InluZion redan har förklarat situationen?

Skit bra. Jag uppfattade det som att det var med avsikt att sätta TS i en obekväm sits, men jag uppfattade det väl fel. Jag är inte den som inte kan ta det.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Skit bra. Jag uppfattade det som att det var med avsikt att sätta TS i en obekväm sits, men jag uppfattade det väl fel. Jag är inte den som inte kan ta det.

Givetvis sätts InluZion i en svår - obekväm - sits när hans projekt ifrågasätts, så du uppfattade det hela korrekt.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av hirsch:

Givetvis sätts InluZion i en svår - obekväm - sits när hans projekt ifrågasätts, så du uppfattade det hela korrekt.

Okej, vad synd.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Avstängd

jag kommer att komma upp med bilder på både fractal bygger (Inte börjat modda det ännu, men för att visa att det finns) Även det icke klara CM bygget kommer det att komma bilder på NZXT bygget blir svårt då chassit inte kommit ännu. kan förstå att ni tvivlar, men det har kommit hem en ny kamera nu, så nu kommer det att fotas så att ni kommer veta vad som sker, kommer dock inte uppdatera varje dag då jag måste ha lite tid med familjen oxå!

MVH

Permalänk
Avstängd

En liten snabb jul edit nu då.

Jag hade tänkt att få lite gjort men nu är det så att både Chassi, Moderkort, CPU och minne till bygget kommer efter helgen med lite tur, så vi får hoppas på det bästa.

Jag vet att jag har vart lite off, men jag har vart sjuk sen blev grabben sjuk och nu jag igen så det har inte vart någon rolig tid detta, men det kommer att bli så att jag får lägga i en högre växel när grejerna kommer helt enkelt.

vi får även hoppas på att ni kommer att gilla det ni ser.

MVH

Permalänk

har bara en liten fråga. Vilket program använder du för att göra ritningen? och hur importerar du bilderna på alla delar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av InluZion:

jag kommer att komma upp med bilder på både fractal bygger (Inte börjat modda det ännu, men för att visa att det finns) Även det icke klara CM bygget kommer det att komma bilder på NZXT bygget blir svårt då chassit inte kommit ännu. kan förstå att ni tvivlar, men det har kommit hem en ny kamera nu, så nu kommer det att fotas så att ni kommer veta vad som sker, kommer dock inte uppdatera varje dag då jag måste ha lite tid med familjen oxå!

MVH

Man kan förstå att familjen går först, eller jag kan iaf det hade varit enklare att förklarat för oss hur det låg till, så kanske det inte hade varit så stora ?. Sedan kan man ju skita i dina trådar oxå men det är ju alltid intressant med chassi modds

Och sedan så skall du inte skynda med uppdatera varje dag då en person som har familj och jobb hinner inte det, och man skall göra sina moddar ordentligt även om det tar 3 år att bli klar och nöjd

Så lycka till håller tummarna för att det går bra med moddningen och det kommer upp massor med trevliga bilder i framtiden på ditt/dina chassin som du har fixat

//Dahlin

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dahl1n:

Man kan förstå att familjen går först, eller jag kan iaf det hade varit enklare att förklarat för oss hur det låg till, så kanske det inte hade varit så stora ?. Sedan kan man ju skita i dina trådar oxå men det är ju alltid intressant med chassi modds

Och sedan så skall du inte skynda med uppdatera varje dag då en person som har familj och jobb hinner inte det, och man skall göra sina moddar ordentligt även om det tar 3 år att bli klar och nöjd

Så lycka till håller tummarna för att det går bra med moddningen och det kommer upp massor med trevliga bilder i framtiden på ditt/dina chassin som du har fixat

//Dahlin

Exakt. Man ska inte ha ha för brottom då det oftast inte blir bra då

Kommer troligtvis att komma upp bilder nästa vecka då allt lär ha kommit. moderkort och CPU kommer på måndag eller tisdag och samma gäller nog chassit, så då blir det att börja måtta och ha sig.

//InluZion