AMD publicerar Catalyst 10.12 Preview

Permalänk
Medlem

Ingen CCC2 !!! Men Black OPS kör mycket bättre. ingen lagg alls även med full shadows!!!
Jag behålla dem.

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Tog ner 10.12 Preview, Fan va ovant det vart med svenska. He! Nu till en fråga: Jag brukar stänga ner "Collor Vibrance" eller vad det nu heter, Men vad blir det på svenska då?? Är det desamma som Intelligent mättnad eller???

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk

Hmm jag installerade 10.12 och fick flimmer. För mycket flimmer.

Blev lite skraj om grafikkortet var på väg att ge upp.

Installerade tillbaka 10.11 igen. Än så länge inget flimmer. Väntar ett tag med 10.12.

Kör med eyefinity. Om det har någon betydelse?

Visa signatur

MSI P67A-GD55 - I7 2600k - NH-U12P SE2 - XFX5870 - Zalman VF3000A - Corsair 4GB - Cooler Master HAF 932 - CM 700W - Windows 7 64bit - 3*Dell U2311H

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomax:

Tog ner 10.12 Preview, Fan va ovant det vart med svenska. He! Nu till en fråga: Jag brukar stänga ner "Collor Vibrance" eller vad det nu heter, Men vad blir det på svenska då?? Är det desamma som Intelligent mättnad eller???

har ju funnits på svenska i all evighet... du kan deaktivera color vibrance, flesh tone correction, edge enhancement samt de-noise och dynamic contrast, dessa bara ställer till bilden så in i pipsvängen...

Permalänk

Jag fick det inte att fungera med en ren uppdatering, jag var tvungen att först rensa alla gamla drivrutiner (avinstallera) och sedan installera 10.12.
Då fungerade det.

Visa signatur

Jag är Alfa och Omega!

Permalänk

hmm jag hade flimmer i menyer med 1.10 (spel osv flyter på bra)

samma problem med 1.12 men kanske lite mindre.. någon som stött på samma problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

har ju funnits på svenska i all evighet... du kan deaktivera color vibrance, flesh tone correction, edge enhancement samt de-noise och dynamic contrast, dessa bara ställer till bilden så in i pipsvängen...

Alltså jag har alltid haft ccc på engelska. Det är inte det jag frågade. I den Engelska versionen stängde jag alltid ner Collor Vibrance, Flesh correction och Dynamisk contrast. Min fråga var, vad är Collor Vibrance i den Svenska versionen.

edit. glöm det! Jag hittade!

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem

fy f*n vad värdelösa drivers, skärmen flimmrar såfort jag gör något :@
skam för AMD

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av ÖverKlockaN:

fy f*n vad värdelösa drivers, skärmen flimmrar såfort jag gör något :@
skam för AMD

testa stäng av overdrive om du har det på, eller tvärt om...

Permalänk

Hörde att det var en förbättring för bc2, nån som har mätt?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Inaktiv

Trevligt nog är trasiga muspekare helt borta med min Eyefinity-setup, synd det tog drygt ett år bara innan det var avklarat. Märkte redan med CCC 10.10 och ännu mer med CCC 10.11 att problemet försvunnit mer och mer, och nu kan jag inte trigga fram det längre (BFBC2 brukar fungera utmärkt för det).

Skrivet av ÖverKlockaN:

fy f*n vad värdelösa drivers, skärmen flimmrar såfort jag gör något :@
skam för AMD

Prova avinstallera drivrutinen, starta om och installera den igen. Stäng av all eventuell överklockning medans du felsöker.

Permalänk
Medlem

Finns det inget sätt att skapa profiler i nya?
Vill kunna byta från eyefinity till extended

Nvm

Permalänk

skojj, finns tydligen inte nån knapp för morp anti-aliasing (iaf inte för 5870), hade det påslaget innan installation, och tror det ligger på fortfarande, "bakom kulisserna" blir till att nergradera till 10.11 igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av mandrag0ran:

skojj, finns tydligen inte nån knapp för morp anti-aliasing (iaf inte för 5870), hade det påslaget innan installation, och tror det ligger på fortfarande, "bakom kulisserna" blir till att nergradera till 10.11 igen

du kan dock ändra något värde i registret, typ mlaa_na eller liknande. bara att söka/googla eller fråga nån här...

Permalänk

nyt problem, swec blinkar

fan kan dom inte fixa felen istälet för att göra nya?

sec skärmen flimmrar också, suck bara att bytta tilbax då

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kalle@anka:

nyt problem, swec blinkar

fan kan dom inte fixa felen istälet för att göra nya?

sec skärmen flimmrar också, suck bara att bytta tilbax då

Provat klocka ner?

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

du kan dock ändra något värde i registret, typ mlaa_na eller liknande. bara att söka/googla eller fråga nån här...

Ah, men orkar inte mecka med det, tror inte det är några stora ändringar emellan 10.10e till 10.12 för 5xxx korten (provade med flera versioner, tydligen bara 10.10e hotfix som har morph AA inbyggt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mandrag0ran:

Ah, men orkar inte mecka med det, tror inte det är några stora ändringar emellan 10.10e till 10.12 för 5xxx korten (provade med flera versioner, tydligen bara 10.10e hotfix som har morph AA inbyggt)

bara typ 25% extra i farcry 2 eller vad det va

Permalänk
Skrivet av anders190:

Provat klocka ner?

kortet är inte klockat längre

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk

Jag fick konstiga FPS dropp när jag spelade.

Permalänk

Får inte det här att fungera. Installerade 10.12, men controlcenter byttes inte. Efter att ha avinstallerad allt (trodde det var felet) och installerat 10.12 hände inget. Hittar inte controlcenter någonstans. Förra, 10.10 nådde jag via högerklick på skrivbordet. Har prövat med både 10.12 och 10.10 men får nu inte tillbaka controlcenter på skrivbordet...

Nu har jag inte alls koll på vilken version jag har installerat..

Själva datorn fungerar dock bra.. Wow går som förut.

EDIT. Problem löst, fel drivrutin.