Permalänk
Medlem

Letar efter svarta tumskruvar

Jag letar efter efter svarta tumskruvar till mitt chassi.
Enda stället jag hittils hittat såna är på Dagspris.se men det blir för dyrt. Själva skruvarna är inte så dyra (10kr för 4st), men med deras småorder-avgift och frakten landar kalaset på 238:- för 16 skruvar vilket inte är så billigt.

Vet någon vart jag kan få tag på såna skruvar, gärna Revoltecs, men andra går också bra så länge de är svarta. Gärna en fysisk butik i Stockholms-området, eller en nät-butik med låg fraktavgift.

Permalänk
Medlem

Köp blanka (aka; vanliga) + en svart sprayfärgsburk

Permalänk
Medlem

Ja, det är ju ett sätt att göra det på, men sprayfärg på en lättring brukar inte resultera i bra resultat. Ska vara ett jäkligt tunt lager isåfall.
Nej, vill köpa färdigt i butik, eller så får jag tillverka mina egna på jobbet och skicka på eloxering. Vill helst slippa det eftersom jag redan har så mycket annat som skall tillverkas.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem

Ahh, tackar så mycket. Mycket bättre pris. Inte riktigt lika snygga, men man kan väl inte få allt här i världen.

Permalänk
Medlem

Väntar en stund med att beställa ifall nån vet var jag kan få tag i Revoltec skruvarna i Stockholm.

Permalänk
Permalänk
Medlem

De på inet verkar tyvärr ha utgått ur deras sortiment.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Finns väl blåa i lager hos inet, lacka dom bara ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Finns väl blåa i lager hos inet, lacka dom bara ?

Som jag redan svarat till ett sånt förslag: Det är jäkligt svårt att lacka på en lättring och få det snyggt. Då måste man lacka väldigt tunt.

Nä, får nog försöka hitta en lucka nånstans och tillverka de själv. Då blir dom som jag vill.

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av ygd3n:

Finns väl blåa i lager hos inet, lacka dom bara ?

Man lackerar aldrig en slityta såsom en tumskruv, och särskilt inte med burk.

Permalänk
Avstängd

Det fungerar bra med en markeringspenna som innehåller sprit. (att måla över olackade skruvar)

Visa signatur

HAF 932. - OCZ Modxstream-Pro 600W. - Asus P5Q Deluxe. - Q9650 @ 4.0 GHz. - Corsair H50. - Kingston hyperX PC8500 4x2 Gb. @ 1068 Mhz. - HD4890 1Gb. Scythe Musashi VGA cooler. - Intel X25-M G2. - Windows 7 64 bit. - Logitech G15, G9x, Z5500. - Samsung T220.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Realgunsmoke:

Det fungerar bra med en markeringspenna som innehåller sprit. (att måla över olackade skruvar)

Är inte intresserad av några DIY-lösningar. Antingen köper jag svarta skruvar i butik, eller så tillverkar jag från scratch. Hade helst sluppit göra dom själv, men det verkar inte som att det går att få tag i skruvarna i butik.
Visst fanns det på Indomo och Dagspris, men Indomos var inte snygga och på Dagspris var de allderles för dyra.

Permalänk
Medlem

eeh, hojta till med en adress så kan jag posta över några svarta tumskruvar, om nu Fractal Designs duger utseendemässigt?
har ett gäng liggandes.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

eeh, hojta till med en adress så kan jag posta över några svarta tumskruvar, om nu Fractal Designs duger utseendemässigt?
har ett gäng liggandes.

Schysst! Har PM:at adressen.

Permalänk
Medlem

Ifall du även ska beställa andra grejer så kan det vara värt att spana in Aquatuning.se, men ifall du bara ska ha skruvarna så blir frakten för dyr.
De har ett 10-pack och enstaka skruvar.

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkAlf:

Ifall du även ska beställa andra grejer så kan det vara värt att spana in Aquatuning.se, men ifall du bara ska ha skruvarna så blir frakten för dyr.
De har ett 10-pack och enstaka skruvar.

Det där stället var perfekt. De hade lite annat också som jag har varit ute efter. Tackar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KriJu:

Det där stället var perfekt. De hade lite annat också som jag har varit ute efter. Tackar!

Kul att kunna stå till tjänst!

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Medlem

jag kan ju bara säga en datoraffär här nära mig har en liten skruvlåda å behöver ja någon skruv kan ja gå dit å fråga
kanske du har en datoraffär nära dig som du kan fråga av annars och få gratis till å med?

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7