Permalänk
Medlem

Ps3 Media Server + srt

någon som lyckats få med srt undertext filer med media server och ps3

Permalänk
Hedersmedlem

Det ska gå. Testa att döp undertextfilen.srt till samma namn som videofilen, fast med *.srt som filändelse.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Har testat men aldrig fått det att fungera

Permalänk
Medlem

Ja det går. Precis som Überklass sa, Bara byt namn på srt filen så den heter samma som videofilen så fungerar det.

Permalänk
Medlem

Jag vet att jag hade problem när jag körde med PMS och undertexter.. Under "Mencoder" finns en inställning som heter "ASS/SSA Undertexter", bocka ur den, spara och starta om. Testa sen igen.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Funkar bra för mig... Har du ställt in språk-prioriteten för undertexter? (jag har ställt in SE, SV, SW m.m. både på ljud och text för att alltid få svenska) När du spelar filmen och trycker trekant och väljer undertexter i menyn, står det att det inte finns då?

Visa signatur

96.0 ram minne systemresurser 9% ledigt filsystem 32 bitar virtuellt minne 32 bitar diskkompicerning inte installerad pccard (pcmia) det finns inga pcmica fack installerade systemet är konfugureat för optimal prestanda hårddisk c:/ 1837 mb ledigt hårddisk d:/ 688 mb ledigt

Permalänk
Medlem

vad för kodex ska man installera för att få media server att kunna spela upp avi :er