Permalänk
Medlem

Problem med datorn, testat ALLT!

Hello, gick upp idag som vanligt och startade datorn, gick ner käkade frukost och när jag kom upp igen så hade datorn fastnat på Windows loggan. Jag startade om datorn, datorn startade och alla fläktar o allting gick bra men ingen BILD visades på skärmen.

Jag har testat en jävla massa nu under dagen.
Uppdaterat bios, tagit ut batteriet i 1min och sedan satt tillbaks det.
Har testat strömkabeln i ett annat uttag.
Har provat min gamla processor.
Har provat mitt gamla grafikkort.
Har provat en gammal hårddisk.
Har tagit av nätagget och dammsugat igenom det sedan satt tillbaks det.
Har provat stänga av och sätta på datorn 5-10ggr~
Har tagit av ramminnena, provat sätta in det ena, prova sätta in det andra. Även bytt platser på dem.

Allt detta utan resultat, samma grej. Jag startar datorn, allting går igång som vanligt förutom bilden, jag ser alltså ingen bild. Skärmdioden(?) på skärmen bara blinkar.

Är det moderkortet som gått sönder? Eller vad kan det vara? Fläktarna på nätagget går fint också.

Permalänk
Medlem

Om du har uppdaterat bios så funkade väl skärmen? Annars kunde du väl inte se vad du gjorde. Du har inget grafikkort integretat på moderkortet, testa att koppla skärmen till det i så fall.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Medlem

Jag har uppdaterat bios ja, rätt nyligen, för att processorn skulle fungera på mitt moderkort. Detta var typ 2 veckor sen och ja skärmen har funkat sen dess iaf.

aha du menade kanske när jag drog ut batteriet? nä, jag fick ingen bild då heller ;s

Permalänk
Medlem

Har du testat på en annan skärm eller alternativt på din TV?
Om du ser och hör att datorn går igång som vanligt men ingen bild visas trots att du testat byta hårdvaran i datorn så känns de ju precis som det kan vara din monitor eller sladden?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | PowerColor Radeon RX 7800 XT 16GB Hellhound | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!